Sabahaddin Bey, II.Meşrutiyeti doğuran direnişin siyasi temellerini, İmparatorluğun kurtuluşu için yeterli görmez. Sosyal ve ekonomik alanda köklü bir değişim olmadığı sürece, sorunlar olduğu gibi kalacaktır. Bu ağır sorunların çözümü için en yakın yol çalışmaktır. Bağımısız bireyin hiçbir dayanağa ihtiyaç duymadan çalışması, çünkü çalışmak, bir kişilik prensibidir; ama bu prensibin hayata geçmesi için bireyin ailesi, devleti, cemaati ile olan göbek bağını kesmesi gerekir. Eşitlikçi ve özgürlükçü bir siyasi ortamda bunun anlamı, tebaadan vatandaş statüsüne geçmektir.Rukiye Akkayanın özenle hazırladığı bu eser, Türk düşünce tarihinde az tanınan önemli bir ismi, Prens Sabahaddini, okuyucuyla buluşturuyor. Prens in görüşleri dönemin siyasi ve fikri yapısıyla birlikte ele alınarak okuyucuya zengin bir içerik sunuyor.
Sabahaddin Bey, II.Meşrutiyeti doğuran direnişin siyasi temellerini, İmparatorluğun kurtuluşu için yeterli görmez. Sosyal ve ekonomik alanda köklü bir değişim olmadığı sürece, sorunlar olduğu gibi kalacaktır. Bu ağır sorunların çözümü için en yakın yol çalışmaktır. Bağımısız bireyin hiçbir dayanağa ihtiyaç duymadan çalışması, çünkü çalışmak, bir kişilik prensibidir; ama bu prensibin hayata geçmesi için bireyin ailesi, devleti, cemaati ile olan göbek bağını kesmesi gerekir. Eşitlikçi ve özgürlükçü bir siyasi ortamda bunun anlamı, tebaadan vatandaş statüsüne geçmektir.Rukiye Akkayanın özenle hazırladığı bu eser, Türk düşünce tarihinde az tanınan önemli bir ismi, Prens Sabahaddini, okuyucuyla buluşturuyor. Prens in görüşleri dönemin siyasi ve fikri yapısıyla birlikte ele alınarak okuyucuya zengin bir içerik sunuyor.