Güngör Dilmenin, tarihsel gelişmeleri tarihsel bir bilinçle aktardığı üç kadın oyunu. Kurban, toplumsal yaşamımızda önemli bir yer alan kuma sorununu işler. Oyun, antik tragedyayı andıran biçimsel bir yapı ve atmosferde, Türk kadının trajedisini ince bir duyarlılıkla sergiler. Bağdat Hatun, aşırı iktidar tutkusu yüzünden bireyin felakete sürüklenmesinin öyküsü. İktidar uğruna oğlunu öldürebilecek kadar gözü dönen Bağdat Hatun, erkeğinin kendine hükmetmesine de müsaade etmez. Toplumdaki kadının ezikliğine iktidar olmakla karşı çıkan Bağdat Hatun, trajik olaylara neden olmuş ilginç bir tarihsel kişilik. Aşkımız Aksarayın En Büyük Yangınında, 19. yüzyılın sonlarında İstanbul Aksarayda geçen bir yangın, bir aşk teması içinde anlatılır. O dönemin esnafı, tulumbacıları, levantenleri, mahalleli arasındaki insan ilişkileri, Saraydan çıkmış Mahitapın Artin Efendi ile olan aşk ekseninde görünür;
Güngör Dilmenin, tarihsel gelişmeleri tarihsel bir bilinçle aktardığı üç kadın oyunu. Kurban, toplumsal yaşamımızda önemli bir yer alan kuma sorununu işler. Oyun, antik tragedyayı andıran biçimsel bir yapı ve atmosferde, Türk kadının trajedisini ince bir duyarlılıkla sergiler. Bağdat Hatun, aşırı iktidar tutkusu yüzünden bireyin felakete sürüklenmesinin öyküsü. İktidar uğruna oğlunu öldürebilecek kadar gözü dönen Bağdat Hatun, erkeğinin kendine hükmetmesine de müsaade etmez. Toplumdaki kadının ezikliğine iktidar olmakla karşı çıkan Bağdat Hatun, trajik olaylara neden olmuş ilginç bir tarihsel kişilik. Aşkımız Aksarayın En Büyük Yangınında, 19. yüzyılın sonlarında İstanbul Aksarayda geçen bir yangın, bir aşk teması içinde anlatılır. O dönemin esnafı, tulumbacıları, levantenleri, mahalleli arasındaki insan ilişkileri, Saraydan çıkmış Mahitapın Artin Efendi ile olan aşk ekseninde görünür;