Aşk ve Gurur
Aşk ve Gurur, taşralı bir beyefendinin kızı olan Elizabeth Bennett ile varlıklı ve soylu toprak sahibi Fitzwilliam Darcy arasındaki çatışmayı anlatır. Gerçi Jane Austen bu iki karakteri birbirlerinin tuzağına düşmüş kişiler gibi sunar, ama ilk izlenimi tersine çevirmekte gecikmez: Soyluluk ve servetten kaynaklanan gurur ile Elizabethin ailesinin soylu olmayışı karşısında beslediği önyargı, Darcyyi mesafeli davranmak zorunda bırakır. Elizabethin davranışında da hem özsaygının uyandırdığı gurur, hem de Darcynin züppeliği karşısındaki önyargı etkili olur. Zeki ve coşkulu Elizabeth yalnızca Austenın en çok sevdiği kadın kahramanı değil, aynı zamanda bütün İngiliz edebiyatının en çok ilgi uyandıran kadın roman kişiliklerinden biridir.Sıradan insanların günlük yaşamlarını işleyerek romana ilk kez belirgin bir modern nitelik kazandıran Austenın en sevilen romanlarından biri olan Aşk ve Gururu, Nihal Yeğinobalının yetkin Türkçesiyle sunuyoruz.Jane Austen, 1775te İngilterede, Steventonın Hampshire kasabasında doğdu. Altısı erkek, ikisi kız sekiz çocuklu bir ailenin ikinciİngiliz romanının doğuşu 18. yüzyılın ilk yarısında Daniel Defoe, Samuel Richardson ve Henry Fieldingin yapıtlarıyla başlatılırsa da, romanın gündelik yaşamın sıradanlığı içinde sıradan insanları gerçekçi bir bakışla ele alan modern bir türe dönüşmesi Jane Austenla gerçekleşmiştir. Austen, altı romanıyla, İngiliz toplumundaki orta sınıf yaşamını edebiyata yansıtmış, aile edebiyatının olanaklarını ortaya koymuştur. Austenın romanlarını 18. yüzyıl geleneklerinden çok, modernliğe yakın kılan da kadın kahramanları ile toplumsal çevreleri arasındaki gerilim üstünde yoğunlaşmalarıdır. Nükteli, gerçekçi ve her çağa seslenen üslubunun, böylesine ustaca anlatılan öykülerin ve böylesine güzel kurulmuş romanların verdiği doyumun yanı sıra o modern yaklaşım da Austenın yapıtlarının günümüzde bile her türden okura seslenebilmesinin nedenlerinden biridir. Austenın romanlarının sağlam yapısı ve dar çevrelerde yaşayan sıradan insanların trajikomik yaşamını tüm çıplaklığıyla sergilemesini sağlayan teknik yetkinliği, günümüz eleştirmenlerini de hayran bırakmaktadır. ****** Jane Austen, 18. yüzyıl romancılığına modern bir kimlik kazandıran ilk yazar olarak kabul edilir. Sıradan insanları, hayatın günlük telaşını incelikli, mizahiüslubuyla anlatır. Bu sebeple romanları günümüzde dahi okurların vazgeçemediği klasiklerden olmuştur.Batı Edebiyatının en çok ilgi uyandıran ve merak edilen kadın kahramanlarından birisidir Elizabeth Bennet. Aşk ve Gurur ise; orta sınıftan bir aileye mensup Elizabeth Bennett ile soylu ve varlıklı Fitzwilliam Darcy arasında geçen gerilimli bir aşk hikâyesini konu eder. Unutulmaz bir aşkın çerçevesinde aile, toplum, servet gibi kavramların insanın sosyal hayatındaki etkilerini de tartışan roman, okura lezzetli bir okuma keyfi yaşatıyor. ************ (1775 - 1817) Jane AustenBir köy papazının yedinci çocuğu olan yazar, İngilterede Hamshireda Steventon köyünde doğmuştur. Ailesi zengin olmasa da kendini çok geliştirmiş olduğu eserlerindeki nüktecilikten ve zekâ pırıltılarından anlaşılmaktadır.İlk romanı Lady Susanı 1793-97 yıllarında yazmıştır. En önemli romanı ise Sense and Sensibility, Pride and Prejudice, Mansfield Park, Emma, Norhanger Abbey, Persuasion, 1811-17 yılları arasında basılmıştır.Aşk ve Gurur yazarın en popüler romanıdır. Yazıldığı dönemde çok beğenilen bu roman günümüzde de klasikler arasında kabul edilmektedir. Romandaki ana tema evliliktir. ************ Aşk ve Gurur, İngiliz edebiyatında romantizmin sona erip realizmin başladığı bir dönemin habercisi olarak kabul edilmektedir. Romanda, oldukça sınırlandırılmış bir çevrede İngiliz aristokrasisinden ve alt tabakadan insan ilişkileri ince bir mizahla bir aşk öyküsünün fonunda sunulmaktadır. Yayımlandığı dönemde büyük bir ilgiyle karşılanan bu romanın İngiliz edebiyatında önemli bir yeri bulunmaktadır.Aşk ve Gurur: Önyargı ve gururun kıskacı. ******
Baskılar33
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (651)Sanırım bir kitabın ismi daha doğru konulamazdı, yazarın dili zaman zaman akıcı zaman zaman ise ağdalı ancak kitap sizi sıkmıyor, bazı karakterlerden nefret edilebileceğini gördüğüm bir kitap oldu özellikle Mr. Collins ne gıcık bir insan öyle, kitapta aşk var gurur var önyargı var alabildiğine kibir var bazı yerlerde kibirden kusacak olsanız da karakter tahlilleri çok iyi, İngilizlerin 1800'lü yıllardaki ahlak, erdem ve sosyal statü farklılıkları ve bu farklılıkların yansıması da çok net bir bakış açısıyla anlatılıyor, iyi okumalar.
Victoria dönemi İngiltere'sinde geçen günümüzde de örnekleriyle sık sık karşılaşabileceğimiz beş kız kardeşin para iktidar ve güç uğruna iyi bir evlilik yapma çabasıyla dönemin ruhuna uygun olan mücadeleler ve atmosferde geçen bir klasik roman.
https://www.goodreads.com/review/show/2948612844?book_show_action=false
Tam bir dünya klasiği. Jane Austen'ın üslubu sadelikle hem didaktik hem de sevimli olabiliyor. Tatlı tatlı hayatın akışında dersler verirken çok başarılı karakter analizleri mevcut. Yazarın bu kadar sade bir tarzla yüzyıllardır kendisini okutabilmesi başarısının en büyük göstergesi. Herkes hayatında bir kez bir Jane Austen okumalı:)
Kitabından önce belki de yüzlerce kez uyarlamalarını seyretmişimdir. Her seyrettiğimde aynı zevki hissederim. Bazı uyarlamaların yeri ise ayrı bende. Gelgelelim kitabını okumaya hiç elim gitmemişti. Yazık etmişim. Oysaki ben film yada dizi uyarlamasındansa kitabını okumak daha iyi derim her zaman 😏 Kitap boyunca bir çok diyalog o kadar tanıdık ki...Hiç yabancılık çekmemekle beraber aşinalığı ile sizi mutlu ediyor. Ve bir kere daha şükrettim bu yüzyılda yaşadığım için. O kadar dolambaçlı yollardan konuşuluyor ki benim gibi sabırsız bir insan için tahammül edilir gibi değil. Özellikle bu tarz diyaloglarda, bu yanımdan dolayı demediğim kalmadı.😉 Bu tarz kült eserler için yorum yazan birçok insan gördüm. Kitabın geçtiği yada yazıldığı zamanı göz önüne almadan sadece kendi önyargıları ile kitabı okuyup eleştirmeye çalışanlar. Sevip sevmemek ayrı birşey ama yargılamak işte o bence hiçbirimizin haddi değil. Sevgi ile kalın...
Yarım bıraktığım kitaplardan biriydi. Çok fazla diyalog içerdiği için tam anlamıyla bana hitap eden bir roman değildi, tam puan vermememin sebebi bu ama filmini izledikten sonra birşeyler eksik geldi ve onları tamamlamak istedim. Kitaba kaldığım yerden devam ettim. Dönemsel herşeyi seviyorum. İngiliz edebiyatına da ayrı bir ilgim var. Bu yüzden konu ne kadar yalın olsa da keyifle bitirdim.
Sayfalar ilerledikçe kitapla ilgili görüşüm de olumluya biraz daha yaklaştı. Başlangıçtaki; - Ya bu ne? Bu mu çok beğenilen klasik'den - Eh işte. Okutuyor ama bir şey olduğu da yok'a - Pek bir şey olmuyor ama merak ettiriyor'a giden bir süreç vardı. Ne gurur ve önyargıyı, ne gurur ve aşkı mühürleyen bir hikaye okudum. Dönemine göre harikulade sayılan bu roman günümüz için iyinin biraz altı sayılır. Aynı görüşleri " Bülbülü Öldürmek " içinde kullanmıştım. Yazıldığı dönem için parıldayan bu klasikler günümüzde en azından o parıltısını benim gözümde kaybetmiş durumdalar. Zaman zaman gülümsetmedi değil, en çok da merak ettirerek okuttu fakat umduğum tatmini de bulamadım açıkçası. Karakterler içinde bay Bennet dikkate değerdi. Haricinde herhangi bir karakteri aşırı sevmedim ya da nefret etmedim. Belki Elizabeth biraz daha fazla, bay darcy de biraz daha az sevildi benim tarafımdan. Dönem İlgiltere'si hakkında bilgi edinmek veya klasikleşmiş bir roman okumak için tercih edilebilir.
Beğenen çok fazla biliyorum ama bana kesinlikle hitap etmedi. Zengin peşinde koşan kardeşlerin anlatıldığı bir roman. Belki de sığ bakıyorum ama benim için olay örgüsü çok önemli. Tabiki bir klasiktir. Yazıldığı dönemin çok iyi yansıtıldığı bir eserdir ama beni romandan uzaklaştıran tamamen konu olmuştur. Özellikle bugünlerde de sıkça görülen durum romanda anlatılanlar. Zaten yazıldığı çağı aştığı , başka dönemlere ulaştığı için bu tür eserler çok büyük eserlerdir ama bana hitap etmedi.
Bir günde 200 küsür sayfa gelebilmiştim rahat bıraksaydılar bititrirdim de. Filminden sonra okusam da filmi ayrı kitabı ayrı zevk vermiştir bana. Filmi 8 kez izledim en sevdiklerim arasındadır. Kitap da akıp gitmişti zaten.
Gerçekten okuması keyifli ve müthiş bir hikaye barındırıyor içinde.Aşk romanı pek okuyan birisi değilim ama zevkle okunacak bir eser Aşk ve Gurur.
Bir bölüm var kitapta, hani şu 'Esas kız ile esas oğlanın karşılaştıkları..' İş Bankası Yayınları'nda 255. sayfaya tekabül ediyor. Orda her iki karakter adına, ben de kızardım, bozardım ve anı yaşadım. Aman Allah'ım...
Keşke daha hızlı okuyabilme şansım olsaydı. Ufak bir bebeği olunca insan maalesef çok zaman ayıramıyor. Aslında şu gibi akan ve sizi mutlu eden nadir kitaplardan Gurur Ve Önyargı.
Gerçek bir önyargı ile başladığım roman beni tamamen altüst etti ve bugüne dek okuduğum en başarılı roman kurgusu olmuştur ! Miras hukuku ve kadın haklarına dair çıkarımlar ve ahlaki değerlerde kadının rolü ustaca aktarılmıştır! Ba-yıl-dım! ;)
çok sürekleyici diyemem ama son 30 sayfasını mutluluktan uçarak, nefessiz okudum
Anlatımı akıcı ve sade bir kitap .Bence karakter seçimleri de gayet iyiydi. Kesinlikle okumaya değer bir kitap.
Kitapta çok fazla aksiyon olmadı. Entrika üzerine kurulu bir romandı. Kadın okurlara daha çok hitap edeceğini düşünüyorum. Sıkılmadım ama okumasam da olurmuş, diye hissettim açıkçası.
babaya bayıldım. lizzy ana karakter olabilir ama babanın bölümleri gelsin diye iple çektim.
18. yüzyıl İngiltere'si atmosferini en ince ayrıntısına kadar yaşatması dışında kitabı beğendim diyemeyeceğim. sonu başından belli bir hikaye,karakterler sıradan (Mr. Bennet dışında). o dönemin yaşam tarzını merak ediyorsanız buyurun okuyun, yanında fakir kız zengin oğlan hikayesi hediye.
sürükleyici fakat mutlaka okuyun ebediyat şaheseri falan diyemem okunmasada olur
Jane Austenin Aşk ve Gururu okuduğum en güzel aşk romanlarından bir tanesi.Günümüzde içi boşalmaya başlanan aşk kelimesinin içini Austen 200 yıl öncesinden dolduruyor.Austen yazım diliyle ortaçağı ve yaşanılan aşkı resmen size yaşatıyor.Ama kitap tüm bu özelliklerinin dışında ortaçağda yani kadın-erkek ilişkileri açısından çokça tutumluluğun görüldüğü bir dönemde kadınların ''kendi aşklarını seçebilme'' özgürlüğünü yazması ve o dönemde ilk feminist sorgulamaları yaptırabilmesi bakımındanda önem taşıyor. Kitabın diğer hoşuma giden tarafı ise filmi.Keira Knightley'in oynadığı filmin diyalogları kitaptakinin hemen hemen aynısıydı.İlk defa böyle bir kitap filmi gördüm diyebilirim.:)
Klasiklerden okuduğum ilk kitap. Başlarda çok sıkıcı geldi, yazım dili ve Mr.-Mrs'lere alışmak hafiften zorladı ama sonradan su gibi aktı :) Kesinlikle okumalısınız. Hatta bunun bir mini dizisi filan varmış şimdi onu seyredeceğim. :) Son olarak; Kitabın adı bence cuk oturmuş. "Gurur ve Önyargı"
http://fairytaleess.blogspot.com.tr/2016/01/gurur-ve-onyarg-kitap-yorumu.html Okuduğum en güzel aşk romanları arasında ilk sıradaydı. Pek çok yayınevinde de Aşk ve Gurur adıyla çevrilmiş durumda zaten. Ama aslı Gurur ve Önyargı. Neden bunca yıldır ısrarla öyle çevrilmiş onu da hala anlayabilmiş değilim ya neyse. Kitabını da filmini de şiddetle tavsiye ederim.
klasik tanımını değiştiren bir kitap. sade ve akıcı. eleştirebileceğim tek nokta ise beklentimi karşılamaması.
süper.. konusu çok bildik olmasına rağmen o kadar akıcı ilerliyor ki bir sonraki cümleyi merakla bekliyorsun..
Ooo My Darsy diyerek başlamak istiyorum sözlerime.Günümüz romanlarından sonra, popülaritesini günümüze kadar kaybetmemiş 200 yıllık bir roman okumak gerçekten bana iyi geldi.Arada klasiklere dönmek gerekiyor sanırım. Klasiklerin içinde en kolay okunan ve anlaşılan bu kitabı ikinciye, aynı zevk ve heyecanla okudum. hiçbirşeyin aslında göründüğü gibi olmadığını,gururun ve önyargılı olmanın gerçekleri görmemizi engellediğini anlatan çok güzel,naif bir romandı.Okuyun okutun diyorum.(Bu arada kitabın Aşk ve Gurur adında çekilen filmini seyrederek pekiştirdim. tabii kitapla arasında küçük farklılıklar olsa da filmini de çok beğendim.Kitabı okuduktan sonra filmini de mutlaka seyretmenizi öneririm.)



































