Öykülerinde insan-toplum gerçeğinin çatışma durumlarını konu edinir, Sulhi Dölek. Toplumsal yapıdaki değişimin, insanın dünyasına yansılarının doğurduğu durumları ironik biçimde anlatması, öykülerinin en belirgin yanıdır. Yansıtılan gerçekliğin ardındaki mizahi öğe, karamizah boyutundadır. Yazarın oradaki bakışını belirleyen, insanlık durumunu yalın biçimde anlatmak eylemi olduğu kadar, öyküde dile getirilebileceklerin sınırlarını da göstermektir. Dölek, kurduğu öykü dünyasıyla bunu ustalıkla yansıtır. Vidalar, onun bu alandaki ustalığının ürünlerini içeriyor. Sulhi Dölek, romanında ve Vidalarda yer alan öykülerinde hiçbir zaman insanlara tepeden bakmaz; o bir halk adamıdır, halkın içindedir. Oradan bakar ve onların arasında oluşturur yazınsal ürünlerini. O bir aydındır ama halkına yabancılaşmamış, onu anlamaya, kavramaya çalışan gerçek bir aydındır. Yazarlık tavrı da bu nedenle, sıcak, içten, hoşgörülü, her şeye karşın yaşama, dünyaya ve geleceğe umutla bakan bir anlayışın sözcülüğünü benimseyen bir tavırdır. Sulhi Dölek, halkını içtenlikle yansıtan halkçı bir sanatçıdır. Yazarlığının gücü, halkının mizah anlayışından ve sevecenliğinden güç almaktadır...Burhan Günel
Öykülerinde insan-toplum gerçeğinin çatışma durumlarını konu edinir, Sulhi Dölek. Toplumsal yapıdaki değişimin, insanın dünyasına yansılarının doğurduğu durumları ironik biçimde anlatması, öykülerinin en belirgin yanıdır. Yansıtılan gerçekliğin ardındaki mizahi öğe, karamizah boyutundadır. Yazarın oradaki bakışını belirleyen, insanlık durumunu yalın biçimde anlatmak eylemi olduğu kadar, öyküde dile getirilebileceklerin sınırlarını da göstermektir. Dölek, kurduğu öykü dünyasıyla bunu ustalıkla yansıtır. Vidalar, onun bu alandaki ustalığının ürünlerini içeriyor. Sulhi Dölek, romanında ve Vidalarda yer alan öykülerinde hiçbir zaman insanlara tepeden bakmaz; o bir halk adamıdır, halkın içindedir. Oradan bakar ve onların arasında oluşturur yazınsal ürünlerini. O bir aydındır ama halkına yabancılaşmamış, onu anlamaya, kavramaya çalışan gerçek bir aydındır. Yazarlık tavrı da bu nedenle, sıcak, içten, hoşgörülü, her şeye karşın yaşama, dünyaya ve geleceğe umutla bakan bir anlayışın sözcülüğünü benimseyen bir tavırdır. Sulhi Dölek, halkını içtenlikle yansıtan halkçı bir sanatçıdır. Yazarlığının gücü, halkının mizah anlayışından ve sevecenliğinden güç almaktadır...Burhan Günel