shipman

Profil Resmi
17 takip ettiği ve 7 takip edeni var. 37 değerlendirme yapmış.

Son Aktiviteler

Profil Resmi
shipman okumak istiyor.
Yedinci Papirüs (Mısır Serisi #2)

Zorunluluk yüzünden bir araya gelmiş bir serüvenciyle bir araştırmacı, Taitanın binlerce yıl öncesinden bıraktığı şifreli bilgileri çözmek ve büyük Mısır firavununun mezarını bulmak için zorlu bir mücadeleye girişirler.Afrikada kendilerini bekleyen acımasız rakipleriyle yarışarak sonuca yaklaşmak ve ele geçirdikleri bilgilerin ışığında bilim dünyasına inanılmaz sırları göstermek için neredeyse hayatlarını ortaya koyarlar.Yaşamla ölüm, hayalle gerçek arasında gidip gelen dakikalar kimin kazanacağını belirleyecektir.Binlerce yıl öncesinden günümüze seslenen Taitanın sesini duymak ve söylediklerini anlamak istiyorsanız dikaktli olun.Heyecanın bu defaki tadı çok farklı!...

Zorunluluk yüzünden bir araya gelmiş bir serüvenciyle bir araştırmacı, Taitanın binlerce yıl öncesinden bıraktığı şifreli bilgileri çözmek ve büyük Mısır firavununun mezarını bulmak için zorlu bir mücadeleye girişirler.Afrikada kendilerini bekleyen a... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 10 yıl, 10 ay
Profil Resmi
shipman, bir vikitap tavsiyesini okumak istiyor.
Çiçek Senfonisi (Toplu Şiirler)

Özdemir Asafın şairdeki ‘ikinci kişi problemini, ikinci kişi ile kendi arasındaki bağıntıları çeşitli yönlerden derinleştirdiği, yaşayışını dolduran davranışları soyutlaştırarak bir düşünce planına yükselttiği, bunu yaparken de, 1950 şiirinin ortak biçim anlayışından ayrı, özel bir dil kullandığı görülür; çelişmeli, oyunlu bir mantık düzeninde mısra sayısını çok kere en aza indirdiği de olur.Behçet NecatigilÖzdemir Asaf 1950lerde kişiliğini bulduğu, şiirinin özelliklerini belirginleştirdiği zaman, bütün akımların dışında bir şairdi. Düşünceleri, duyguları yoğunlaştırıp kısacık şiirler yazışıyla Uzak Doğu ülkelerinin bilge şairlerine benziyordu. Bu özelliğiyle Garip akımının ilk günlerine de bağlanabilirdi, ama o akım içinde fazla bir yer tutmayan bu anlayış, Özdemir Asafta düşünceye iyice ağırlık verilerek benimsenmiş, özenle işlenmiş, geliştirilmişti. Şiir düşüncelerin, duyguların yoğunlaştırılmasında aranıyordu. Uzun şiirlerde bile parçaların bu anlayışla ele alındığı açıktı.Memet FuatÇiçek Senfonisi - Toplu Şiirler çağdaş Türk şiirinin en özgün isimlerinden biri olan Özdemir Asafın sağlığında yayımladığı yedi şiir kitabını bir araya getiriyor: Dünya Kaçtı Gözüme, Sen Sen Sen, Bir Kapı Önünde, Yumuşaklıklar Değil, Nasılsın, Çiçekleri Yemeyin, Yalnızlık Paylaşılmaz.

Özdemir Asafın şairdeki ‘ikinci kişi problemini, ikinci kişi ile kendi arasındaki bağıntıları çeşitli yönlerden derinleştirdiği, yaşayışını dolduran davranışları soyutlaştırarak bir düşünce planına yükselttiği, bunu yaparken de, 1950 şiirinin ortak b... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 10 yıl, 10 ay
Profil Resmi
shipman, bir vikitap tavsiyesini okumak istiyor.
Şiirler, 5: Memleketimden İnsan Manzaraları

Türk siirinin çizgisini degistirmis, çok yönlü, evrensel boyutlu bir sair ve yazarin bu basim için yeniden gözden geçirilmis, kaynak metinler esas alinarak düzeltilmis külliyati... TADIMLIKKiziltoprak istasyonuna yakinbahçesinde bir ahsap köskünçok büyük bir fistik agaci vardir. Yana yatmistir biraz. Bu fistigin altinda bir kadinyeldirmesi sariçamasir asiyordu. Geçti çigliklarla 15:45 katari.Beton villalar.Bunlar devam eder ta Pendike kadar.Henüz fidan halinde agaçlarive üzüm kütükleri henüz yesermede.Geçti çigliklarla 15:45 katari.Beton villalar.Köskü yikilmis baskâtip pasanin.Kirk odali bir alametti.Ta Pendike kadarbeton villalarbeton villalar.Böyle ikindi vaktiGöztepe istasyonunda çit olmaz.Ve ekser zamanoturur hep ayni sirada tek basinabir harem agasi.Çok uzun boylu. Çok zayif. Son kalanlardan. En ihtiyari.Beton villalar.Geçti çigliklarla 15:45 katari.Dehsetli bir ciddiyetle dolasiyor çamliktaparlak siyah saten önlüklü kizlar.Memeleriyle magrur.Ellerinde kitaplari.Geçti çigliklarla 15:45 katari.Beton villalar.Beton villalar.Süt gibiydi deniz. Güneste kaybetmis rengini. Asfalt yolun üzerindeplaja gidiyorlar. Kocaman sari çiçekler gibi kimildaniyorgenis sapkalarin hasirlari. Beton villalar. Geçti çigliklarla 15:45 katari.Adalar göründü karsidan.Denizin dibiyle ilgisiz.Gemiler gibi.Suyun yüzündeler.Ta Pendike kadar.Beton villalar.Çimento fabrikasi Kartalin toz içinde kederli ve kalin.Ve sahilde maskelenmis petrol tanklari.Geçti çigliklarla 15:45 katari.Pendik. Katar durdu. Kelepçesiyle Fuatvurdu Halilin dizine;gösterdi peronda gezen taharri memurunu. Ufacik gözleriufacik burnu çok büyük kulaklari var. Çikarmis kamburunu. Elbisesi lacivertiskarpinleri sarive simsiyah fötrü ütüsüz. Elleri herhalde civik civik, yumusaktir. Arka cebinde bir seyve orda ceket kabarikbiraz yukari.

Türk siirinin çizgisini degistirmis, çok yönlü, evrensel boyutlu bir sair ve yazarin bu basim için yeniden gözden geçirilmis, kaynak metinler esas alinarak düzeltilmis külliyati... TADIMLIKKiziltoprak istasyonuna yakinbahçesinde bir ahsap köskünç... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 10 yıl, 10 ay
Profil Resmi
shipman, bir vikitap tavsiyesini okumak istiyor.
Şiirler, 5: Memleketimden İnsan Manzaraları

Türk siirinin çizgisini degistirmis, çok yönlü, evrensel boyutlu bir sair ve yazarin bu basim için yeniden gözden geçirilmis, kaynak metinler esas alinarak düzeltilmis külliyati... TADIMLIKKiziltoprak istasyonuna yakinbahçesinde bir ahsap köskünçok büyük bir fistik agaci vardir. Yana yatmistir biraz. Bu fistigin altinda bir kadinyeldirmesi sariçamasir asiyordu. Geçti çigliklarla 15:45 katari.Beton villalar.Bunlar devam eder ta Pendike kadar.Henüz fidan halinde agaçlarive üzüm kütükleri henüz yesermede.Geçti çigliklarla 15:45 katari.Beton villalar.Köskü yikilmis baskâtip pasanin.Kirk odali bir alametti.Ta Pendike kadarbeton villalarbeton villalar.Böyle ikindi vaktiGöztepe istasyonunda çit olmaz.Ve ekser zamanoturur hep ayni sirada tek basinabir harem agasi.Çok uzun boylu. Çok zayif. Son kalanlardan. En ihtiyari.Beton villalar.Geçti çigliklarla 15:45 katari.Dehsetli bir ciddiyetle dolasiyor çamliktaparlak siyah saten önlüklü kizlar.Memeleriyle magrur.Ellerinde kitaplari.Geçti çigliklarla 15:45 katari.Beton villalar.Beton villalar.Süt gibiydi deniz. Güneste kaybetmis rengini. Asfalt yolun üzerindeplaja gidiyorlar. Kocaman sari çiçekler gibi kimildaniyorgenis sapkalarin hasirlari. Beton villalar. Geçti çigliklarla 15:45 katari.Adalar göründü karsidan.Denizin dibiyle ilgisiz.Gemiler gibi.Suyun yüzündeler.Ta Pendike kadar.Beton villalar.Çimento fabrikasi Kartalin toz içinde kederli ve kalin.Ve sahilde maskelenmis petrol tanklari.Geçti çigliklarla 15:45 katari.Pendik. Katar durdu. Kelepçesiyle Fuatvurdu Halilin dizine;gösterdi peronda gezen taharri memurunu. Ufacik gözleriufacik burnu çok büyük kulaklari var. Çikarmis kamburunu. Elbisesi lacivertiskarpinleri sarive simsiyah fötrü ütüsüz. Elleri herhalde civik civik, yumusaktir. Arka cebinde bir seyve orda ceket kabarikbiraz yukari.

Türk siirinin çizgisini degistirmis, çok yönlü, evrensel boyutlu bir sair ve yazarin bu basim için yeniden gözden geçirilmis, kaynak metinler esas alinarak düzeltilmis külliyati... TADIMLIKKiziltoprak istasyonuna yakinbahçesinde bir ahsap köskünç... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 10 yıl, 10 ay
Profil Resmi
shipman okuma durumunu güncelledi.
Hayvan Çiftliği

Sayfa: 25/152
%16

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 10 yıl, 10 ay
Profil Resmi
shipman şu an okuyor.
Hayvan Çiftliği

İngiliz yazar George Orwell (1903-1950), ülkemizde daha çok Bindokuzyüzseksendört adlı kitabıyla tanınır. Hayvan Çiftliği onun çağdaş klasikler arasına girmiş ikinci ünlü yapıtıdır. 1940'lardaki reel sosyalizmin eleştirisi olan roman, dünya edebiyatında yergi türünün başyapıtlarından biridir. Hayvan Çiftliğinin kişileri hayvanlardır. Bir çiftlikte yaşayan hayvanlar, kendilerini sömüren insanlara başkaldırıp çiftliğin yönetimini ele geçirirler. Amaçları daha eşitlikçi bir topluluk oluşturmaktır. Aralarında en akıllı olan domuzlar; kısa sürede önder bir takım oluştururlar, devrimi de onlar yolundan saptırırlar. Ne yazık ki insanlardan daha baskıcı, daha acımasız bir diktatörlük kurulmuştur artık. George Orwell, bu romanında tarihsel bir gerçeği eleştirmektedir. Romanda önder domuzun, düpedüz Stalin'i simgelediği açıkça görülecektir. Öbür kişiler bire bir belli olmasalar da, bir diktatörlük ortamında olabilecek kişilerdir. Romanın alt başlığı Bir Peri Masalıdır. Küçükleri eğlendirecek bir peri masalı değildir; ama roman, bir masal anlatımıyla yazılmıştır.

******

Büyükler bazen, basit şeyleri anlaşılması zormuş, içinden çıkılmazmış gibi anlatabiliyor. Öyle karışık açıklamalar yapıyorlar ki, ne söylediklerini belki kendileri de anlamıyor. Mesela, neden birileri diğerlerini yönetmek ister? İyi giden şeyler, güzel şeyler neden bozulur? Nasıl olur da insanlar birbirlerine bu kadar haksızlık yapabilir?Bu sorulara verilen yalan yanlış cevapları bir yana bırakıp bir de George Orwellin Hayvan Çiftliğine bakalım. Bir çiftlik var ve bu çiftlikte hayvanlar sahiplerini kovup çiftliği ele geçiriyor. Kendi düzenlerini kuruyorlar. Sonra da öyle şeyler oluyor ki, okuyunca yaşadığımız dünyada olan bitenler bir anda açıklığa kavuşuyor. Evet: Hayvan Çiftliğinde yaşananlar, bu dünyada yaşananlara çok benziyor...

************

Aslında, bu kitap bir peri masalı olarak yazılmıştı... Orwell öyle diyordu eserine; büyükler için yazılmış bir masal... Eserde, hayvanları aç bırakan, öldüresiye çalıştıran, yavrularını mezbahaya satan zalim bir çiftçiye karşı hayvanların isyanı anlatılır. Hayvanlar ateşli bir idealizm ve coşkulu sloganlarla, adaletin ve eşitliğin hüküm sürdüğü bir cennet yaratmak için yola çıkarlar. Fakat, macera, büyük bir hüsranla neticelenir. Ve, Orwell, hayvanlar aleminde aktardığı bu öykü ile, aslında, Devrimin tanıdık yüzünü; liderlerin sahiplere, rejimin diktatörlüğe dönüşümünü resmeder... Hayvan Çiftliğindeki karakterler Rus Devriminden esinlenilerek resmedilir; domuz Napoleon tam bir Stalin portresidir. Fakat Hayvan Çiftliği sıradan bir Rus Devrimi hicvi değildir. Orwell'in mesajı çok daha derindir.

************

Beylik Çiftliği sahibi Mr. Jones, gece için kümesleri kilitledi, fakat o kadar içmişti ki, pencereleri kapamak aklına gelmedi. Fenerinden etrafa halkalı, titrek bir ışık yayılıyordu; yalpalayarak avluyu geçti, kapının arkasında çizmelerini tekmeleyip çıkardı, kilerdeki fıçıdan son bir bardak daha bira aldı ve Mrs. Jones'in çoktandır horlamakta olduğu yatağa doğru sendeledi.

******

İngiliz yazar George Orwell (1903-1950), ülkemizde daha çok Bindokuzyüzseksendört adlı kitabıyla tanınır. Hayvan Çiftliği onun çağdaş klasikler arasına girmiş ikinci ünlü yapıtıdır. 1940'lardaki reel sosyalizmin eleştirisi olan roman, dünya edeb... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 10 yıl, 10 ay
Daha Fazla Göster

shipman şu an ne okuyor?

Hayvan Çiftliği

%16
Sayfa 25.

Favori Yazarları (8 yazar)

Favori yazarı yok.