Kırmızı Ayakkabılar

Donna Leon Kırmızı Ayakkabılar'da bizi yine Venedik'te dolaştırıyor; bu kez de kirli ve acılı, yaşlı ve makyajı bozulmuş yanlarıyla tanıştırıyor. Sanata, edebiyata ve aşka esin kaynağı olmuş bu büyülü kentin barındırdığı "ikiyüzülü maşist ahlâk"ı örten perdeyi indiriyor. Adalet ve yasa kavramlarının anlamını nasıl yitirdiğini, sanayicilerden bakanlara kadar genişleyen bir yolsuzluk ve rüşvet dalgasının "toplu bir cinnet"e nasıl dönüştüğünü, Venedik'te yaşamak bir "statü" sayıldığından, "yüksek ahlâki standartlar"a sahip olduğu varsayılan kişilerin sırf bu kentte yaşamak için nelerden vazgeçtiğini gösteriyor.

Leon, gündüzleri çocukların oynadığı parka geceleri yanaşan Mercedeslerin, Ferrarilerin içindeki saygın, takım elbiseli erkeklerin "kutsal aile yuvası"na dönmeden önce hangi seks yolculuklarına çıkmaya hazırlandıklarını da gözler önüne seriyor. Her şey, şehrin uzağında mezbahada çalışan bir kasabın, dışarıda otların arasında yüksek topuklu bir kırmızı ayakkabı görmesiyle başlar... Vahşice bir cinayet işlenmiştir.

Kırmızı Ayrıntılar!da, katilin izi sürülürken travestilerin hayatı ve bununla bağlantılı olarak toplumdaki cinsel tercihlerle ilgili bilgisizlik, önyargı ve ikiyüzlülükler de açığa çıkıyor. Bize çok yakın gelen birçok benzerlik taşıyan İtalyan karakterinin "her şeyi bilme ve kişisel tecrübesinin ötesinde hiçbir şeye inanmama" özelliğinin ne denli acınası bir yanılgı beslediği; kendimizle yüzleşme cesareti gösteremediğimiz kimi ahlâki yargılarımızın ne denli ikiyüzlü olduğu yine "kara ayrıntılar"la bezenmiş sürükleyici bir üslupla anlatılır.

Leon'un öyküsü; canlı, entelektüel ve gerçekçi saptamalar yapan çok boyutlu karakterlerle dolup taşıyor.
The Drood Review of Mystery

Venedik'in nemli, çok boyutlu güzelliği ve turistlerle dolu meydanları Leon'un kaleminde, bir fincan sıcak espresso'nun tadı kadar hayat dolu.
Publishers Weekly

Donna Leon Kırmızı Ayakkabılar'da bizi yine Venedik'te dolaştırıyor; bu kez de kirli ve acılı, yaşlı ve makyajı bozulmuş yanlarıyla tanıştırıyor. Sanata, edebiyata ve aşka esin kaynağı olmuş bu büyülü kentin barındırdığı "ikiyüzülü maşist ahlâk"ı örten perdeyi indiriyor. Adalet ve yasa kavramlarının anlamını nasıl yitirdiğini, sanayicilerden bakanlara kadar genişleyen bir yolsuzluk ve rüşvet dalgasının "toplu bir cinnet"e nasıl dönüştüğünü, Venedik'te yaşamak bir "statü" sayıldığından, "yüksek ahlâki standartlar"a sahip olduğu varsayılan kişilerin sırf bu kentte yaşamak için nelerden vazgeçtiğini gösteriyor.

Leon, gündüzleri çocukların oynadığı parka geceleri yanaşan Mercedeslerin, Ferrarilerin içindeki saygın, takım elbiseli erkeklerin "kutsal aile yuvası"na dönmeden önce hangi seks yolculuklarına çıkmaya hazırlandıklarını da gözler önüne seriyor. Her şey, şehrin uzağında mezbahada çalışan bir kasabın, dışarıda otların arasında yüksek topuklu bir kırmızı ayakkabı görmesiyle başlar... Vahşice bir cinayet işlenmiştir.

Kırmızı Ayrıntılar!da, katilin izi sürülürken travestilerin hayatı ve bununla bağlantılı olarak toplumdaki cinsel tercihlerle ilgili bilgisizlik, önyargı ve ikiyüzlülükler de açığa çıkıyor. Bize çok yakın gelen birçok benzerlik taşıyan İtalyan karakterinin "her şeyi bilme ve kişisel tecrübesinin ötesinde hiçbir şeye inanmama" özelliğinin ne denli acınası bir yanılgı beslediği; kendim... tümünü göster


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri

Karton Cilt, 1. baskı, 229 sayfa
Ağustos2001 tarihinde, Ayrıntı Yayınları tarafından yayınlandı


ISBN
975-539-320-x
Dil
Türkiye Türkçesi

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

burcuva kingrose tempatina kirmizikadin
4 kişi

Okumak İsteyenler

nikkolata
1 kişi

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski