İnsan Nedir ki gerek biçim, gerek getirdiği düşünsel boyut açısından alışılmamış bir yapıt. Çağdaş yazında düzyazı-anlatı türünün ulaştığı son aşamayı örnekliyor. Ancak Max Frischin bu anlatısını değerli kılan, yalnızca ondaki avangard biçim öğeleri değil kuşkusuz. Metin içinde yer alan bilimsel montaj kalıplarındaki nesnel uzmanlık dilinin yanı sıra, yazarın yer yer bir rapor dilini anımsatan mesafeli anlatımına karşılık, İnsan Nedir kinin içerdiği son derece güçlü lirik boyut, insana ilk bakışta şaşırtıcı gelmekte. Frischin bu anlatısında, çoğu simgesel ağırlıklı, titizlikle seçilmiş az sayıda sözcükle derinlere inen şiir dilinin anlam yoğunluğu bulunmakta. İnsan Nedir kide metnin verdiği tat, daha çok bu lirik boyutta ortaya çıkıyor.
İnsan Nedir ki gerek biçim, gerek getirdiği düşünsel boyut açısından alışılmamış bir yapıt. Çağdaş yazında düzyazı-anlatı türünün ulaştığı son aşamayı örnekliyor. Ancak Max Frischin bu anlatısını değerli kılan, yalnızca ondaki avangard biçim öğeleri değil kuşkusuz. Metin içinde yer alan bilimsel montaj kalıplarındaki nesnel uzmanlık dilinin yanı sıra, yazarın yer yer bir rapor dilini anımsatan mesafeli anlatımına karşılık, İnsan Nedir kinin içerdiği son derece güçlü lirik boyut, insana ilk bakışta şaşırtıcı gelmekte. Frischin bu anlatısında, çoğu simgesel ağırlıklı, titizlikle seçilmiş az sayıda sözcükle derinlere inen şiir dilinin anlam yoğunluğu bulunmakta. İnsan Nedir kide metnin verdiği tat, daha çok bu lirik boyutta ortaya çıkıyor.