Fo, halk tiyatrosu geleneğinin özelliklerini, fantazilerini kullandığı oyunda; varoşlarda yaşam mücadelesi veren işçileri anlatır. Varoş kadınları, semtin süpermarketinden alışveriş yaparken, fiyatların sürekli zamlanması karşısında bir eyleme karar verir; ödemeleri eski fiyat üzerinden yaparlar. Yaşanan kargaşada herkes ne bulursa, torbasına doldurur, raflar boşaltılır ve bazı malların ödemeleri yapılmaz. Aralarında Antonia'nın da olduğu kadınlar aldıkları malları saklayacak yer ararken, mahalle polis tarafından kuşatılır...
"Açlığa" karşı durmak yalnızca "ölmeden yaşamak" değildir... Karşı durmak; yaşamlarında daha az otoyollar, daha az ışıltılı vitrinler, plazalar, gökdelenlerin olduğu "Gerçek Yaşamı" talep etmektedir. Yani iktidarların koltuğunun altında hırsızların, yüksek mevkidekilerin, ensesi kalınların, talancıların olmadığı, fay hatlarına pay hatlarının döşenmediği adaletli, ama gerçekten adaletli bir yaşamı talep etmek!
Fo, halk tiyatrosu geleneğinin özelliklerini, fantazilerini kullandığı oyunda; varoşlarda yaşam mücadelesi veren işçileri anlatır. Varoş kadınları, semtin süpermarketinden alışveriş yaparken, fiyatların sürekli zamlanması karşısında bir eyleme karar verir; ödemeleri eski fiyat üzerinden yaparlar. Yaşanan kargaşada herkes ne bulursa, torbasına doldurur, raflar boşaltılır ve bazı malların ödemeleri yapılmaz. Aralarında Antonia'nın da olduğu kadınlar aldıkları malları saklayacak yer ararken, mahalle polis tarafından kuşatılır...
"Açlığa" karşı durmak yalnızca "ölmeden yaşamak" değildir... Karşı durmak; yaşamlarında daha az otoyollar, daha az ışıltılı vitrinler, plazalar, gökdelenlerin olduğu "Gerçek Yaşamı" talep etmektedir. Yani iktidarların koltuğunun altında hırsızların, yüksek mevkidekilerin, ensesi kalınların, talancıların olmadığı, fay hatlarına pay hatlarının döşenmediği adaletli, ama gerçekten adaletli bir yaşamı talep etmek!
Torino’da grev yapan işçilerin yardım sandığından gelen parayla geçinememeleri ve sendikaların da bu duruma seyirci kalması üzerine yazılan oyun tam bir kara komedi. Fars yapısında olduğu için sürekli giriş çıkışlarla sahne devinimi ve okuma temposu yüksek. Giovanni karakterinin final tiradı ise düşündürücü. Kapitalizmin ve sömürünün ülkesi yok gerçekten.
103 sayfa
1999 tarihinde, Açılım Yayınları tarafından yayınlandı