İbn Arabînin eseri her şeyden önce, Kuran ve Sünnetten kaynaklanan metafizik ve tasavvufî eşsiz bir doktrinal açıklamadır. En büyük otorite olarak o bizzat İslamın batınî doktrinlerini ortaya koymaya tercüman olduğu kadar, aynı zamanda Şeriatin zâhiri disiplinlerinin de tam olarak üstatlığına sahip idi. Nitekim, tercümesini sunduğumuz Mişkatül-Envar onun mükemmel bir muhaddis olduğunu bize göstermektedir. (Muhammed Valsan, Fransızca önsözden) İbn Arabînin eserlerinde ayet-i kerime, hadis ve hadis-i kutsilerin yorumu gerçekten dikkat etmeye ve üzerinde durulmaya değer. Mişkatül-Envar adı altında derlediği 101 kudsî hadis kitabı ve onun eserleri arasında sözü edilen hadis ile ilgili diğer eserleri, İbn Arabînin hadise hususi alakasını göstermektedir. Gerek Fütühat-ı Mekkiyye ve gerekse Fusûsul-Hikemde ortaya koyduğu bütün görüş ve düşüncesinin temel ve esas kaynağı Kuran-ı Kerim ve Sünnettir. (Prof. Dr. Mustafa Tahralı, Kitabın Sunuşundan)
İbn Arabînin eseri her şeyden önce, Kuran ve Sünnetten kaynaklanan metafizik ve tasavvufî eşsiz bir doktrinal açıklamadır. En büyük otorite olarak o bizzat İslamın batınî doktrinlerini ortaya koymaya tercüman olduğu kadar, aynı zamanda Şeriatin zâhiri disiplinlerinin de tam olarak üstatlığına sahip idi. Nitekim, tercümesini sunduğumuz Mişkatül-Envar onun mükemmel bir muhaddis olduğunu bize göstermektedir. (Muhammed Valsan, Fransızca önsözden) İbn Arabînin eserlerinde ayet-i kerime, hadis ve hadis-i kutsilerin yorumu gerçekten dikkat etmeye ve üzerinde durulmaya değer. Mişkatül-Envar adı altında derlediği 101 kudsî hadis kitabı ve onun eserleri arasında sözü edilen hadis ile ilgili diğer eserleri, İbn Arabînin hadise hususi alakasını göstermektedir. Gerek Fütühat-ı Mekkiyye ve gerekse Fusûsul-Hikemde ortaya koyduğu bütün görüş ve düşüncesinin temel ve esas kaynağı Kuran-ı Kerim ve Sünnettir. (Prof. Dr. Mustafa Tahralı, Kitabın Sunuşundan)