Vahdet-i vücûd, İbnül-Arabî tarafından sistematik hale getirilen ve kendisinden sonra başta Fusûsul-Hikem şarihleri olmak üzere, pek çok sûfî-müellifin tasavvuf ile ilgili görüşlerinin merkezini oluşturan bir varlık tasavvurudur. Büyük şair-sûfî Abdurrahman Cami, Konevînin ifadeleri olmadan vahdet-i vücûdu anlamının mümkün olmadığından söz eder. İşte Konevî bu küçük eserinde vahdet-i vücûd ve bununla ilgili en önemli meseleleri ele alıp, vahdet-i vücûdun dayandığı esasları veciz bir üslupla ortaya koymaktadır.
Vahdet-i vücûd, İbnül-Arabî tarafından sistematik hale getirilen ve kendisinden sonra başta Fusûsul-Hikem şarihleri olmak üzere, pek çok sûfî-müellifin tasavvuf ile ilgili görüşlerinin merkezini oluşturan bir varlık tasavvurudur. Büyük şair-sûfî Abdurrahman Cami, Konevînin ifadeleri olmadan vahdet-i vücûdu anlamının mümkün olmadığından söz eder. İşte Konevî bu küçük eserinde vahdet-i vücûd ve bununla ilgili en önemli meseleleri ele alıp, vahdet-i vücûdun dayandığı esasları veciz bir üslupla ortaya koymaktadır.