Günümüzün ideallerden, ütopyalardan tümüyle uzak, müşteri-mimar ilişkisi çerçevesinde daha çok karşılıklı çıkarların gözetildiği mimarlık ortamında Woods ne yapıyor? Gerçekten tüm yükselen değerlere karşı durmayı öneren, en azından kendi devrimini yaşayan, tüm karamsar görünümlü çizimlerine karşın, umut dolu bir sosyal ütopist mi? Eğer öyleyse, bilmediği kullanıcısı, Anarreste yaşıyor ve ulusları, toplumları, tüm canlıları birbirinden ayıran duvarları yıkmaya çalışıyor. Woodsun burada mimarlığın duvarlarını yıkmaya çalıştığı gibi. Yıldız Salman KİTAPTA YER ALAN BAŞLIKLAR: -Simülasyon Çağında Mimarlık Ve Woods, Uğur Tanyeli -Dört Kent, 1981 -Cenrıcıty, 1987 -Yeraltı Berlini, 1988 -İki Anarşist-Sosyalist Ütopist: Woods (Heterarşik Kent) Ve Le Guin (Mülksüzler), Yıldız Salman -D -M -Z -, 1988 -Havai Paris, 1989 -Solohouse, 1989 -Özgür Mekan Ve Tiplerin Tiranlığı, Lebbeus Woods -İstasyonlar, 1990 -Berlin Özgür Bölge, 1990 -Zagrep Özgür Bölge, 1991 -Vahşi Kent, Lebbeus Woods -Karşı Çekim Evleri, 1991 -Yaşamı Ve Yapıtları
Günümüzün ideallerden, ütopyalardan tümüyle uzak, müşteri-mimar ilişkisi çerçevesinde daha çok karşılıklı çıkarların gözetildiği mimarlık ortamında Woods ne yapıyor? Gerçekten tüm yükselen değerlere karşı durmayı öneren, en azından kendi devrimini yaşayan, tüm karamsar görünümlü çizimlerine karşın, umut dolu bir sosyal ütopist mi? Eğer öyleyse, bilmediği kullanıcısı, Anarreste yaşıyor ve ulusları, toplumları, tüm canlıları birbirinden ayıran duvarları yıkmaya çalışıyor. Woodsun burada mimarlığın duvarlarını yıkmaya çalıştığı gibi. Yıldız Salman KİTAPTA YER ALAN BAŞLIKLAR: -Simülasyon Çağında Mimarlık Ve Woods, Uğur Tanyeli -Dört Kent, 1981 -Cenrıcıty, 1987 -Yeraltı Berlini, 1988 -İki Anarşist-Sosyalist Ütopist: Woods (Heterarşik Kent) Ve Le Guin (Mülksüzler), Yıldız Salman -D -M -Z -, 1988 -Havai Paris, 1989 -Solohouse, 1989 -Özgür Mekan Ve Tiplerin Tiranlığı, Lebbeus Woods -İstasyonlar, 1990 -Berlin Özgür Bölge, 1990 -Zagrep Özgür Bölge, 1991 -Vahşi Kent, Lebbeus Woods -Karşı Çekim Evleri, 1991 -Yaşamı Ve Yapıtları