İnsan, İlahın ne olduğunu, Rabbın ne anlama geldiğini, İbadetin neden ibaret olduğunu, Dinin neye dendiğini anlamazsa, şüphesiz, Kuran-ı Kerimin tamamı onun gözleri önünden manasından hiçbir şey anlaşılmayan, gelişi güzel bir söz yığını gibi geçer gider. Bu durumda da Tevhidin hakikatini bilemez; şirkin mahiyetini kavrayamaz. İbadetini Allaha tahsis etmeye gücü yetmediği gibi, dininde de ihlasla Allaha yönelemez. Bu dört terimin ifade etmek istediği mana, şahsın zihninde kapalı, karışık kalırsa ve onların manaları hakkında insanın bilgisi noksan olursa, tabi ki ona Kuran-ı Kerimin hidayet ve irşad adına sunduğu şeyler de karışık görünür. Kuran-ı Kerime inanmakla beraber inancı ile bütün amelleri noksan kalır.
İnsan, İlahın ne olduğunu, Rabbın ne anlama geldiğini, İbadetin neden ibaret olduğunu, Dinin neye dendiğini anlamazsa, şüphesiz, Kuran-ı Kerimin tamamı onun gözleri önünden manasından hiçbir şey anlaşılmayan, gelişi güzel bir söz yığını gibi geçer gider. Bu durumda da Tevhidin hakikatini bilemez; şirkin mahiyetini kavrayamaz. İbadetini Allaha tahsis etmeye gücü yetmediği gibi, dininde de ihlasla Allaha yönelemez. Bu dört terimin ifade etmek istediği mana, şahsın zihninde kapalı, karışık kalırsa ve onların manaları hakkında insanın bilgisi noksan olursa, tabi ki ona Kuran-ı Kerimin hidayet ve irşad adına sunduğu şeyler de karışık görünür. Kuran-ı Kerime inanmakla beraber inancı ile bütün amelleri noksan kalır.
Mevdudi'nin de klasik bir ilim adamı olduğunu saymazsak insanın ilah ve rab kavramları hakkında özellikle düşünüp bundan yola çıkarak inancını gözden geçirmesine ve şirkin ille de "başka bir yaratan" anlamında sıkışıp kalmamasını sağlayan bir kitap.
çok beğendiğim bir kitap olur kendisi. tavsiye ederim
117 sayfa