Asıl adı Jean-Baptiste Poguelin olan Moliere, sarayın döşemelerini yapan bir mobilyacının oğluydu. Parisin en iyi okullarından Gollüğe de Clermontda öğrenim gördü. 1643te LIllustre Theâtre adlı bir tiyatro topluluğu kurdu, sahne adı olarak Molierei seçti.Oyunları nm karakterleri, kendi tiyatro topluluğunun oyuncularını andırır. Kendisi de genellikle, çabuk kızan adam, uşak, aldatılmış koca, dar kafalı burjuva ve Moliere denen herife söven yoba2 ihtiyar gibi- rollere çıkmıştır. Gerçek yaşamda, hatta provalarda yaşadığı durumları kolayca bir oyun malzemesi haline getirmekte . ustadır. Bıı yüzden çoğu oyunlarında bir doğaçlama harası görülür; modeli önceden belirlenmiş bir oyun yazmaz, o anda bulduğu, eline geçen konuyu yada insan tipini oyunlaştırır. Oyunlarının konuları ve olay örgüleri, belli bir tartışmayı başlatmak için çoğu zaman yalnızca bir araç işlevi görür. Bu konuşmalar içinde, oyun kişileri, birbirlerinin görüş ve sözlerindeki yanlışlık, anlamsızlık yada çelişkiyi ortaya çıkarırlar. Roller sıksık değişir, akıllı adam aptal duruma düşer, budalanın da derinde yatan bir mantığın sözcüsü düzeyine yükseldiği olur. Bu nedenle, Molierein oyunlarını bir akılcılık savunusu olarak görmek yanlış olur: Molierede akılla akılsızlık birbirine çok yakındır; bu yakınlık, Moliere komedisinin çağı için çok yeni bir kavramı, saçmalık kavramını öne çıkarmasını sağlar. Eğer bir söz yada olay, her türlü akılcılık sınırını aştığı halde bizi güldürüyorsa, Molieree göre burada akılla budalalık sürekli yer değiştiriyor demektir. Moliere, klasik çağın ve günümüzün ölçülerine göre, profesyonel bir yazar yada edebiyatçı değildi. Oyunlarının tümünü, yayımlamak amacıyla değil, oynanmak amacıyla yazmıştı r.Moliere 1662de Armande Bejartla evlendi. Üç çocuğu öldü, ama bunlardan yalnızca biri yaşadı. 1662de sahneye konan ünlü oyunu Kadınlar Mektebi, daha ilk gecesinde skandal yarattı. 1664te sahnelenen LeTartuffe oyunu Kadınlar Mektebinden de daha büyük bir gürültünün kopmasına yol açtı. Oyun kilisenin baskısıyla yasaklandı ve ancak 1669da yen i den oynan ma olanağı buldu.Tartuffe, bir tür danışmanlık ve eğitmenlik rolüylebir burjuvanın evine kapağı atmış, dindar görünüşlü bir sahtekarın-serüvenleri üzerine kuruluydu.Molierein bilinen en önemli oyunları şunlardır: Cimri, Kiıarlık Budalası, Hastalık Hastası, Don Juan, Kıskanç Adam ve Okumuş Kadınlar.
Asıl adı Jean-Baptiste Poguelin olan Moliere, sarayın döşemelerini yapan bir mobilyacının oğluydu. Parisin en iyi okullarından Gollüğe de Clermontda öğrenim gördü. 1643te LIllustre Theâtre adlı bir tiyatro topluluğu kurdu, sahne adı olarak Molierei seçti.Oyunları nm karakterleri, kendi tiyatro topluluğunun oyuncularını andırır. Kendisi de genellikle, çabuk kızan adam, uşak, aldatılmış koca, dar kafalı burjuva ve Moliere denen herife söven yoba2 ihtiyar gibi- rollere çıkmıştır. Gerçek yaşamda, hatta provalarda yaşadığı durumları kolayca bir oyun malzemesi haline getirmekte . ustadır. Bıı yüzden çoğu oyunlarında bir doğaçlama harası görülür; modeli önceden belirlenmiş bir oyun yazmaz, o anda bulduğu, eline geçen konuyu yada insan tipini oyunlaştırır. Oyunlarının konuları ve olay örgüleri, belli bir tartışmayı başlatmak için çoğu zaman yalnızca bir araç işlevi görür. Bu konuşmalar içinde, oyun kişileri, birbirlerinin görüş ve sözlerindeki yanlışlık, anlamsızlık yada çelişkiyi ortaya çıkarırlar. Roller sıksık değişir, akıllı adam aptal duruma düşer, budalanın da derinde yatan bir mantığın sözcüsü düzeyine yükseldiği olur. Bu nedenle, Molierein oyunlarını bir akılcılık savunusu olarak görmek yanlış olur: Molierede akılla akılsızlık birbirine çok yakındır; bu yakınlık, Moliere komedisinin çağı için çok yeni bir kavramı, saçmalık kavramını öne çıkarmasını sağlar. Eğer bir söz yada olay, her türlü akılcılık sınırını aştığı halde bizi güldürüyorsa, Molieree göre burada akılla budalalı... tümünü göster