Yandaş (Uyumsuz, #3)
Tek Bir seçim Seni Dönüştürebilir Tek Bir Seçim Seni Yok Edebilir Tek Bir Seçim Kim Olduğunu Belirler Birinin Korkularını Çekip Aldığınızda, Merhamet Duygusunu da Almış Olursunuz. Tris Prior'ın bir zamanlar inandığı topluluk sistemi çöküşün eşiğinde. Bu nedenle Tris, yeni bir dünya keşfetme fırsatını tereddütsüz kabul ediyor. Çünkü Tobias'la birlikte çitlerin ötesinde yalanlardan, iç içe geçmiş ilişkilerden ve acı hatıralardan uzak, yeni bir hayat kurma şansı olabilir. Oysa Tris'in öğreneceği gerçekler, ardında bıraktıklarından çok daha tehlikeli. Bildiği her şey anlamını hızla yitirirken, Tris insanın karmaşık doğasını anlamak için savaşmak zorunda. Tabii cesaret, dostluk, fedakârlık ve aşk gibi imkânsız seçimlerle de karşı karşıya.
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (105)Serinin en durağan kitabıydı. Nihayet bin küsür sayfa okuduktan sonra kurgu dünya hakkında dişe dokunur bilgi edinebildik. İkinci kitabın yorumunda bir deney dünya olabileceğini düşünmüştüm. Yanılmamışım. Diğer iki kitaptan farklı olarak Yandaş'da anlatım Tris ve Tobias tarafından gerçekleştirilmiş. Okurken karakterlerin anlatımında fark göremedim. Çoğu zaman bölüm başına bakmadım bile. Aynı tekdüze anlatım vardı çünkü. Bu kitap da yazarın anlatımı biraz daha olgunlaşmış gibiydi. Aşna fişneyi sık kullanmakla beraber çizgi yukarılarda seyretmedi. Bolca öpüştüler. Hoşuma giden bir kaç durum değerlendirmesi haricinde başarısız bir seri okumuş oldum. Her tatil döneminde yaptığım gibi hoşuma gitmeyen bir seri seçmiş oldum. Normalde hikaye bu kitapta bitiyor. Fakat para tatlı gelmiş olacak ki yazar "Dört" isimli bir kitap daha eklemiş seriye. Sanırım bu kitapta da Tobias'ın gözünden olayları görücez. Zaten üçüncü kitapta onun bakış açısından da okuduğumuz için belki Tris'in cesurluğa gelmeden önceki dönemi Tobias bize anlatacaktır. Bir kaç kitap ara vermek istiyorum son kitabı okuyabilmek için. Çok sıktı.
Kitap bitti ve buyuk saskinlik icerisindeyim sahsen. Bu kitap bastan asagi kasvetten olusmus ve bununla ilgili spoiler yememis olmama sasiriyorum. Ayrica su zamana kadar simulasyon kelimesinin kullanimi bu kitapta arsa ulasmis olabilir. Cidden bu citin ote tarafindaki hayat beni fazlasiyla yordu. Final ve kayiplar ise ayri bir olay. Uriah en sevdigim karakterlerden biriyken sacma bir seyden olmesi sinir bozucuydu, son ana kadar bekledim belki diye ama kurgu baya karanlik tarafa gecmis gibiydi.
Serinin ilk iki kitabından sonra üçüncü kitap hiç akıcı değildi. Sırada 4. kitap var inşallah daha sürükleyici olur.
Gerçekten harikaydı.Çok güzel bir final olmuş.Anlatım dili de çok hoş.Tıpkı Veronica Roth'dan beklendiği gibi.
Serinin diğer kitaplarına göre biraz sıkıcı buldum.
Bu kitapta spoi yemeyen kaldı mı acaba?
güzel bir kitaptı ama kesinlikle daha iyi olabilirdi.kitabın ortalarında biraz sıkıldım.sanki yazar daha ne kadar uzatabilirim diye çabalamış.sonu daha farklı olabilirdi.yazar elindeki büyük bir fırsatı tam olarak değerlendirememiş.
Sonu, başı, tamamı o kadar kötü ki uyumsuz ne kadar güzelse bu da o kadar çirkin. Bazılarının acıklı bulduğu sonu yüzünden de değil, özellikle Tobias karakterinin zayıflığı, sonunda Tris'in bir hiç uğruna-ki kesinlikle hiç uğruna- kendini feda edişi, üstelik asi olarak anılması, unutulması, devamlı Tobiası, kardeşini, onu, bunu, şunu affetmesi -kardeşini canını feda etmesi karşılığında tabii ki sonunda vazgeçse bile bu da Tris'in zayıflığını gösterir-, aralarındaki bitmek bilmez gerilim, kendilerinin de ne yapmak istediklerini bilmeyişi, devrim için uğraşırken bile beceriksizliklerinden taviz vermemeleri vs vs'ler ve bunları es geçsem bile anlatımdaki basitlik ve atmosferdeki karanlık başlı başına bir sorun. Yazar sonu acıklı bitince kitabın bir yer edineceğini düşüneceğine keşke tamamına odaklansaymış.
Son 70-80 sayfasında susmadan ağladığım bir kitap olduğundan benim için çok değerli. Ne kadar beklenmedik bir sonla karşılaşsam da hâlâ benim en sevdiğim seri olarak kalbimde yerini koruyor...
http://kahveminkokusu.blogspot.com.tr/2015/06/yandas-veronica-roth-okur-yorumu.html
Kitap seni öyle bir içine alıyor ki kitabın sonunda yaşanan acıyı bende yaşadım o an. Okurken gözyaşlarıma da hakim olamadım.
Son için bir çok yorum okuyup bir güzel spo yiyerek kitaba başlamama rağmen son benim için kabuledilebilir bir Son du. Çünkü anlatılmak istenen şeyin tam olarak anlatılmış olduğunu düşünüyorum ama yine de içimi burkmadigini da soyleyemem:(
yazardan neden nefret edildiğini seri sonunda anlıyorsunuz. Ancak bence değişik bir son du kesinlikle tahmin edilmiyor, her zaman hikaye iyiler ile devam etmiyor...Okuyun okutturun...
Ya sen ne gıcık bi yazarsın... ölür mü lan o?! kitabın sonunda filmleri izleyen arkadaşımla beraber oturup sarıldık. gerçi kitap yazsam ben de aynı şeyi yapardım :Dd
sonu çok boş kalmış bence. nedense son gibi gelmedi bana daha iyisini beklerdim şahsen
O NASIL SONDU YAA??? her ne kadar ordan burdan söylentiler duymuş olsam da hiçbir zaman gerçekten olacağına inanmamıştım. kitabın en sevdiğim karakteri oydu ya. tobias'ı bile o kadar sevmemiştim. gerçi zaten tobias'ı pek sevmiyorum. önceden biraz soğuk biri gibi gelirdi şimdiyse bu kitaptaysa onun ağzından anlatıldığı için zayıf biri gibi gözüktü gözüme. hayır anlamıyorum, bir insan nasıl sürekli yanlış kararlar verir? yani kaç defa tris haklı çıkmış, kızın olacakları öngörebilme ve doğru karar verebilme yeteneği var niye dinlemiyorsun onun sözünü? çok çok sevdiğim bir karakterin ölümüne neden ol sonra. kim olduğunu söylemiycem ama bilin yani sevilen biriydi. hep tobias'ın bombası yüzünden. her neyse tobias'a yeteri kadar saydım. kitap oldukça güzeldi aslında. çok şaşırtıcı şeyler öğreniyoruz ve aklımızdaki sorulara cevap buluyoruz ama sonu...
Seri olarak değerlendirmek daha mantıklı geldi. Keşke tek kitap olsaymış. O zaman 9 puan verebilirdim. Konu ve ortam güzel. Yazarın anlatımını beğendim. Böyle daha güzel olmuş. Sadece Dört'te duygu eksikliği vardı. Hak etmediği kadar yer kaplamış kitapta sanki sırf kitapta bir erkek karakter de olsun istenmiş. Açıkçası niye bu kadar sevdim hala tam olarak anlamadım ama bence güzeldi. Yine olsa alır okurum.
Veronica Roth - Yandaş Öncelikle ilk kitabı bayağı sevdiğim ikinci kitabın ilk başlarını biraz sıkıcı bulduğum (o hafta sınav haftasıydı pek okuma fırsatı bulamıyodum ama öyle böyle devam etmiştim belki de bu yüzden sıkıcı bulmuşumdur bilemiyorum) seriydi. Ama ikinci kitabın sonları beni benden almıştı.üçüncü kitabı 2 gün önce başladım. Güzel güzel devam ediyodu. Ama sanki kitap Tobias üzerine kuruluydu. Neyse dedim okumaya devam ettim. AMA O SON NE ÖYLE?? Orda bittim ben . Böyle bi son olmamalı ( gerçekten çok üzüldüm bu arada spoiler vermemeye çalışıyorum ama sona kendinizi hazırlayın ( Kitabı sevdim mi ? Bence olmamış hep o son yüzünden :( Ağlatmayı başardın ama Veronica,tebrikler :'(
Serinin en kötü kitabı olduğunu düşünüyorum. Uyumsuzdaki heyecan olay örgüsü akış bu kitapta yoktu. Karakterlerin duygu karmaşası da sıktı. Kitabı okurken hep bir kopukluk yaşadım zar zor bitirdim zaten o da seri yarım kalmasın diye ve ben kitabın şimdiki zamana göre anlatılmasını da sevemedim alışamadım bir türlü. Bence roman geçmiş zaman kipinde yazılmalı.
Pöh! Mutsuz sonlardan nefret ediyorum! Tris atom karınca gibi bir şeydi. Ama zaten çekirge de bir sıçrar iki sıçrar, üçüncü kitapta puf!
uyumsuz serisinin son kitabı ilk iki kitabını öneririm ama bu kitabın sonunda çok kötü bir şey oluyor o yüzden pek beğenmedim eminim sizde okusanız beni anlarsınız
http://kronikokur.blogspot.com.tr/2014/11/yandas-divergent-3.html
Serinin en kötü kitabıydı benim için. Son açısından tatmin ediciydi ancak uyumla ilgilki biraz daha bölüm olmalıydı bana göre.Tris'in ölümü temiz, mantıklı ve olması gerektiği gibi oldu. Yine de bana göre bu yazar bundan daha iyi bir Yandaş yazabilirdi.











