Elif
Hilale isminin anlamını sordu; Türkçede ayın ilk günlerinde aldığı yay biçimi demektir. Ülkemin bayrağında da vardır hilal... Elifin başkahramanı dünyaca meşhur yazar Paulo Coelho, bir süredir bilgelik yolunda gelişmesinin durduğunu hissetmektedir. Belki de yapması gereken tek şey, esrarengiz ustası J.nin tavsiyesine uyup, Gönlünün onu çektiği yere, gitmektir... Rastlantılar Coelhoyu Rusyaya savurur. 9288 kilometrelik yolu, bu uçsuz bucaksız ülkeyi, baştan sona trenle kat etmeye karar verir. Daha ilk durağından itibaren manevi bir arayışa dönüşen bu yolculukta ona üç kişi eşlik eder: Bir Tao ustası, Rus yayıncısı ve en ilginci, yetenekli bir keman virtüözü olan, sıra dışı genç bir Türk kadını; Hilal... Coelho, son romanı Elifle, bir kez daha hayatı güzelleştiren hazineleri ve mucizeleri kutluyor. Zamanın, mekânın, yaşadığımız başka hayatların dışında bir yerde, katıksız aşkın peşinde, ruhun upuzun yolunu kat ediyor. Ama bu kez, bizlere çok tanıdık gelen duraklardan geçerek... Coelhonun kitapları, milyonların hayatına büyü katıyor. London Times
Baskılar3
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (313)Paulo Coelho'nun yine bir kendini bulma üzerine yazdığı roman. Reankarnasyon ile ilgili kısımları beni rahatsız etmedi. Aksine yazarın eskiden kırdığı, zarar verdiği insanlardan af dileme çabasını bende kendi hayatımızda kırdığımız insanlardan af dilemeliyiz ancak böyle huzurlu bir hayat yaşayabiliriz şeklinde yordum. Yapılan olumsuz yorumlardan dolayı okuyup okumamakta tereddüt etmiştim. Şimdi okuyunca en azından vakit kaybı bir kitap değil diyebilirim.
Yazar bu sefer bir değişiklik yaparak kendi anılarından oluşan bir kitap yazmış. Genel olarak yazdıklarını sevsem de Elif şu an için en az beğendiğim 2. kitabı oldu. Okurken çoğu yerde sıkıldım.
Çok güzel başlayıp sonradan noluyoruz ya dediğim bi kitaptı. Yarım bırakmak zorunda kaldım..
adı ile dikkatimi çekip biran önce gelsede okusam dediğim fakat hayal kırıklığı yaşadığım kitap...
sırf ismimin bir kitapta yazılmış olması hoşuma gittiğinden almıştım. maalesef başarılı denilemeyecek bir kitap.
Yazarın tüm kitapları genelde mistik bu da öyleydi. Altı çizilecek birçok cümle var. Ben çok beğendim.
Merak edip aldıgım bi kitaptı ama sıkılarak okudum malesef :(
Okudum ama Sİmyacı'ya aldanıp okumuş oldum bir kere. Tamamen zaman kaybı.
İlk okuduğum Paulo Coelho kitabıdır. Hızlı başlayıp yavaş devam ettiğim ama sonuna bir solukta ulaştığım nadir kitaplardandır. Ne çok beğendim diyebilirim ne de hiç beğenmedim. Yinede devamını merak edip elimden bırakmadan okuduğum bir kitap. Kısacası; Çıkılması gereken bir yolculuk, bu yolculukta bazı şeyleri bulmasında yardımcı olan bir kadın ve o kadının kendi hayatını bulmasını sağlaması.
Diğer kitapları kadar etkileyici bulmadım ama yine de insanı zamandan alıp uzaklaştıran, düşündüren bir kitap.
S*ktir et, ve Secret tan sonra okuduğum en saçma kitap. Kitabı BEĞENMEME nedenlerime gelince 1-Yazar, Simyacı dan sonra epey saçmalamaya başladı ve şu an eğer hala ekmeğini kazanabiliyorsa Simyacı adlı kitabı sayesindedir. 2-Reenkarnasyon olayına inanmamamdan dolayı beğenmemiş olabilirim. 3-Kitapta tasvip etmediğim olaylar içinde yer alan bir Türk kızı var. 21 yaşındaki bu kızın 59 yaşındaki yazarımızla yaşadıkları hoş karşılanacak cinsten değil. 4-Türk kızı -Hilal- nın Türklükle ve islamiyetle alakası olmadığını düşündürdüğü için beğenmemiş olabilirim. 5-Kitap sırf "kitap yazmış" olmak için kaleme alındığını düşünüyorum. Yıldızı sönmeye yüz tutmuş yazarın ufak çırpınışı olarak görüyorum. 6-Kitap, yazarın tren yolculuğunu anlatıyor, çok monoton bir yolculuk olduğunu düşünüyorum. Yani hiç bi aktivitesi olmayan sıradan bir yolculuk, yediklerini içtiklerini anlatmaktan öteye gidememiş, ben bile seyahatlerimde daha çok aksiyon yaşıyorum :) 7-Kitabı zaman kaybı olarak düşünüyorum, belki sonu iyi bitiyordur diye sonuna kadar okumuş olmama üzülüyorum. 8-Yazarın kitap ismini sırf dikkat çekmek için "Elif" koyduğunu düşünüyorum, Nedenlerine gelince Elif tüm islam ve Türk ülkelerinin -ki bu oldukça kalabalık bi nüfus olur- ilgisini çekecek ve çokça satılacak. Gerçekten akıllıca bir hamle.. (biraz da yabancı hayranlığımız var ya bizim ahh ahh..) 9-Ayrıca kaliteli bir yayın evi olan "Can Yayınları"ndan çıkmış olması da beni biraz yanılttı. 10-Son olarak kitap parasını kesinlikle hak etmiyor, para ve zaman israfından başka birşey değil. Dipnot: Kitabı beğenen arkadaşlara saygı duyuyorum. Zevkler ve renkler tartışılmaz.. (Kitabın kapak rengi de güzelmiş bak, yeni farkettim :))
Tam olarak nasıl anlatmam gerek bilemiyorum. İnsanın içinde ki ruhani yolculuk demek daha doğru olacak. Her ne kadar daha önceki yaşantıları hakkında kanlatılsa da. Reankarnasyon olayı biraz garip geliyor bana.Yao adlı tercüman kişinin anlattıkları ve yazarımızın anlattıkları hikayeler güzel olduğunu söylemeden edemeyeceğim. O'na ulaşmak için yapılan bir yolculuk...
Belki de reernkarnasyona inanmadığım için pek beğenmedim. Ancak konuyu beğenmesem de bol bol altını çizdiğim cümle var...
http://listentomyheartnow.blogspot.com/2013/04/paulo-coelho-elif.html#more
Kitabın reenkarnasyonla ilgili olduğunu bilseydim asla okumazdım. Okurken bazı yerlerde midem bulandı diyebilirim, arka kapaktaki açıklama yeterli değil, çok farklı beklentilerle okudum ve sevmediğim nadir kitaplar arasına girdi.
Reankarnasyona ilişkin düşünceleri saçma buldum. Geçmişte yaşadığı bir hayatta yaşadıklarının bedelini şuanda ödemesini anlayamadım. Ama bende zamana ilişkin bazı yorumlarına katılıyorum. Paulo Coelho nun farklı zaman kavramını merak edenler okuyabilir.
Paulo Coelho, Brezilya'lı takdir edilesi sevdiğim bir yazar. Herkeste olduğu gibi Simyacı'yla zihnimde yer edinmiş bir yazar olmasına rağmen Elif'i çok beğendiğimi ne yazık ki söyleyemeyeceğim. Büyük bir hevesle okul kütüphanesinden alıp okumaya başladım, anlatım aslında sıkıcı değildi. İki gün içerisinde bitti fakat cümleleri anlamak için tekrar tekrar okuduğum için biraz sıkkınlık verdiğini inkar edemem. Paulo Coelho gibi ben de bu yolculuğa bu kitaba bütün şahsi fikirlerimi bir kenara bırakarak başladım, ve bu kitabı okuyabilmek için biraz da kişinin şahsi fikir ve inanışlarınden uzaklaşması düşüncesindeyim.
Çok sevdiğim bir yazar olan Paulo Coelho bu kitabıyla beni hayal kırıklığına uğrattı. Antropoza girmiş bir erkekten notlar bana göre.













