Eser· Kitap

Tutsak Güneş

7.3/10(64)

"Güneşimizle aramızda kara kedi gibi duran o Gökcisim, bir gün çekip gidecekti elbette. Belki çok yakındı çözüm. Kapıdaydı. O an gelene kadar bize düşen, sanki güneş gökte parlıyormuşçasına yaşamayı sürdürmekti. Hayata tutunmaktı. " Yakın gelecekte, yeryüzünde bir ülke… Tiran ölmüş ve oğlu başa geçmiştir. Ülke, din ulemaları ve polisler ordusundan oluşan bir demir yumrukla yönetilmektedir. Katı yasalarla sınıflara ayrılan halksa, yoğun denetim ve gözetim altında yaşamaktadır. Güneşse, kimselerin nasıl, neden olduğunu hatırlamadığı bir dönemden bu yana, "Gökcisim" denilen dev bir kütlenin ardındadır. Her yer buz tutmuş, yaşam sevinci tüm canlılardan el ayak çekmiştir. Gelgelelim yıpratıcı uykusuzluğuna çare arayan bilim kadını Yuna, geçmişine, kaderine ve en önemlisi de, bir kadın olarak tutkularına sahip çıkarak, beklenmedik bir şekilde gerçekleri sorgulamaya başlar. Topluma dayatılan kuralların, değişmez varsayılan yasaların, sonu gelmez sansürün mutlak olmadığını fark eden Yuna, sorumluluğunu üstlenip, deyim yerindeyse, güneşe açılan kapıyı aralamayı göze alacaktır. Geçmişle hesaplaşmalar, düzenle çatışan tutkular ve insanı dönüştüren aşklar… Ayşe Kulin, okurlarını sarsıcı bir gelecek hayal etmeye davet ettiği Tutsak Güneş'te, genç bir kadının unutulmaz uyanış hikâyesini anlatıyor. (Tanıtım Bülteninden)

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Tutsak Güneş

Tutsak Güneş

Everest Yayınları

440 sayfaISBN 97860514193362015-10-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

7.3/ 10
64 puan
10
10
9
8
8
16
7
10
6
12
5
1
4
1
3
4
2
2
1
0
GGeCe_KuSu· Tutsak Güneş
10/1023.01.2019

Harika bir distopyaydı. İki günde bitirdim.

Bbirrccan· Tutsak Güneş
7/1025.11.2018

Okuması zevkli bir kitaptı ama distopik olması konusunda biraz acemi gibi geldi. Zaten kitabı okuduğunuzda bahsedilen Ramanis Cumhuriyeti oldukça tanıdık geliyor. 😊 Tavsiye ederim okunması kolay, akıcı bir kitap.

Mmaggie· Tutsak Güneş
8/1024.08.2017

2 Tüyap öncesi alıp kış mevsiminde okurum dediğim bir kitaptı. Fakat o gün hiçbir zaman gelmedi :D Kısmet yazaymış. Daha depresip bir kitap bekliyordum. Fakat normal seyirde ilerlemesi hoşuma gitti. Kadın olmanın zorlukları başta olmak üzere adam kayırma, özgürlük gibi sorunlara da ver veriliyor. Sonu açık bırakılmıştı, bundan "Sonunda bitti derken daha kötü bir yönetimle karşılaşıyoruz." sonucunu çıkardım. Baş karakter Yuna olsa da çok vasıfsızdı. Sürekli "Neden bana açıklamadınız bunu? Anne, yine neyi peşindesin?" gibi sorularla kafa şişirdi. 1-2 defa tencereden insan gözledi o kadar. Diğer işleri ya sevdiceği (gerçi onu da az gördük) ya annesi hallediyor. Oğlu bile daha zeki. Bir de birkaç yerde yazım hataları vardı.

Ccengizpekgoz· Tutsak Güneş
3/1025.06.2017

Kitap ülkenin geleceğine dair 'Ya herhalde gerçekten böyle olacağız' diye düşündüren bir hayalle ilk başlarda hoşunuza gidiyor ama sonrasında kurgusu bile hatalı neredeyse. Diğerleri Ayşe Kulin'se bu ne bilemedim?!.

Ddeneyen· Tutsak Güneş
6/1018.06.2017

Kitabın en güzel yanı müthiş akıcı dili ama o akıcı dilde sırıtan cümleler var,son kelimesi virgülle ayrılmış cümleler,sayısı da az değil!

Eestima· Tutsak Güneş
8/1008.04.2017

Bildiğim kadarıyla ilk Türk distopya eseri. Ayşe Kulin'in hemen hemen tüm kitaplarını okudum ve içlerinde en iyisi bu diyebilirim. Bir yazarın tarzının dışına çıkıp bu kadar iyi yazabilmesi hoşuma gitti. Adeta bizi ve geleceğimizi anlatıyor. Sonunda kim kazanır bilinmez.. Kesinlikle tavsiye ederim.

Tthebookthief· Tutsak Güneş
10/1007.03.2017

Güneşimiz Tutsak kalmasın... Ayşe Kulin'in dispotya tarzındaki ''Tutsak Güneş'' adlı romanını kah gülümseyerek kah hüzünlenerek okudum. Güzel ve akıcı bir anlatımı var. Kitaptaki olaylar tanıdık gelince hiç sıkılmadım okurken yaşadım adeta. Her ne kadar da kitaptaki Ramanis Cumhuriyeti bir ütopya da olsa Türkiye'den soyutlayamadım. O kadar çok benzerlikler vardı ki. Uyuyanlar uyandırılmazsa ve günümüzdeki durumlar devam ettikçe maalesef ki Türkiye'nin geleceği Ramanis Cumhuriyet'inden pek farklı olmayacak kanımca. Bu nedenle de kitap bana çok anlamlı ve çarpıcı geldi. Tutsak Güneş de olaylar gelecek bir zamanda anlatılıyor. Teknoloji çok gelişmiş. Uçan taksiler, adresi yazınca kendi giden arabalar, düğmesini çevirince renk değiştiren kıyafetler var. Kanser gibi bir çok hastalığın tedavisi bulunmuş. Ama değişmeyen aynı kalan bir çok şey var: İktidarın para ve güç hırsı, kadınların kaderi, mutluymuş gibi görünen ama mutsuz olan hiçbir şeyden şikayet etmeyen insanlar... Kadınlar hala dayak yiyor, çok azı çalışabiliyor, kadınların tek görevi çocuk doğurup eşlerine hizmet etmek. Aileler çocuk doğurdukça para alıyor, kadın doğuramazsa kocalarının onları boşama hakkı var. İktidara yakın olanlar her yere gelebiliyor, sarılmak gibi bir çok saçma yasaklar, uyuyan dış dünyaya kapalı gerçekleri göremeyen iktidarın anlattığı her şeye inanan bir halk var. Ne kadar tanıdık geliyor değil mi? Kitabın sonunu beğenmedim keşke güzel bir sonla bitseydi. Kitabı bitirince George Orwell'ın 1984 adlı kitabındaki bir söz aklıma geldi: Bilinçleninceye dek baş kaldırmayacaklar, baş kaldırmazlarsa da hiçbir zaman bilinçlenemeyecekler. Umarım Ayşe Kulin'in kitabında dediği gibi bir gün mutlaka, özgür hukuk devletinde yaşamayı başaracağız. Okumanızı tavsiye ederim.

Oozgevedugme· Tutsak Güneş
7/1029.01.2017

ilginç Ayşe Kulin'in alıştığımız tarzı dışında bir kitap ancak anlayana çok güzel mesajlar veren, eleştiriler yapan bir kitap....zevkle okudum, tavsiye ederim....

Zzozkay· Tutsak Güneş
10/1017.01.2017

İçim acıyarak okudum. Geleceği değil bugünü görerek okudum. Herşey bugünün hemen ertesinde yaşanıyor. Ama yarın değil, yarından önce. ..

Ccinardan· Tutsak Güneş
3/1008.07.2016

Sanki içinde bulunduğumuz durumun büyük çoğunluğunu anlatmış, kalanı da yakın gelecek.. Can'ım ayşe Kulin yine döktürmüş. Puanlamada sorun var düzeltemiyorum yine :(

Eeliiff_· Tutsak Güneş
7/1017.06.2016

Kitap genel olarak sürükleyici ve güzeldi ancak sonunu yetersiz buldum.

Bbetfln· Tutsak Güneş
3/1028.04.2016

Gerek üslubuyla gerek konuyu işleyiş biçimiyle okuduğum daha doğrusu okuyamadığım en basit kitap. Distopya yapılmaya çalışılmış ancak toplumsal mesajlar, irdelenen sorunlar o kadar yavan ve vasat verilmiş ki okurken wattpadde yazılmış bir hikaye sanacaktım Ayşe Kulin yazmasa. Berbat...

Mmugem· Tutsak Güneş
9/1006.04.2016

ben çok beğendim. İleri zamanda geçen, teknolojinin ilerlediği ama yasakların ve baskıların arttığı bir dünyada duyguları ve doğrularıyla mücadele eden bir kadın. Ayşe Kulin okumaya değer bir yazar.

Cc_burcu· Tutsak Güneş
2/1030.03.2016

okuduğum (yarım bıraktım) en kötü distopya.anlatım çok sıradan.sanki yalnızca bestseller okuyucularına ithafen yazılmış. sistem eleştirisi böyle olmamalı düşünsel yönü çok zayıf

Lleylakce· Tutsak Güneş
6/1023.01.2016

Ayşe Kulin en sevdiğim yazarlardandır.Akıcı sıkılmadan okunan romanlarını bir çırpıda okurum.Hayali bir ülkede geçen olayların yakın geçmişimizde yaşanan olaylarla birebir örtüştüğünü hemen anlıyorsunuz. Gelişmiş bir ülkede robotlar ve ileri teknoloji ile kurgulanmış.İlerisi için unutulmayacak bir dönem romanı olması bakımından değerli bir eser .Yine akıcı,okutuyor ama çok sevemedim bu kitabı. Gerçekleşmez umarım diye korktuğumuz bir sonla bitiyor kitap."Damızlık Kızın Öyküsü" kitabından da söz etmiş okumadığım için meraklandım.

Oorganiqimya· Tutsak Güneş
8/1022.12.2015

Tavsiye ederim. Çok güncel bir roman sadece teknik konularda romanın kurgusu yetersiz kalıyor. Isaac ASIMOV ustayı çağrıştırsa da tabiki...

Ssenay celik cakmakoglu· Tutsak Güneş
6/1030.11.2015

Günümüz Türkiyesinin Bilim Kurgu Romanı... Bir çırpıda okunur. İsimler güzel olmuş :)

Llisbethsalander · Tutsak Güneş
10/1029.11.2015

Ayşe kulin'in ailesini ve kendi hayatını anlattığı seriyi, her Ayşe kulin okuru bilir. o seriyi okuyalı yıllar oldu tadı hala damağımdadır. gizli anların yolcusu ve bora'nın kitabı, ayrıca dönüş muhteşemdi... ama handan için aynısını söyleyemeyeceğim... handan tam anlamıyla hem para hem zaman kaybıydı benim için... okuru olarak o kitabı yazara yakıştıramamıştım.. bu kitapla yazara son bir şans verdim... artık piyasa yazarlarından mümkün olduğu kadar uzak duruyorum... ama Ahmet ümit ve Ayşe Kulin, canan tan okuduğum sınırlı piyasa yazarları... pişman myım? hayır pişman olmadım hatta bu eserini çok beğendim diyebilirim... yazar cumhuriyetimizin yıkılması durumunda, kurulacak olan yeni rejim yönetiminde neler olacağını anlatmış... okurken bir bayan olarak cumhuriyetin değerini çok iyi anladım... şimdi bile görülen; kadına değer vermeme, kadının çocuk doğurtmak için kullanma,kadının kaç tane çocuk doğuracağına karışma, yandaşlık, basına sansür, yasaklar, halka uygulanan zulüm,doğayı rant için tahrip etme, haksızlık ve adaletsizlik kitapta çok güzel anlatılmış... okurken yer yer kasıldım.. bu arada kitabın george orwell'in 1984 adlı eseriyle ilgisi yok... ben o kitabı da okumuştum... okuyan biri olarak söylüyorum... Ayşe Kulin kendi çapında 'ütopya' romanı yazmaya çalışmış ve gayette başarılı... umarım devam eder ama sakız gibi uzamaz...

Mminimall_ist· Tutsak Güneş
8/1030.10.2015

Bu roman için distopya doğru bir sınıflama ise sanırım okuduğum ilk Türk distopya romanı. Konusuna bakmadan almıştım ve okumaya başladıkça beni şaşırttı. Bazı şeyler sadece romanlarda olmuyor, bazı gerçekler romanlara konu oluyor... İmkanınız varsa okuyun derim. Ayşe Kulin'den ilk kez bu romanı okuyacaksanız genel tarzı bu değil onu da belirtmek isterim :))

Aacelya_oslem· Tutsak Güneş
10/1025.10.2015

Böyle bir bilim kurgu ve ince mizah ile dönemi anlatması mükemmel . Okuyunca ne demek istediğimi anlayacaksınız. ve kesinlikle OKUNMALI...

Benzer Kitaplar