Resmi Tarih Tartışmaları 10 - Rejim ve Ritüelleri

Ritüel, aynı zamanda, resmî ideolojinin ''resmî''liğini de teyit eder; garanti altına alır. Resmî ideolojinin ritüelleri, bir yandan ''ben''i ''biz''in üyesi kılarlar, makbul vatandaş haline getirirlerken, öte yandan da resmî ideolojinin resmîliğinin sürekliliğini garantilerler. Böylece, tabir-i caizse, ritüel, resmî ideoloji ile ''ben''im aramda kurulan bir ''kör topal'' ilişkisi halini alır. Ritüel yoluyla kurduğum bu ilişki ile resmî ideoloji "resmî "liğini, "ben" de "makbul vatandaşlığımı kazanırım. Böylece, resmî ideoloji mukaddes, "ben" ise onu takdis eden mümin haline gelirim; onu takdis etmeyenlerse kâfir. Bu yönüyle siyasal sistem içerisinde resmî ideoloji, züccaciye dükkânındaki fil işlevini yerine getirmeye başlar: Ritüeller yoluyla resmî ideoloji kendi resmîliğini garanti altına alır, kendisini yeniden üretirken; öte yandan da toplumu kırar, döker, parçalara ayırır. Artık toplum, onun biricikliğini, üstünlüğünü takdis eden "makbul vatandaşlar, yani "biz"ler ve "vatan hâini", "satılmış", "kökü dışarıda", "sapık ideolojilere sahip", "bölücü "ler, yani "onlar", "ötekiler" şeklinde tasnif edilir.

Ritüel, aynı zamanda, resmî ideolojinin ''resmî''liğini de teyit eder; garanti altına alır. Resmî ideolojinin ritüelleri, bir yandan ''ben''i ''biz''in üyesi kılarlar, makbul vatandaş haline getirirlerken, öte yandan da resmî ideolojinin resmîliğinin sürekliliğini garantilerler. Böylece, tabir-i caizse, ritüel, resmî ideoloji ile ''ben''im aramda kurulan bir ''kör topal'' ilişkisi halini alır. Ritüel yoluyla kurduğum bu ilişki ile resmî ideoloji "resmî "liğini, "ben" de "makbul vatandaşlığımı kazanırım. Böylece, resmî ideoloji mukaddes, "ben" ise onu takdis eden mümin haline gelirim; onu takdis etmeyenlerse kâfir. Bu yönüyle siyasal sistem içerisinde resmî ideoloji, züccaciye dükkânındaki fil işlevini yerine getirmeye başlar: Ritüeller yoluyla resmî ideoloji kendi resmîliğini garanti altına alır, kendisini yeniden üretirken; öte yandan da toplumu kırar, döker, parçalara ayırır. Artık toplum, onun biricikliğini, üstünlüğünü takdis eden "makbul vatandaşlar, yani "biz"ler ve "vatan hâini", "satılmış", "kökü dışarıda", "sapık ideolojilere sahip", "bölücü "ler, yani "onlar", "ötekiler" şeklinde tasnif edilir.


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri

323 sayfa
2011 tarihinde, Özgür Üniversite Kitaplığı tarafından yayınlandı



Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Okumuş kimse bulunamadı.

Okumak İsteyenler

gksbcr
1 kişi

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski