Eser· Kitap

Koloni

7.4/10(321)

Onlar çocuktular... En mükemmel elmasların saflığındaydılar... Ne ufak bir lekeleri... Ne de en ufak bir kusurları vardı... Ve ne de en ufak bir günahları... Ama onların saflığı kötülüğün saflığıydı... Pariste bir Ermeni katedralinde işlenen bir cinayet. Kan yok, cinayet aleti yok, yara bere yok... Biri yaşlı ve huysuz emekli bir polis, diğeri Çocuk Bürosunda görevli, ancak açığa alınmış uyuşturucu müptelası genç bir polis. Bu ikisi, gitgide hunharca bir hal alan ve peşpeşe işlenen cinayetlerin katilini veya katillerini bulmak için birlikte çalışmak zorundadır. Birbirlerine ihtiyaçları vardır, birbirlerini tamamlamaktadırlar. Ancak bu cinayetler sıradan bir seri katilin işi değildir. Gizli servisler, naziler,Yahudiler, ülke içinde ülkeler, ve siyah bölgeler... Sanki birileri bir şeyleri gizlemek istemektedir. Fransanın göbeğinde başka bir ülke olabilir miydi? Bu ülkeye kim veya kimler göz yumuyordu? Burada neler yapılmaktadır? Kaçırılan çocuklar ile öldürülenler arasındaki bağ nedir? İki polisin çabası cinayetleri açığa kavuşturmaya yetecek midir? Yoksa...

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Koloni

Koloni

Doğan Kitap

422 sayfaISBN 97860511129092009-07-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

7.4/ 10
321 puan
10
35
9
50
8
76
7
80
6
43
5
23
4
7
3
6
2
1
1
0
Ffndkkk· Koloni
5/1005.12.2021

Diger kitaplarina gore okumasi daha zor geldi bana. Kurgu iyi ama fazlasiyla uzatilmis, laf kalabaligindan arada olani kaciriyor okuyucu. Final yine her zamanki gibi kisa ve bazi seyler okurun hayal gucune birakilmis. Evet iyi ama yazarin daha iyi kitaplari var. Ayrica baslardaki Ermenistan dokundurmalari biraz kas goz seyirmesine yol aciyor.

Sserhanuresin· Koloni
7/1020.07.2018

Polisiye-Gerilim ve macera türü romanların en beğendiğim yazarların başında gelen Fransız Jean-Christophe Grange den yine elden düşürülmeyecek bir roman. Baş karakterler Lionel Kasdan 63 yaşında emekli bir cinayet masası komiseri Diğeri Cedric Volokine adlı 30 yaşlarında uyuşturucu bağımlısı bıçkın sert bir polis. İki zıt karakterin yolu, Ermeni olan Kasdan'ın emekliliğinde yardım ettiği Ermeni kilisesinin Orgcusu ve koro yönetmeni Şili'li Wilhelm Goetz'in cesedinin bulunmasıyla birleşir. Ondan sonra bu iki karakter son derece sıkı dost olur ve bir cinayetler ve gizemler labirentinin içerisine son hız girerler. Benim bu tür romanların Glenn Meade ile birlikte en sevdiğim yazarıdır Grange. Bir çok romanını okurken aldığım zevki Kolonide de aldım. Roman 422 Sh ve Katil, İşkenceciler, Koloni adlı Üç bölümden oluşuyor. Çeviride çok güzeldi. Bu türü severlerin sanırım bir çoğu okumuştur. Eğer yine bu türü sevipte okumayan varsa okumasını tavsiye ederim.....

~~Eylül· Koloni
9/1012.02.2016

Yazarın okuduğum ilk kitabı ve bittiğinde keşke daha önce okusaymışım dedim.Çok güzel hazırlanmış bir kurgusu var.Başları biraz sıksa da ilerleyen zamanlarda konu gitgide ilginçleşiyor,gizemler artıyor,elinizden bırakamıyorsunuz. Önerebileceğim bir kitap,Grange iyi bir yazar gerçekten

Ccatlakkazaan· Koloni
8/1021.09.2015

Grange her kitabında beni tekrar ve tekrar büyülemeye devam ediyor. İşlediği konu olsun, şaşırtmaları olsun, kitabın başından beri doğru kabul ettiğine şeylerin aslında öyle olmadığını göstermesi ile beni kendine hayran bırakıyor. Bundan bir sene önce falan ciddi bir reading slump dönemindeydim ve bu dönemin başında Koloni'yi okuyordum. Zorlaya zorlaya bir 100 sayfasını anca okuyabilmiştim. Sonunda kitabı kenara koyup, bu dönemi atlattık sonra okuma kararı almıştım ve iyi ki de bu kararı almışım, o dönem de kitabı bitirmiş olsam şimdi aldığım zevkin yarısını bile alamazdım. Kitaba geçecek olursak, baya ilgi çekici bir konusu var. Bir emekli polis ve onun gitmekte olduğu kilisedeki koro şefinin beklenmedik cinayeti etrafında şekilleniyor konu. Bu kesinlikle konunun başlangıcı ve hiçbir şey göründüğü gibi değil. Polisiye okumayı seviyorsanız, okumayı es geçemeyeceğiniz bir kitap. Kitapta bariz şekilde ortada olan bir konu var ve bizim kahraman emekli polisimiz Kasdan bunu kitabın sonunda anlıyor. Yani baya insanı çileden çıkaran bir şey bu, bir sürü işaret var ve öğrendiği her şey bu konuyu işaret ediyor. E adam kaç yıllık polislik geçmişin var, bunu neden bu kadar geç anladın diye sitem etmedim değil. Bir de emekli polisimize yardım eden, kadınların gördüğünde vurulduğu yakışıklı ama sorunları olan açığa alınmış polisimiz Volokine var. Kasdan ile yolları bir şekilde kesişiyor ve Grange diyor ki bize bu kitapta gerçekleşen her şey bağlantılı, ben durup dururken bu adamları bir araya getirmedim. Volokine, kitapta hayran olduğum bir karakter, hayran olmamak da elde değil zaten. Ki kitapta Volokine ile alakalı çok büyük bir olay ve dikkatli bir okuyucu iseniz ne olduğunu anlamanız işten bile değil. Kitaba aslında 10/10 verirdim ama Kasdan'ın bir kaç geri kafalılığı yüzünden 2 puan kırdım. İlk başta homofobik olması beni baya sinirlendirdi, tepkilerini düşündükçe kızıyorum adama. İkincisi de Ermeni olmasının getirdiği o soykırım takıntısı. Bu iki durum beni ciddi sinirlendirdi onun dışında kitap muhteşem! Okuyun, okutun.

Ppato07· Koloni
10/1024.10.2014

Sürükleyeci ve sonu harika biten bi kitaptı. Grange'in en sevdiğim kitabıdır.

VVexeD· Koloni
5/1031.07.2014

diğer kitaplarına göre biraz pasif kaldı

Ttanyeliardic· Koloni
6/1006.06.2014

sürükleyici..

Cconquerfatih· Koloni
5/1001.01.2014

Grange'dan farklı bir polisiye gerilim kitabı. Kitabın ilk ve orta kısımlarında aksiyon son sürat devam ederken, son kısımda ise bu aksiyon devam etmemiş. Her ne kadar böyle olsa bile elinizden düşeremeyeceğiniz bir kitap.

2/1006.10.2013

GRANGE İN BEĞENMEDİĞİM KİTABI.

Ppamk-sekeer· Koloni
3/1013.08.2013

kendisinden nefret ettiğim zorla sonuna geldiğim bir kitap.kesinlikle okumayın derim

Ssinan11· Koloni
8/1008.08.2013

Grangé den beklentimin altinda olan bi kitap acikcasi daha leylekleein ucusu veya siyah lan gibi cok sasirtixi gelmedi.ama tabikide grangé in her kitabi degerlidir benim icin akici olmasada okurum her turlu

3/1006.07.2013

grange siyah kandan sonraki düşüşüne devam ediyor.kolonide her konudan bir tutam var fakat aralarındaki bağlantı tam olarak gerçekleştirelememiş. olaylar ve olaylara müdahil kişiler tam olarak birbirleriyle bağlanamıyor. özellikle kitaba ismini veren koloni daha doğrusu bu koloninin 1 derecede aktif rol oynayan çocukları niyeyse tam olarak vurgulanmamış.siyah kandaki bilgi,heyecan,sürükleyicilik yok bu kitapta.ayrıca tasvirlerde sizi pek istenilen yerlere götüremiyor. kitabı okurken acaba kendimde mi bir odaklanma problemi mi var demekten kendimi alamadım.

Eecem kader· Koloni
10/1028.05.2013

Harikaa

ŞŞah-Rû· Koloni
6/1025.05.2013

Bu sefer macerada heyecan biraz düşük gibi ya da çok taslak bir şekilde yazıldığı için olayların ilerleyişi ve sürpriz bir sona bağlanma ihtimalinin tahmin edilebilirliği heyecanı düşürmüş. Olay sıralaması yazarın diğer kitaplarıyla aynı, karakterler farklı olsa bile bir şekilde olaylarla kişisel bağlantıları olduğu anlaşılıyor. Konu olarak Avrupa-Amerika hattında aslında dünyanın başka yerlerinde de olduğu gibi gayet bilinen ama dile getirilmediği için sırmış gibi gözüken oluşum/hareketlerden biri ele alınmış. Bilim ve mistizmin harmanlanmasıyla çok da ütopik olmayan bir sonuca ulaşılmış.

Ssd· Koloni
9/1014.04.2013

kitabı beğendim ama keşke bazı sayfalar flu ve yazım hataları olmasaydı...

Ssedanur· Koloni
10/1008.04.2013

okumadım okuyucam kesinlikle

GGezgin· Koloni
9/1027.03.2013

En sevdiğim kitaplar arasındadır. Kasdan ve Volonkine arasında gelişen ilişki insanı derinden etkiler. Sadece baş kahramanlar değil yan karakterlerde son derece etkileyici. Nazi Almanya'sına kadar uzanan hikayede bir çok farklı konuda bir çok bilgiye ulaşmak mümkün. Tarzın sevenleri kesinlikle okumalı.

Hhüma· Koloni
5/1026.03.2013

çok çarpıcı yerleri olsada zor okuduğum kitaplar arsında..birazda karamsar buldum açıkçası..

Iilayde· Koloni
10/1028.02.2013

Harika kurgulanmis, dahice yazilmis bir roman. Kaliteli zaman gecirmek isteyene duyurulur.

Hheycan· Koloni
8/1024.02.2013

diğerlerinden çok farklı.

Iim.selinkoc· Koloni
7/1025.01.2013

Diğer Grange romanlarını okuyanlar için hayal kırıklığı olacak gibi geldi bana.. İlk kez bir Grange romanı okurken yoruldum ve bitmesini dilediğim anlar oldu. Kurgu ve hikaye ebetteki beklenildiği gibi çok başarılı ancak ,insanı sıkan ve buraları hızlı geçseymiş dedirten çok yer var bu kez.. Yine de cinayet-polisiye okurlarının es geçmemesi gereken bir roman.

7/1006.01.2013

Güzel bir kitaptı.Arka kapağında ki yazı hala aklımda. Onlar Çocuktular... En mükemmel elmasların saflığındaydılar... Ne ufak bir lekeleri...Ne de en ufak bir kusurları vardı... Ve ne de en ufak bir günahları... Ama onların saflığı kötülüğün saflığıydı...

9/1023.12.2012

Condor Planı ve naziler hakkındaki ilginç bilgiler başımı döndürmüştü.Gene de Grange Siyah Kan'dan sonra eski tarzını bir türlü yakalayamadı:(

Ssanlorenzo· Koloni
7/1024.11.2012

Tasvirleri gayet başarılı

6/1018.11.2012

Jean Cristopher'in çok daha saglam kurguya dayalı kitapları var

Benzer Kitaplar