Kavis içinİbrahim Baştuğ şöyle diyor: Yayımlanış sırasıyla öne düşmüş öteki dört kitabımın öncelidir Kavis; ancak şiir serüvenimin açısından başlangıçta da, gelinen son noktada da söz hakkına sahiptir. Köz ve Külün ardından yayımladığımız Kavis, her iki kitaptan da son derece farklı biçim ve içerikte. Bu açıdan her ne kadar bütün şiir kitaplarının önceli olarak kabul edilse de, şairin önceki kitapları boyunca ruhunda biriktirdikleri sözcüklerin, geliştirdiği biçimin ulaştığı zenginliğin, olgunluğun okuru şaşırtan bir kablıba dökülmesiyle oluşmuş. Şair, okuru dolunaylı gecelerde, lal günlerde, kehribar duvarlar boyunca , ölü çocuk yüzlerinde, kanlı insan bedenlerinde, ilkgençliklerde, İstanbulun karanlık köşelerinde -kimbilir belki de bir düşün içinde-dolaştırırken bir dönemin- 80 sonrasının acılarıyla, yıkımlarıyla, öfkeleriyle yoğrulmuş yaşamların panoramasını da çiziyor.Umudun adresi mi olur? Gün Ne yandan doğarsa, o yana Döner günebakanlar. Ve bazen
Kavis içinİbrahim Baştuğ şöyle diyor: Yayımlanış sırasıyla öne düşmüş öteki dört kitabımın öncelidir Kavis; ancak şiir serüvenimin açısından başlangıçta da, gelinen son noktada da söz hakkına sahiptir. Köz ve Külün ardından yayımladığımız Kavis, her iki kitaptan da son derece farklı biçim ve içerikte. Bu açıdan her ne kadar bütün şiir kitaplarının önceli olarak kabul edilse de, şairin önceki kitapları boyunca ruhunda biriktirdikleri sözcüklerin, geliştirdiği biçimin ulaştığı zenginliğin, olgunluğun okuru şaşırtan bir kablıba dökülmesiyle oluşmuş. Şair, okuru dolunaylı gecelerde, lal günlerde, kehribar duvarlar boyunca , ölü çocuk yüzlerinde, kanlı insan bedenlerinde, ilkgençliklerde, İstanbulun karanlık köşelerinde -kimbilir belki de bir düşün içinde-dolaştırırken bir dönemin- 80 sonrasının acılarıyla, yıkımlarıyla, öfkeleriyle yoğrulmuş yaşamların panoramasını da çiziyor.Umudun adresi mi olur? Gün Ne yandan doğarsa, o yana Döner günebakanlar. Ve bazen