Sinan, Osmanlı tarihinin en uygun bir zaman diliminde, imparatorluk gücünün en üstün olduğu bir dönemde, sanatın en üst düzeyde olduğu bir evrede, bütün bu birikimi mimarlık alanında tek isim olarak temsil edebilmiş bir mimardır. Sinanın Osmanlı topraklarına ve özellikle başkent İstanbula katkıları, daha sonra hiçbir mimara nasip olmayacak kadar fazladır.Sinan tasarladığı yapıların büyük çoğunluğu ve en seçkinlerini İstanbulda gerçekleştirmiştir. Bu eserleri adeta bir mimarlık yarışmasına katılırcasına yeniliklerle dolu olarak geliştirmiş ve topografyanın en uygun yerlerine yerleştirerek kent siluetine büyük katkılarda bulunmuştur. Böylece İstanbul en özgün yapı örnekleriyle sanki bir açıkhava müzesine dönüşmüştür.Bu kitap, Sinan yapılarının en önemlilerini, başlıca özellikleriyle tanıtmaya çalışan bir özettir. Yapılar tanıtılırken kişisel yorumlardan kaçınılmaya çalışılmış, sadece gözlemlere ve bazı karşılaştırmalara yer verilmiştir. Fotoğrafların seçiminde de aynı ilkelere uyularak özgün durumunu yitirmiş, kötü ve yanlış kullanılan yapıların fotoğrafları gerçek durumu yansıtmayacağından kitaba alınmamıştır...(Önsözden)
Sinan, Osmanlı tarihinin en uygun bir zaman diliminde, imparatorluk gücünün en üstün olduğu bir dönemde, sanatın en üst düzeyde olduğu bir evrede, bütün bu birikimi mimarlık alanında tek isim olarak temsil edebilmiş bir mimardır. Sinanın Osmanlı topraklarına ve özellikle başkent İstanbula katkıları, daha sonra hiçbir mimara nasip olmayacak kadar fazladır.Sinan tasarladığı yapıların büyük çoğunluğu ve en seçkinlerini İstanbulda gerçekleştirmiştir. Bu eserleri adeta bir mimarlık yarışmasına katılırcasına yeniliklerle dolu olarak geliştirmiş ve topografyanın en uygun yerlerine yerleştirerek kent siluetine büyük katkılarda bulunmuştur. Böylece İstanbul en özgün yapı örnekleriyle sanki bir açıkhava müzesine dönüşmüştür.Bu kitap, Sinan yapılarının en önemlilerini, başlıca özellikleriyle tanıtmaya çalışan bir özettir. Yapılar tanıtılırken kişisel yorumlardan kaçınılmaya çalışılmış, sadece gözlemlere ve bazı karşılaştırmalara yer verilmiştir. Fotoğrafların seçiminde de aynı ilkelere uyularak özgün durumunu yitirmiş, kötü ve yanlış kullanılan yapıların fotoğrafları gerçek durumu yansıtmayacağından kitaba alınmamıştır...(Önsözden)