Deniz Aşığında, ünlü Fransız feminist ve psikanalisti Luce Irıgaray, yeni bir söylem düzenlemesiyle Nietzscheyi şu öğesi açısından sorguluyor. Irıgaraya göre su, Nietzschenin en korktuğu öğedir; çünkü ona göre, kadın ile akışkan sıvı arasında karmaşık ve çekişmeli bir ilişki vardır. Irıgay, Nietzscheyle coşkulu bir söyleşiye girerek, Hegel sonrası felsefede dişil olanın sorgulanışını temel öğelerin pre-Sokratik bir araştırmasıyla bağlantılandırıyor: Su ve Toprak arasında Nietzschenin üstinsanı nerede güven bulmaktadır? Ve yükseldikçe nereye düşmekten korkmaktadır, insana mı, yoksa suya mı?Deniz Aşığı, kuram, edebiyat ve felsefe arasındaki ayrımları yenileyen bir üslupla, Nietzschedeki Dionysos - Apollon geriliminden, Hıristiyanlığın Meryem, İsa ve Tanrıdan oluşan Kutsal Ailesinin iç çekişmelerine dek geniş bir alanı katediyor. Modern sonrası çoğulcu felsefenin zengin kaynağı Nietzscheye eril öğeleri açısından bir bakış.
Deniz Aşığında, ünlü Fransız feminist ve psikanalisti Luce Irıgaray, yeni bir söylem düzenlemesiyle Nietzscheyi şu öğesi açısından sorguluyor. Irıgaraya göre su, Nietzschenin en korktuğu öğedir; çünkü ona göre, kadın ile akışkan sıvı arasında karmaşık ve çekişmeli bir ilişki vardır. Irıgay, Nietzscheyle coşkulu bir söyleşiye girerek, Hegel sonrası felsefede dişil olanın sorgulanışını temel öğelerin pre-Sokratik bir araştırmasıyla bağlantılandırıyor: Su ve Toprak arasında Nietzschenin üstinsanı nerede güven bulmaktadır? Ve yükseldikçe nereye düşmekten korkmaktadır, insana mı, yoksa suya mı?Deniz Aşığı, kuram, edebiyat ve felsefe arasındaki ayrımları yenileyen bir üslupla, Nietzschedeki Dionysos - Apollon geriliminden, Hıristiyanlığın Meryem, İsa ve Tanrıdan oluşan Kutsal Ailesinin iç çekişmelerine dek geniş bir alanı katediyor. Modern sonrası çoğulcu felsefenin zengin kaynağı Nietzscheye eril öğeleri açısından bir bakış.
255 sayfa