Metin Kaygalak bu kez ikiz kitap yayımladı: Ortodoks Oğlanlar İçinFücur ile Nâr Defterleri. Artık dört kitaplı bir şair; oysa başındanberi, tek şiirin peşinde....İkiz kitabın ikincisi Nâr Defterleri, altı şiirden oluşuyor, içe dönükyaşantıların şiirsel deneyimleri. İşte buymuş nihayet/ beni pörsüyenmazî /sefil ruhum../ zira sancılı bir güz sonu heyecanlanan / hayalininseyrek hissiymiş / o kof ve çekingen boşlukta / sonsuzluk işaretiymişgibi duran / ihtişam...Neden aynı anda iki ayrı kitap? Çift yumurta, çünkü; ´Ortodoks´,kürdi´li hicaz-kâr ise, ´Nar´, muhayyer. Birbirlerinin özerkliğinezarar vermeden, yan yana yaşamak istemişler.Mahmut Temizyürek, Radikal Kitap, 15.12.2006Bu iki kitabıyla Kaygalakın genç şairler arasında gerçekten öne çıkanbir kimlik edindiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Kaygalakın şiiriniilgiyle izliyorum. Doğu yöresinden gelen genç arkadaşlarımızınşiirlerinde çok radikal bazı değişiklikler görüyorum. Bunu Kaygalakınşiirlerinde de görmek mümkün. Ve bunun da bizim şiirimiz için değerlibir dönüşüm olduğunu düşünüyorum.Hilmi Yavuz, Milliyet Gazetesi 05.01.2007
Metin Kaygalak bu kez ikiz kitap yayımladı: Ortodoks Oğlanlar İçinFücur ile Nâr Defterleri. Artık dört kitaplı bir şair; oysa başındanberi, tek şiirin peşinde....İkiz kitabın ikincisi Nâr Defterleri, altı şiirden oluşuyor, içe dönükyaşantıların şiirsel deneyimleri. İşte buymuş nihayet/ beni pörsüyenmazî /sefil ruhum../ zira sancılı bir güz sonu heyecanlanan / hayalininseyrek hissiymiş / o kof ve çekingen boşlukta / sonsuzluk işaretiymişgibi duran / ihtişam...Neden aynı anda iki ayrı kitap? Çift yumurta, çünkü; ´Ortodoks´,kürdi´li hicaz-kâr ise, ´Nar´, muhayyer. Birbirlerinin özerkliğinezarar vermeden, yan yana yaşamak istemişler.Mahmut Temizyürek, Radikal Kitap, 15.12.2006Bu iki kitabıyla Kaygalakın genç şairler arasında gerçekten öne çıkanbir kimlik edindiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Kaygalakın şiiriniilgiyle izliyorum. Doğu yöresinden gelen genç arkadaşlarımızınşiirlerinde çok radikal bazı değişiklikler görüyorum. Bunu Kaygalakınşiirlerinde de görmek mümkün. Ve bunun da bizim şiirimiz için değerlibir dönüşüm olduğunu düşünüyorum.Hilmi Yavuz, Milliyet Gazetesi 05.01.2007