Bu eser de ilk kitap gibi yine Kuranı anlama sorununu merkeze almakta, bir metni anlamanın koşullarını, metnin yapısından hareketle tesbit edilebileceğini soruştur-maktadır.Kuranı anlama ve yorumlama çabalarında hâl-i hazırda bir başıboşluğun sürdüğü gerçeği birçok otorite tarafından kabul edilmesine rağmen bu kaostan nasıl çıkılabileceği konusunda -kısmî teşebbüsler dışında- henüz herhangi bir somut adım atılmış değildir.Kuranı anlamanın ilkelerinden, dolayısıyla bir usûlden, bir usûlün inşasından söz açıldığında, Kuranın mahiyeti hakkında açık-seçik bir tanımın ortaya konulması ve bu tür bir tanımdan hareketle anlamanın ilkelerinin ortaya konulması kaçınılmaz bir zorunluluktur. Bu maksatla mezkur sualin analitik bir tarzda cevaplanması lüzumuna inandığımızdan diğer cevapları tasfiye suretiyle, mahiyet sorusuna uygun bir karşılık bulmaya çalışılıyor.
Bu eser de ilk kitap gibi yine Kuranı anlama sorununu merkeze almakta, bir metni anlamanın koşullarını, metnin yapısından hareketle tesbit edilebileceğini soruştur-maktadır.Kuranı anlama ve yorumlama çabalarında hâl-i hazırda bir başıboşluğun sürdüğü... tümünü göster
Bu eser de ilk kitap gibi yine Kuranı anlama sorununu merkeze almakta, bir metni anlamanın koşullarını, metnin yapısından hareketle tesbit edilebileceğini soruştur-maktadır.Kuranı anlama ve yorumlama çabalarında hâl-i hazırda bir başıboşluğun sürdüğü gerçeği birçok otorite tarafından kabul edilmesine rağmen bu kaostan nasıl çıkılabileceği konusunda -kısmî teşebbüsler dışında- henüz herhangi bir somut adım atılmış değildir.Kuranı anlamanın ilkelerinden, dolayısıyla bir usûlden, bir usûlün inşasından söz açıldığında, Kuranın mahiyeti hakkında açık-seçik bir tanımın ortaya konulması ve bu tür bir tanımdan hareketle anlamanın ilkelerinin ortaya konulması kaçınılmaz bir zorunluluktur. Bu maksatla mezkur sualin analitik bir tarzda cevaplanması lüzumuna inandığımızdan diğer cevapları tasfiye suretiyle, mahiyet sorusuna uygun bir karşılık bulmaya çalışılıyor.
Bu eser de ilk kitap gibi yine Kuranı anlama sorununu merkeze almakta, bir metni anlamanın koşullarını, metnin yapısından hareketle tesbit edilebileceğini soruştur-maktadır.Kuranı anlama ve yorumlama çabalarında hâl-i hazırda bir başıboşluğun sürdüğü... tümünü göster
Bu eser de ilk kitap gibi yine Kuranı anlama sorununu merkeze almakta, bir metni anlamanın koşullarını, metnin yapısından hareketle tesbit edilebileceğini soruştur-maktadır.Kuranı anlama ve yorumlama çabalarında hâl-i hazırda bir başıboşluğun sürdüğü gerçeği birçok otorite tarafından kabul edilmesine rağmen bu kaostan nasıl çıkılabileceği konusunda -kısmî teşebbüsler dışında- henüz herhangi bir somut adım atılmış değildir.Kuranı anlamanın ilkelerinden, dolayısıyla bir usûlden, bir usûlün inşasından söz açıldığında, Kuranın mahiyeti hakkında açık-seçik bir tanımın ortaya konulması ve bu tür bir tanımdan hareketle anlamanın ilkelerinin ortaya konulması kaçınılmaz bir zorunluluktur. Bu maksatla mezkur sualin analitik bir tarzda cevaplanması lüzumuna inandığımızdan diğer cevapları tasfiye suretiyle, mahiyet sorusuna uygun bir karşılık bulmaya çalışılıyor.
Bu eser de ilk kitap gibi yine Kuranı anlama sorununu merkeze almakta, bir metni anlamanın koşullarını, metnin yapısından hareketle tesbit edilebileceğini soruştur-maktadır.Kuranı anlama ve yorumlama çabalarında hâl-i hazırda bir başıboşluğun sürdüğü... tümünü göster
Huzur ve Sahnenin Dışındakiler'de önemli bir motif olan Mahur Beste bu romanın adı olmuştur. Mahur Beste romanına acı bir aşk hikâyesinin klâsik musıkî kalıplarıyla soyutlanması vücut vermiştir. Tanpınar'a göre klâsik Türk musıkîsi medeniyetimizin özlü bir yansıması olarak tecelli etmiştir.
Huzur ve Sahnenin Dışındakiler'de önemli bir motif olan Mahur Beste bu romanın adı olmuştur. Mahur Beste romanına acı bir aşk hikâyesinin klâsik musıkî kalıplarıyla soyutlanması vücut vermiştir. Tanpınar'a göre klâsik Türk musıkîsi medeniye... tümünü göster
Huzur ve Sahnenin Dışındakiler'de önemli bir motif olan Mahur Beste bu romanın adı olmuştur. Mahur Beste romanına acı bir aşk hikâyesinin klâsik musıkî kalıplarıyla soyutlanması vücut vermiştir. Tanpınar'a göre klâsik Türk musıkîsi medeniyetimizin özlü bir yansıması olarak tecelli etmiştir.
Huzur ve Sahnenin Dışındakiler'de önemli bir motif olan Mahur Beste bu romanın adı olmuştur. Mahur Beste romanına acı bir aşk hikâyesinin klâsik musıkî kalıplarıyla soyutlanması vücut vermiştir. Tanpınar'a göre klâsik Türk musıkîsi medeniye... tümünü göster