Soğuk Savaş yıllarında Marksizm ve komünizme ilgi duymaya başlayan Batı Avrupa aydınlarını Amerikan Tarzına daha uygun bir bakış açısına ısındırmaya çalışan CİAnın hikâyesini dinlemek ister misiniz?. Çok ciddi bir araştırma sonucunda, birçok kişiyle görüşülerek hazırlanan Parayı Verdi Düdüğü Çaldı, CİAnın kültür cephesinde yürüttüğü faaliyetlere bir açıklık getiriyor. Yazarı Frances Stonor Saunders, bu önemli konuyu anlatırken keskin bir gözlemci oluyor ve muzip mizah anlayışını hiç elden bırakmıyor. Kitabı okurken, insan ister istemez, komplo teorilerine inanacak duruma geliyor. Çünkü CİAnın Amerikan kültürünü nasıl bir propaganda silahı olarak gördüğünü, bu amaç uğruna nasıl konferanslar düzenlediğini, dergiler çıkarttığını, orkestraların turneleri ve resim sergileri için ödenek sağladığını öğreniyorsunuz. Soyut ekspresyonizmin sosyalist gerçekçiliğin öğretileri karşısında özgürlüğü temsil etmek için yaratılmış bir akım olduğunu gördüğünüzde de, sanatın propagandaya alet olmasını nefretle kınıyorsunuz. Saunders, ilginç bir döneme farklı bir açıdan yaklaşmış. Politika ya da sanat ve edebiyatla ilgilenen, yaşadığı dünyaya yabancı kalmak istemeyen herkesin ilgisini çekebilecek bir çalışma Parayı Verdi Düdüğü Çaldı.
Soğuk Savaş yıllarında Marksizm ve komünizme ilgi duymaya başlayan Batı Avrupa aydınlarını Amerikan Tarzına daha uygun bir bakış açısına ısındırmaya çalışan CİAnın hikâyesini dinlemek ister misiniz?. Çok ciddi bir araştırma sonucunda, birçok kişiyle görüşülerek hazırlanan Parayı Verdi Düdüğü Çaldı, CİAnın kültür cephesinde yürüttüğü faaliyetlere bir açıklık getiriyor. Yazarı Frances Stonor Saunders, bu önemli konuyu anlatırken keskin bir gözlemci oluyor ve muzip mizah anlayışını hiç elden bırakmıyor. Kitabı okurken, insan ister istemez, komplo teorilerine inanacak duruma geliyor. Çünkü CİAnın Amerikan kültürünü nasıl bir propaganda silahı olarak gördüğünü, bu amaç uğruna nasıl konferanslar düzenlediğini, dergiler çıkarttığını, orkestraların turneleri ve resim sergileri için ödenek sağladığını öğreniyorsunuz. Soyut ekspresyonizmin sosyalist gerçekçiliğin öğretileri karşısında özgürlüğü temsil etmek için yaratılmış bir akım olduğunu gördüğünüzde de, sanatın propagandaya alet olmasını nefretle kınıyorsunuz. Saunders, ilginç bir döneme farklı bir açıdan yaklaşmış. Politika ya da sanat ve edebiyatla ilgilenen, yaşadığı dünyaya yabancı kalmak istemeyen herkesin ilgisini çekebilecek bir çalışma Parayı Verdi Düdüğü Çaldı.