Korku romanları yazarı Tim Underhillin ağabeyinin eşi Nancy, bilinir bir nedeni olmaksızın intihar eder. On beş yaşındaki oğlu Mark da, annesinin intiharından bir hafta sonra ortadan kaybolur. Tim'in, bu iki gizemli olaya dair araştırmaları onu, yıllar önce bir seri katilin sığınağı olmuş, metruk bir eve yöneltir. Bu lanetli ev, yıllardır sallanan bir sırrın izleriyle doludur. Tim'in, insanın kanını donduran bir dehşet öyküsüyle yüzleşmesi artık kaçınılmazdır.
Hayaletli evlerden seri katillere, polisiyeden korkuya, ailesel yabancılaşmadan yetişkinliğe geçişin yalnızlığına dek uzanan usta işi bir roman.
Kara Ev ve Tılsım'ın yazarından...
Korku romanları yazarı Tim Underhillin ağabeyinin eşi Nancy, bilinir bir nedeni olmaksızın intihar eder. On beş yaşındaki oğlu Mark da, annesinin intiharından bir hafta sonra ortadan kaybolur. Tim'in, bu iki gizemli olaya dair araştırmaları onu, yıllar önce bir seri katilin sığınağı olmuş, metruk bir eve yöneltir. Bu lanetli ev, yıllardır sallanan bir sırrın izleriyle doludur. Tim'in, insanın kanını donduran bir dehşet öyküsüyle yüzleşmesi artık kaçınılmazdır.
Hayaletli evlerden seri katillere, polisiyeden korkuya, ailesel yabancılaşmadan yetişkinliğe geçişin yalnızlığına dek uzanan usta işi bir roman.
Kara Ev ve Tılsım'ın yazarından...
Sınıflandırılışına göre başarısı değişen bir roman. Misal sadece polisiye olarak okunursa finali hayal kırıklığı yaratır. Gerilim dersek, fena olmamakla birlikte tamamen ifade etmeye yetmez. En doğru tanım fantastik, polisiye, gerilim olacaktır. Zira soyut ve yoruma açık bir bağlanışa sahip.
Romanın başlarında tercih edilen şiirsel yazım dili biraz adaptasyonu güçleştiriyor. Günlük şeklinde aktarılan kısımların bazen olayın ilerleyişinden önce geçmesi ve sonra olaya geri dönülmesi de akıcılığı sekteye uğratıyor. Yani hemen hemen yarısından sonra açılmaya başlayan türden bir roman. Bununla birlikte merak ve gizem duygusu sonuna kadar korunmuş. Ayrıca gizemli metruk ev gibi çekici bir objeye sahip olmakla birlikte alt metinde Amerikan tarzı zayıf aile ilişkileri eleştirisi de seziliyor.
351 sayfa