Kurân-ı Kerîm ve Tabiat İlimlerinin ilişkisi konusu, genellikle, Tabiat İlimlerinin kendine özgü özellikleri hakkında sağlam bir bilgisi bulunmayanların tekeline kalmış olduğu için ciddî kavram kargaşaları, yanlış değerlendirmeler ve fâhiş yorum hatâlarına maruz kalmıştır. Tabiat İlimleri hakkındaki bilgileri çoğu kere avâm için yazılmış olan vülgarize kitapların düzeyini aşmayan bir takım düşünür ve müfessirler ise Kurânın Tabiat İlimlerinden yararlanarak tefsirini yeni bir tefsir metodu olarak uygulayarak ayetleri zorlamacı bir biçimde akideleştirmeye ve Tabiat İlimleri ile ilişkili kılmaya kalkışmışlardır.Türkiyenin ilk Atom Mühendisi, yazar ve danışman Prof. Dr. Ahmet Yüksel Özemrenin hazırladığı bu kitabın amacı:1. Bütün bu kavram ve yol-yordam kargaşalarının izâlesinde işe yarayacak olan sarâhat ve vuzuhun temellerini,2. Tabiat İlimlerinin mâhiyet ve sınırlarını temyiz ile kavramanın ne kadar zor bir iş olduğunu,3. Bunları dirayet ve isabetle yorumlamanın ya da başka yerlerde yorum malzemesi yapmanın daha da zor, nâzik ve çok mesuliyetli bir iş olduğunu, dolayısıyla da4. Tabiat İlimlerinin künhüne vakıf olmayanların ya da vehimlerini ilim zanneden heveskârların Tabiat İlimleri hakkında ahkâm kesmelerinin ne kadar isâbetsiz olduğunu takdim etmektir.
Kurân-ı Kerîm ve Tabiat İlimlerinin ilişkisi konusu, genellikle, Tabiat İlimlerinin kendine özgü özellikleri hakkında sağlam bir bilgisi bulunmayanların tekeline kalmış olduğu için ciddî kavram kargaşaları, yanlış değerlendirmeler ve fâhiş yorum hatâlarına maruz kalmıştır. Tabiat İlimleri hakkındaki bilgileri çoğu kere avâm için yazılmış olan vülgarize kitapların düzeyini aşmayan bir takım düşünür ve müfessirler ise Kurânın Tabiat İlimlerinden yararlanarak tefsirini yeni bir tefsir metodu olarak uygulayarak ayetleri zorlamacı bir biçimde akideleştirmeye ve Tabiat İlimleri ile ilişkili kılmaya kalkışmışlardır.Türkiyenin ilk Atom Mühendisi, yazar ve danışman Prof. Dr. Ahmet Yüksel Özemrenin hazırladığı bu kitabın amacı:1. Bütün bu kavram ve yol-yordam kargaşalarının izâlesinde işe yarayacak olan sarâhat ve vuzuhun temellerini,2. Tabiat İlimlerinin mâhiyet ve sınırlarını temyiz ile kavramanın ne kadar zor bir iş olduğunu,3. Bunları dirayet ve isabetle yorumlamanın ya da başka yerlerde yorum malzemesi yapmanın daha da zor, nâzik ve çok mesuliyetli bir iş olduğunu, dolayısıyla da4. Tabiat İlimlerinin künhüne vakıf olmayanların ya da vehimlerini ilim zanneden heveskârların Tabiat İlimleri hakkında ahkâm kesmelerinin ne kadar isâbetsiz olduğunu takdim etmektir.