Masalların yeryüzünde iki kaynağı vardır. Birincisi, her ulusun kendi bağrı, ikincisi de Hindistan. Hint masalları Batıya doğru yayılarak Anadolu ve Avrupa masallarını ve masalcılığını etkilemiştir. Türkiyede fazla benzeri olmayan bu çalışma, somut kanıtlarıyla, söz konusu etkileşimin izini sürüyor ve bu tezi ispatlıyor. Masallardaki sembol dili bize, insan toplulularının karakterleri hakkında ipuçları vermektedir. Masalları çocuk avutma aracı olarak gören düşünce tarzı, yerini yeni bir anlayışa bırakmak zorundadır.
Masalların yeryüzünde iki kaynağı vardır. Birincisi, her ulusun kendi bağrı, ikincisi de Hindistan. Hint masalları Batıya doğru yayılarak Anadolu ve Avrupa masallarını ve masalcılığını etkilemiştir. Türkiyede fazla benzeri olmayan bu çalışma, somut kanıtlarıyla, söz konusu etkileşimin izini sürüyor ve bu tezi ispatlıyor. Masallardaki sembol dili bize, insan toplulularının karakterleri hakkında ipuçları vermektedir. Masalları çocuk avutma aracı olarak gören düşünce tarzı, yerini yeni bir anlayışa bırakmak zorundadır.