Metinlerini varoluş ve yokoluş üzerine kurarak varoluşçuluğu taşraya taşımasıyla özgünlük kazanan, tıpkı Kafka gibi sade dilinden yükselen müzikle giderek hayatı yazıya, yazıyı ise büyülü bir hayata benzeten bir yazar... Yazma serüvenini hayatı kelime kelime genişletmek olarak adlandıran Hasan Ali Toptaş, metinlerini birer senfoniye de dönüştüre...
Metinlerini varoluş ve yokoluş üzerine kurarak varoluşçuluğu taşraya taşımasıyla özgünlük kazanan, tıpkı Kafka gibi sade dilinden yükselen müzikle giderek hayatı yazıya, yazıyı ise büyülü bir hayata benzeten bir yazar... Yazma serüvenini hayatı kelim... tümünü göster
Metinlerini varoluş ve yokoluş üzerine kurarak varoluşçuluğu taşraya taşımasıyla özgünlük kazanan, tıpkı Kafka gibi sade dilinden yükselen müzikle giderek hayatı yazıya, yazıyı ise büyülü bir hayata benzeten bir yazar... Yazma serüvenini hayatı kelime kelime genişletmek olarak adlandıran Hasan Ali Toptaş, metinlerini birer senfoniye de dönüştüre...
Metinlerini varoluş ve yokoluş üzerine kurarak varoluşçuluğu taşraya taşımasıyla özgünlük kazanan, tıpkı Kafka gibi sade dilinden yükselen müzikle giderek hayatı yazıya, yazıyı ise büyülü bir hayata benzeten bir yazar... Yazma serüvenini hayatı kelim... tümünü göster
Aristo (Aristoteles), içinde bilgi ile bilme etkinliğinin geçtiği her alana katkıda bulunmuş, Batı ve Doğu düşüncelerini etkilemiş en mühim birkaç filozofdan birisidir. Yunan politik hayatını kavramada eşsiz olan Aristo döneminde, Yunan medeniyetinin klasik dönemi, bugün anladığımız manasıyla demokrasiden bir takım farklılıklara haiz olunması ve şehir-devletin kalıplarının dışına çıkılmaması gibi nedenlerden dolayı siyasal ve toplumsal manada erimeye yüz tutmuştu. Bu süreç içerisinde kaleme aldığı eseri Politika, onun geniş ve tutarlı sistemindeki siyaset anlayışının olgun bir meyvesi olarak kabul edilir. Eseri, hocası Eflatunun Devletindeki diyaloglarla aktardıklarının eleştirisini de içermektedir. Politikadaki devlet iyi bir şey yapmak için toplanmış bir bütündür ve Aristo için devlet şehir-devlettir. Eflatundaki, devletin ne kadar büyükse o kadar iyi olacağı anlayışının tersine Aristonun devleti, siyasette herkesin etkin olmasını gerektiren küçük bir birimdir ve insanın doğasına uygun esas yönetim şeklidir. İnsan politik hayvandır sözüyle vurguladığı tam olarak da budur. İyi olan iki şeyle mümkündür; ahlâkî ve entelektüel etkinlik. Eserde kölelik, servet edinme, yurttaşlık, anayasa, krallık, devlet yapısı ve devletlerin yanlış işleyen yanları gibi konular ahlâkî boyutlarıyla sistematik olarak tümevarımcı yöntemle izlenir.Eflatunun Devletinden sonra Aristonun Politikasını yeni bir tercümeyle okuyucularımıza sunuyoruz.
Aristo (Aristoteles), içinde bilgi ile bilme etkinliğinin geçtiği her alana katkıda bulunmuş, Batı ve Doğu düşüncelerini etkilemiş en mühim birkaç filozofdan birisidir. Yunan politik hayatını kavramada eşsiz olan Aristo döneminde, Yunan medeniyetinin... tümünü göster
Aristo (Aristoteles), içinde bilgi ile bilme etkinliğinin geçtiği her alana katkıda bulunmuş, Batı ve Doğu düşüncelerini etkilemiş en mühim birkaç filozofdan birisidir. Yunan politik hayatını kavramada eşsiz olan Aristo döneminde, Yunan medeniyetinin klasik dönemi, bugün anladığımız manasıyla demokrasiden bir takım farklılıklara haiz olunması ve şehir-devletin kalıplarının dışına çıkılmaması gibi nedenlerden dolayı siyasal ve toplumsal manada erimeye yüz tutmuştu. Bu süreç içerisinde kaleme aldığı eseri Politika, onun geniş ve tutarlı sistemindeki siyaset anlayışının olgun bir meyvesi olarak kabul edilir. Eseri, hocası Eflatunun Devletindeki diyaloglarla aktardıklarının eleştirisini de içermektedir. Politikadaki devlet iyi bir şey yapmak için toplanmış bir bütündür ve Aristo için devlet şehir-devlettir. Eflatundaki, devletin ne kadar büyükse o kadar iyi olacağı anlayışının tersine Aristonun devleti, siyasette herkesin etkin olmasını gerektiren küçük bir birimdir ve insanın doğasına uygun esas yönetim şeklidir. İnsan politik hayvandır sözüyle vurguladığı tam olarak da budur. İyi olan iki şeyle mümkündür; ahlâkî ve entelektüel etkinlik. Eserde kölelik, servet edinme, yurttaşlık, anayasa, krallık, devlet yapısı ve devletlerin yanlış işleyen yanları gibi konular ahlâkî boyutlarıyla sistematik olarak tümevarımcı yöntemle izlenir.Eflatunun Devletinden sonra Aristonun Politikasını yeni bir tercümeyle okuyucularımıza sunuyoruz.
Aristo (Aristoteles), içinde bilgi ile bilme etkinliğinin geçtiği her alana katkıda bulunmuş, Batı ve Doğu düşüncelerini etkilemiş en mühim birkaç filozofdan birisidir. Yunan politik hayatını kavramada eşsiz olan Aristo döneminde, Yunan medeniyetinin... tümünü göster