Benzerlik ve farklılıkları ele almak, Kültürel Emperyalizme karşı kullanılabilecek en güçlü yöntemlerden biridir. Tek taraflı değil, nesnel gerçekliği ele alan bir bakış açısıdır. Benzerlikler ve farklılıklar, bireyi ve toplumları tanımlayan öğelerdir. Farklılıkları abartarak öne çıkartmak, kimlik değerlerimizin dengesini bozar. Aynı şekilde sadece benzerlikleri öne çıkartmak, onlara bağlanmak da kişiliği ortadan kaldırır. Tıpkı ABye gireceğiz hülyasıyla durmaksızın yalakalık yapanların tavırlarında olduğu gibi. Onların söyledikleri şudur: Farklılıklarımızı görmeyin, bakın biz, sizlere benzemek için yırtınıyoruz. Kimliksizleşme ve kişiliksizleşme işte budur.Kimlik konusu son yıllarda çok tartışıldı. Altındal da bu tartışmalarda çok kez taraf oldu. Bu kitapta yer alan yazılar, kimlik ve kişilik konusuyla bağlantılıdır. Türkiyede, Başbakanın 2007 yılında durup dururken alt kimlik ve üst kimlik diye ayrımlar yapması, bu konunun önemini bir kez daha artırmıştır.
Benzerlik ve farklılıkları ele almak, Kültürel Emperyalizme karşı kullanılabilecek en güçlü yöntemlerden biridir. Tek taraflı değil, nesnel gerçekliği ele alan bir bakış açısıdır. Benzerlikler ve farklılıklar, bireyi ve toplumları tanımlayan öğelerdir. Farklılıkları abartarak öne çıkartmak, kimlik değerlerimizin dengesini bozar. Aynı şekilde sadece benzerlikleri öne çıkartmak, onlara bağlanmak da kişiliği ortadan kaldırır. Tıpkı ABye gireceğiz hülyasıyla durmaksızın yalakalık yapanların tavırlarında olduğu gibi. Onların söyledikleri şudur: Farklılıklarımızı görmeyin, bakın biz, sizlere benzemek için yırtınıyoruz. Kimliksizleşme ve kişiliksizleşme işte budur.Kimlik konusu son yıllarda çok tartışıldı. Altındal da bu tartışmalarda çok kez taraf oldu. Bu kitapta yer alan yazılar, kimlik ve kişilik konusuyla bağlantılıdır. Türkiyede, Başbakanın 2007 yılında durup dururken alt kimlik ve üst kimlik diye ayrımlar yapması, bu konunun önemini bir kez daha artırmıştır.