İki bölümden oluşan eserin ilk bölümünde Türk müzik kimliğinin teorik ve pratik meseleleri yanında Türk müziğinin algılanma şekilleri ve eğitim tarzı üzerine de birçok tesbit, teklif ve tenkit yer alıyor. Yazarın üzerine eğildiği en önemli problem Cumhuriyet tarihi içinde oluşan Türk müziği anlayışı ve icrasını yeniden gözden geçirmenin zarureti ve bunun nasıl yapılacağı meselesidir. İkinci bölümde Dede Efendiden Bekir Sıtkı Sezgine, Tanburî Cemilden Akagündüz Kutbaya, Memed Cemilden Alaeddin Yavaşçaya, Sadi Işılaya, İsmail Baha Sürelsana, Zeki Mürene, Munir Nureddin Selçuka, Sadeddin Kaynaka, Sadedin Arele Türk müziğinin büyük üstadlarına dair metinler yer alıyor.
İki bölümden oluşan eserin ilk bölümünde Türk müzik kimliğinin teorik ve pratik meseleleri yanında Türk müziğinin algılanma şekilleri ve eğitim tarzı üzerine de birçok tesbit, teklif ve tenkit yer alıyor. Yazarın üzerine eğildiği en önemli problem Cumhuriyet tarihi içinde oluşan Türk müziği anlayışı ve icrasını yeniden gözden geçirmenin zarureti ve bunun nasıl yapılacağı meselesidir. İkinci bölümde Dede Efendiden Bekir Sıtkı Sezgine, Tanburî Cemilden Akagündüz Kutbaya, Memed Cemilden Alaeddin Yavaşçaya, Sadi Işılaya, İsmail Baha Sürelsana, Zeki Mürene, Munir Nureddin Selçuka, Sadeddin Kaynaka, Sadedin Arele Türk müziğinin büyük üstadlarına dair metinler yer alıyor.