Dönüş
“Kayboldum! Zeytin ağaçlarının arasında kıvrılarak akarken karşıma aniden üçe ayrılan bir çatal çıktı. Toprak yollar doğuya, batıya ve güneye doğru uzanıyordu. Civarda ne bir tabela vardı ne bir işaret, ne de gidip adres sorabileceğim ev veya insan! Bir köpek bile yoktu görünürde. Sadece sonbahar rüzgârının dallarda hışırdayan sesi! Hangi yöne sapmam gerektiğini bilmiyordum, yolların her birini hava kararmadan deneyecek gücüm de kalmamıştı, vaktim de.” Siz hiç kayboldunuz mu? Ayşe Kulin’in yeni romanı Dönüş, bir genç kadının, duygularının sarmalında önce kaybolmasının, duygularının sarmalında önce kaybolmasının, sonra kendini bulmasının hikâyesi...
Baskılar4
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (187)Bir solukta okudum. Gizli Anların Yolcusu ve Bora’nın Kitabını seneler önce okumuştum. Bu kitapla bir çok soruya cevap buldum. Şimdi sırada Handan ve Son kitabı var.
Ayse Kulin"i okumak hakikaten kolay, akici yaziyor...Bu kitabi da oyle...Bir aile drami ve birbirini affedebilme uzerine kurulmus...Sarap siseleri esliginde yapilan itiraflar cok daha icimize islemeliydi bence... Itiraf edeni ve o itirafi dinleyeni daha cok hissetmek isterdim okurken. Ulkemizde hala tabu olan homoseksualite bu kitapda da yer aliyor...Mutlaka okunmali diyemeyecegim ....
Bana yarim kalmis ve gereksiz bir kitap gibi geldi nedense okurken cok sıkıldım. Sevemedim.
Fikrimce serinin diğer iki kitabı gibi vasat..Bu seriyi edebiyat yönü zayıf ve daha çok konuyu ön plana çıkaran tarzda yazılıp piyasaya sürülen 3 kitap olarak özetleyebilirim.
Bir çocuk için oldukça zor bir durum, benim başıma gelseydi aynı olgunluğu gösteremezdim....:(
Kitap okumaktan çok bi film izlemek gibiydi sanki ama yine Ayşe Kulin kitabın dilini çok güzel bir şekilde anlatmış. Boş zamanınızda okuyun derim.
Gizli Anların Yolcusu hayatımı değiştiren bir kitap olmuştu, ama bunu o kadar da sevmedim. Güzel , okunabilen bir kitap ama ilk kitaptan sonra gerekli mi bilemiyorum.
http://kitapsevinci.blogspot.com.tr/2015/01/donus-ayse-kulin.html
Kitapın daha devam etmesini siterdim. Yarım kalmış gibi oldu..
Eksiklerle dolu bir kitap olmuş okadar yerine oturmayan şeyler varki Ayşe KULİN ' in bu kitabı bukadar acemice tamamlayıp baskıya yetiştirmesindeki telaşı anlaşılır gibi değil. Zaman geçirmek için okuya bilirsiniz ama kesinlikle eksiklikleri göreceğinizden eminim.
Beklentimi karşılamadı..Okunması çok da gerekli değil sanki
Ayşe Kulin yine kendi tarzında sıkılmadan okuyacağımız bir ailenin yaşamından bir kesiti hikayeleştirmiş.Çocuğunun olumsuz etkilenmemesi için başvurulan yalanların sonunda nasılda daha olumsuz durumlar yarattığının, o çocuğun içinde kopan fırtınaların hayatının nasıl olumsuz etkilendiğinin hikayesi. Ayakta kalma mücadelesi,acılarla ihanetler, özlemler ve ölümler.Ülkemizin son dönemdeki siyasi ve ekonomik tercihlerindeki olumsuzluklarına da kısaca da olsa bir gönderme yapmayı da ihmal etmemiş. Sıkılmadan okunabilen, okumaya değer bir kitap..
bir daha ayşe kulin mi..'asla' dedirten kitap..
üçlemenin son kitabı.. bir genç kızın gözüyle ailesinin parçalanış hikayesi, Derya'da kendimi buldum desem yeridir...
güzel kurgulanmış. Kolay bir kitap. Bora'dan sonrası diyebiliriz bence
serinin 3 kitabınıda okudum, sevdiğim seriler listesine ekledim :)
Serinin diğer kitapları Gizli Anları Yolcusu ve Bora'nın Kitabı serisinin devamı niteliğinde olduğunu öğrendim.Bir nevi devam kitabı.Kitap dil ve anlatım yönünden yalın.Yoğun bir dil anlatımı yada edebi tasvirlerle karşılaşmıyorsunuz.Dönüş tek cümleyle baba-kız ilişkisini işliyor diyebilirim.Kısa sürede bitirebileceğiniz tadımlık kitaplardan.Sonu itibariyle biraz aceleye gelmiş gibi.
Bir film izler gibi yarıda bırakmamak için bir solukta okuyup bitirdiğim ,bitti diye üzüldüğüm bir kitap.
Kitap ile ilgili yorumlarıma aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. http://ipeksi-kitaplarvesozler.blogspot.com/2013/12/donus-ayse-kulin.html
artık sıkıntı vermeye başladı diyebilirim bu son olsun lütfen :)













