2 Temmuz 1993 Sivas kıyımının toplumdaki etkileri kadar bireylerin yaşamındaki derin dramı anlatıyor Şeytanminarelerl'nde Hidayet Karakuş. Aşkla kurulmuş bir yuvanın yangının ateşiyle nasıl yanıp küle dönüştüğü okuyanın zihnine unutulmaz biçimde kazınıyor,
Türk anlatı geleneğinden beslenerek yeni bir anlatım biçimi deneyen Karakuşun bu romanı, biçemiyle de bir ilk olma özelliği taşıyor.Nilüfer, bir boşlukta yüzüyordu gözlerini açtığında. Odalar, yüksek duvarlarla çevrili, pencereler büyük camlarla kaplıydı. Sargı bezlerinin arasında kaybolan yüzünün yarısını yok sanıyordu. Yarım yüzle nasıl bir insan olabilir, nasıl bakar aynalara; sokağa nasıl çıkar!Beyninin kıvrımlarında karanlık geçenekler, derin kuyularda alev dilli ejderhalar dolaşıyor, o, geçeneklerde yolunu yitiriyor, kendini kan kırmızı giysiler içinde oradan oraya koşarken görüyordu.
2 Temmuz 1993 Sivas kıyımının toplumdaki etkileri kadar bireylerin yaşamındaki derin dramı anlatıyor Şeytanminarelerl'nde Hidayet Karakuş. Aşkla kurulmuş bir yuvanın yangının ateşiyle nasıl yanıp küle dönüştüğü okuyanın zihnine unutulmaz biçimde kazınıyor,
Türk anlatı geleneğinden beslenerek yeni bir anlatım biçimi deneyen Karakuşun bu romanı, biçemiyle de bir ilk olma özelliği taşıyor.Nilüfer, bir boşlukta yüzüyordu gözlerini açtığında. Odalar, yüksek duvarlarla çevrili, pencereler büyük camlarla kaplıydı. Sargı bezlerinin arasında kaybolan yüzünün yarısını yok sanıyordu. Yarım yüzle nasıl bir insan olabilir, nasıl bakar aynalara; sokağa nasıl çıkar!Beyninin kıvrımlarında karanlık geçenekler, derin kuyularda alev dilli ejderhalar dolaşıyor, o, geçeneklerde yolunu yitiriyor, kendini kan kırmızı giysiler içinde oradan oraya koşarken görüyordu.
Akıllardan çıkmayacak bir olayın, en etkili şekilde dile getirilmesi.