Bu eser de ilk kitap gibi yine Kuranı anlama sorununu merkeze almakta, bir metni anlamanın koşullarını, metnin yapısından hareketle tesbit edilebileceğini soruştur-maktadır.Kuranı anlama ve yorumlama çabalarında hâl-i hazırda bir başıboşluğun sürdüğü gerçeği birçok otorite tarafından kabul edilmesine rağmen bu kaostan nasıl çıkılabileceği konusunda -kısmî teşebbüsler dışında- henüz herhangi bir somut adım atılmış değildir.Kuranı anlamanın ilkelerinden, dolayısıyla bir usûlden, bir usûlün inşasından söz açıldığında, Kuranın mahiyeti hakkında açık-seçik bir tanımın ortaya konulması ve bu tür bir tanımdan hareketle anlamanın ilkelerinin ortaya konulması kaçınılmaz bir zorunluluktur. Bu maksatla mezkur sualin analitik bir tarzda cevaplanması lüzumuna inandığımızdan diğer cevapları tasfiye suretiyle, mahiyet sorusuna uygun bir karşılık bulmaya çalışılıyor.
Bu eser de ilk kitap gibi yine Kuranı anlama sorununu merkeze almakta, bir metni anlamanın koşullarını, metnin yapısından hareketle tesbit edilebileceğini soruştur-maktadır.Kuranı anlama ve yorumlama çabalarında hâl-i hazırda bir başıboşluğun sürdüğü gerçeği birçok otorite tarafından kabul edilmesine rağmen bu kaostan nasıl çıkılabileceği konusunda -kısmî teşebbüsler dışında- henüz herhangi bir somut adım atılmış değildir.Kuranı anlamanın ilkelerinden, dolayısıyla bir usûlden, bir usûlün inşasından söz açıldığında, Kuranın mahiyeti hakkında açık-seçik bir tanımın ortaya konulması ve bu tür bir tanımdan hareketle anlamanın ilkelerinin ortaya konulması kaçınılmaz bir zorunluluktur. Bu maksatla mezkur sualin analitik bir tarzda cevaplanması lüzumuna inandığımızdan diğer cevapları tasfiye suretiyle, mahiyet sorusuna uygun bir karşılık bulmaya çalışılıyor.
Özetle kitabın anlattığı: Toplumları doğru bir şekilde anlamak için o toplumları bir bütün olarak anlamak gerekir. Bu bütün içerisinde dil çok önemlidir. Çünkü bir toplumu doğru veya yanlış anlamak dil ile mümkündür. Aynı şekilde Kur'an'ı da doğru bir şekilde anlamanın en önemli faktörü dildir. Dilin yanlış anlaşılması anlamın yanlış anlaşılmasına,anlamın yanlış anlaşılması ihtilaflara. Buda kaosa neden olur.
160 sayfa