Bu kitaptan amacımız İslam düşüncesi ve medeniyetine öncesi ve sonrasıyla evrensel ilişkiler kurabilme imkanı sağlayan felsefe hareketini bütünüyle tasvir etmek olmayıp sadece günümüz din felsefesinin de esas problemlerinden olan Tanrı Tanrı aiem ilişkisi Vahiy Nübüvvet Eskatolojik problemler ve bunlara bağlı olarak felsefe din akıl nass münasebetlerini özellikle Grekhelenistik etkileri taşıyan felasifeye bağlı kalarak kronolojik bir seyir içinde tanımaya çalışmakla sınırlıdır. İslam düşüncesinin umumi yapısı dikkate alındığında bu çalışmayla anılan problemlerin sadece bir bölümünün irdelendiği ortadadır. Zira çeşitliliği içinde mistik hareket tasavvuf başlı başına Gazzali ve İbn Arabi ve nihayet Ortaçağlardan geçerek İslam düşüncesinin insanlık düşüncesi içinde kendisinin nerede bulunduğunu soruşturmaya başlamasıyla birlikte 19. yüzyıldan günümüze anılan problemlerle birlikte bütünüyle yeniden sorgulanması bir zorunluluktur. Biz bu araştırmanın devamı olarak düşündüğümüz böyle bir gayretin kendimiz ve başkaları adına bir sorumluluk olduğu kanaatini taşıyoruz.
Bu kitaptan amacımız İslam düşüncesi ve medeniyetine öncesi ve sonrasıyla evrensel ilişkiler kurabilme imkanı sağlayan felsefe hareketini bütünüyle tasvir etmek olmayıp sadece günümüz din felsefesinin de esas problemlerinden olan Tanrı Tanrı aiem ilişkisi Vahiy Nübüvvet Eskatolojik problemler ve bunlara bağlı olarak felsefe din akıl nass münasebetlerini özellikle Grekhelenistik etkileri taşıyan felasifeye bağlı kalarak kronolojik bir seyir içinde tanımaya çalışmakla sınırlıdır. İslam düşüncesinin umumi yapısı dikkate alındığında bu çalışmayla anılan problemlerin sadece bir bölümünün irdelendiği ortadadır. Zira çeşitliliği içinde mistik hareket tasavvuf başlı başına Gazzali ve İbn Arabi ve nihayet Ortaçağlardan geçerek İslam düşüncesinin insanlık düşüncesi içinde kendisinin nerede bulunduğunu soruşturmaya başlamasıyla birlikte 19. yüzyıldan günümüze anılan problemlerle birlikte bütünüyle yeniden sorgulanması bir zorunluluktur. Biz bu araştırmanın devamı olarak düşündüğümüz böyle bir gayretin kendimiz ve başkaları adına bir sorumluluk olduğu kanaatini taşıyoruz.
Necip Taylan hocanın her kitabını felsefe severlere tavsiye ederim.Gayet anlaşılır ve akıcı bir dille yazılmış bir felsefe kitabı.
277 sayfa
İFAV YAYINLARI tarafından yayınlandı