Elinizdeki kitap Gözlerdi ve Yeni Aşka Gazel adlı iki bölümden oluşuyor. İlk bölümde vecd içinde yazıldığını düşündürten beş bölümlük Alanya Günlükleri ile dört şiir, ikinci bölümde gazel ölçütleri hedef alınarak yazılmış on şiir. İkinci bölümü, hacmi dar, mahreki geniş tek başına bir kitap olarak düşünebilirsiniz. Etkileyici, tok, lirik yahut içe dönük bireyci diyebilirsiniz ama duyguyla, bilgiyle, incelikle okunduğunda görülecek ki organik şiirin yapıtaşlarından birinde Behramoğlu yazıyor. (S. Koçak, Radikal Kitap, 22 Kasım 2002)Şair, kitabında, o adı taşıyan gazel şiirinde yeni bir dökümünü yapıyor aşkın. Uçurumları aşmak, şarkılarla dolup taşmak, yeniden öğrenmek her şeyi, dünyaya henüz gelenden farksız hale gelip çırılçıplak oluşu insanın... Server Tanilli, Cumhuriyet, 14 Şubat 2003)Yeni kitabı Yeni Aşka Gazeli okuduğumuzda, şairin şiir bilgisini, görgüsünü hayatın/insanın/toplumun dokusuyla buluşturabildiğini görüyoruz. Bu kavuşma hem şiirin hem hayatın, daha doğrusu, şiirin hayatı ile insanın/toplumun hayatı arasındaki kaynaşmanın sevinciyle açıklanabilir. Şiir bir sevinçtir; yazılan şiir insana ulaştığında ve şiire değgin bir iç atmosfer, aydınlık kurabildiğinde. (Leyla Şahin, Cumhuriyet Kitap)
Elinizdeki kitap Gözlerdi ve Yeni Aşka Gazel adlı iki bölümden oluşuyor. İlk bölümde vecd içinde yazıldığını düşündürten beş bölümlük Alanya Günlükleri ile dört şiir, ikinci bölümde gazel ölçütleri hedef alınarak yazılmış on şiir. İkinci bölümü, hacmi dar, mahreki geniş tek başına bir kitap olarak düşünebilirsiniz. Etkileyici, tok, lirik yahut içe dönük bireyci diyebilirsiniz ama duyguyla, bilgiyle, incelikle okunduğunda görülecek ki organik şiirin yapıtaşlarından birinde Behramoğlu yazıyor. (S. Koçak, Radikal Kitap, 22 Kasım 2002)Şair, kitabında, o adı taşıyan gazel şiirinde yeni bir dökümünü yapıyor aşkın. Uçurumları aşmak, şarkılarla dolup taşmak, yeniden öğrenmek her şeyi, dünyaya henüz gelenden farksız hale gelip çırılçıplak oluşu insanın... Server Tanilli, Cumhuriyet, 14 Şubat 2003)Yeni kitabı Yeni Aşka Gazeli okuduğumuzda, şairin şiir bilgisini, görgüsünü hayatın/insanın/toplumun dokusuyla buluşturabildiğini görüyoruz. Bu kavuşma hem şiirin hem hayatın, daha doğrusu, şiirin hayatı ile insanın/toplumun hayatı arasındaki kaynaşmanın sevinciyle açıklanabilir. Şiir bir sevinçtir; yazılan şiir insana ulaştığında ve şiire değgin bir iç atmosfer, aydınlık kurabildiğinde. (Leyla Şahin, Cumhuriyet Kitap)