Eser· Kitap

Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat

8.0/10(236)

Zweig bu novellasında bir kadının yaşamını bütünüyle değiştiren yirmi dört saatlik deneyimini anlatırken, insanda içkin saplantıların ve dayanılmaz arzuların sınırlarında gezinir. Özgürce ve tutkuyla içgüdülerinin peşine takılan bir kadının bu kısa ve yoğun hikâyesi, kadın kalbinin sırlarına ermiş ustanın kaleminde olağanüstü bir anlatıya dönüşür. Yapıtı için mekân olarak muhteşem atmosferiyle Fransız Riviera’sını seçen Zweig, 1920’li yılların sonlarında Avrupa’nın “kibar" tabakasının ikiyüzlü ahlak anlayışına yönelik eleştirel tavrıyla dikkat çeker.

Baskılar13

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Bir Kadının Yirmi Dört Saati

Bir Kadının Yirmi Dört Saati

Oda Yayınları

104 sayfa1986-01-01
Bir Kadının Hayatından Yirmi Dört Saat

Bir Kadının Hayatından Yirmi Dört Saat

Akılçelen Kitaplar

96 sayfa2015-03-24
Bir Kadının Yaşamından 24 Saat

Bir Kadının Yaşamından 24 Saat

İş Bankası Kültür Yayınları

80 sayfaISBN 9786053324225
Bir Kadının Yaşamından 24 Saat

Bir Kadının Yaşamından 24 Saat

Koridor Yayıncılık

216 sayfaISBN 97860597022872016-11-01
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat

Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat

Alfa Yayıncılık

108 sayfaISBN 54737564737492017-10-01
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat

Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat

Türkiye İş Bankası Yayınları

71 sayfaISBN 97860533242252015-03-01
Bir Kadının Hayatından 24 Saat

Bir Kadının Hayatından 24 Saat

Kırmızı Kedi

104 sayfa2015-01-01
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat

Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat

Türkiye İş Bankası Kültü Yayınları

71 sayfaISBN 98760533242252016-04-01
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat

Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat

Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

80 sayfa2018-03-15
Bir Kadının Yaşamından 24 Saat

Bir Kadının Yaşamından 24 Saat

Koridor Yayıncılık

216 sayfaISBN 97860597022872016-10-01
Bir Kadının Hayatından 24 Saat

Bir Kadının Hayatından 24 Saat

Kırmızı Kedi

104 sayfaISBN 97860599088252015-01-01
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat

Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat

türkiye iş bankası kültü yayınları

72 sayfaISBN 97860533242252014-01-01
Bir Kadının 24 Saati

Bir Kadının 24 Saati

119 sayfaISBN 9789758848942

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

8.0/ 10
236 puan
10
38
9
41
8
80
7
47
6
19
5
5
4
4
3
2
2
0
1
0
Aa h $ e n· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
8/1020.04.2021

stefan zweig okuyun, okutun. . .

Ffatih şentürk· Bir Kadının Yaşamından 24 Saat
7/1023.01.2021

Okurken "acıma yetime..." İle başlayan atasözü nedense aklıma geldi, zengin bir kadın önce bir kumarbazı intihar edeceğini düşündüğü için kumardan uzaklaştırmaya çalışıyor daha sonra aşık oluyor ama kitabın sonu klasik Yeşilçam öyküleri gibi olmuyor ama yazar Zweig olduğu için de bu durum şaşırtmıyor...

Iinci16· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
4/1009.02.2019

Zweig okumaktan asla sıkılmam diye düşünüyorum ama yine de bu kitap beni o kadar etkilemez diye düşünüyordum başlarken ama baktım ki neredeyim unutmuşum otobüste okurken durağı kaçırdım dalmışım kitaba, düşündürücü bir kitap, detayları anlatırken çok etkileyiciydi sanki hikaye canlandı okurken.

Aahmetkoca35· Bir Kadının Yaşamından 24 Saat
8/1013.01.2019

Kitabın genel yapısı bana satranç kitabını anımsattı. Konusu gerçekten ilgi çekiciydi ve insan bıkmadan sonunu getirmek için sabırsızlanıyor.

WWilliamelia· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
6/1021.10.2018

Fazla sevemedim :/ İçinde çözemediğim bir şeyler eksikti... Ya da belki sadece; 'Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu' üzerine ne yazılsa yazılsın hoş gelmeyecekti gözüme T-T "...gönül, ruh, duygu, acı diye adlandırdığımız, perişan ve ıstırap veren şeyler; bunların etkisiyle acı içinde kalan bedenin, sarsılmış bir vücudun, bu gibi anlarda üzerine yıldırım düşen bir ağaç gibi öne doğru yıkılmak yerine hâlâ kan pompalamaya devam edişine şaşırıyorum."

NNEMESİS· Bir Kadının Yaşamından 24 Saat
4/1008.10.2018

Ne zaman bir Zweig kitabı okusam, sonunda "Eee yani?!" diyesim geliyor. Tamam yazdıkları kötü değil ama yani... Benim için hep bi eksik... "Tamam, işte bu olmuş. Her şey yerli yerinde ve ben eksik kalmışım gibi hissetmiyorum." diyebileceğim bir tane vardır umuduyla kitaplarını okumaya devam ediyorum. Bakalım...

Ookursever-nejla· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
6/1006.10.2018

Modern kalsiklerden Stefan Zweig, "Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat " kitabı da yazarın daha önce okuduğum bir kaç kitabında olduğu gibi insanın kendi içindeki duyguları, yaşanmışlıkları, pişmanlıklarını, arzularını ve düşüncelerini sorgulaması üzerine kurgulanmış ( veya gerçek yaşamdan alıntı yapılmış bilemiyorum ) kısa bir roman . Daha çok kişinin iç sesinin ön planda olduğu akış çok akıcı olmasa da yine de kendini okutuyor.

Iinci· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
10/1009.07.2018

http://illekitap.blogspot.com/2018/07/stephen-zweig-bir-kadnn-yasamndan-24.html ~~~*~~~ Yarım bir gerçeğin hiçbir değeri yoktur, her zaman tam olmalıdır. ~~~*~~~ Okuduğum ilk Zweig kitabı olarak tarihe geçebilir. Zaman zaman moder. Klasiklere el atma isteği duyuyor ve sonrasında bundan vazgeçiyordum çünkü klasik denilince akla sıkıcı, oflayıp puflayıp okuyacağımız, akmayan gitmeyen türde kitaplar geliyordu ama Stephen Zweig öyle bir kurgulamış ki kitabı, sonunun nereye varacağını ve ne duygularla biteceğini merak eder hale getiriyordu. Bir Kadının Yaşamından 24 Saat, tam da adı gibi Bayan C'nin yaşamından 24 saati anlatıyor. Bir tatil bölgesinde otelde gelişen olayların sonucunda Bayam C, kendi yaşadığı bir tecrübeyi anlatıyor. Belki de bir çok yazarın yapacağı gibi üç beş sayfada yazmak yerine 90 sayfaya sığdırmıi o 24 saati. Açıkçası o kadar da güzel anlatımı yapılmış ki hayran kaldım. Kitaptaki betimlemeler süperdi. Sanki gözümün önünde yaşanıyormuş gibiydi. Duyguların anlatımı ise... daha iyi olamazdı sanırım. İçten içe bastırılmış arzuların, duyguların itirafı bu kadar erkileyici olabilirdi. Herkesin içerisinde bastırdığı bazı duyguları var ve insanlar bir yerde toplumsal tepkilerden sakınarak sessiz kalıp, kendilerini saklama içgüdüsü hissediyor... bu kitapta bir yerde bir kadının bastırıp, kendisine bile itiraf etmekten korktuğu duygularını, dolu dizgin yaşayıp belki de kendini bulduğu 24 saati anlatıyor... Böyle kitaplarla ilgili söylenecek çok şey vardır ama aynı zamanda söylenecek hiçbir şeyde yoktur. Bu yüzden herkes okuyup kendi deneyimlemeli bence... Dedğim gibi Zweig, ilk defa okudum ve diğer kitaplarına da kesin el atacağım.

MMcf2hn· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
5/1027.04.2018

Zweig kaliteli bir yazar, bu kitabında da her insanın her yanlışa düşebileceğini irdelemiş. Kadın kahramanımızın bir hatası, bir günlük deliliği ve bir ömür pişmanlığı... Bu kitabı okurken aklıma Senai Demircinin şu söz geldi ' Hiç kimse kendini sınanmadığı günahın masumu sanmasın' gerçekten öyle bir kadının o niyetle başlamasa bile nasıl bir yanlışa düştüğünü ve nasıl her şeyi bir kalemde silip atabileceğini , o delilik halinin fütursuzluğunu çok iyi anlatmış yazar yine de benim favorim bilinmeyen bir kadının mektubu NOT:YAYINEVİ OLARAK ZWEİG KİTAPLARINI EN GÜZEL İŞ BANKASI YAYINLARI BASIYOR KIRMIZI KEDİYİ ÇOK BEĞENMEDİM

Hhüma· Bir Kadının Yaşamından 24 Saat
5/1015.04.2018

Çok sıkıcıydı 😣

Bbirbenbirsen· Bir Kadının Yirmi Dört Saati
8/1024.03.2018

Muthis bir yazar Zweig...Kitaplari incecik, ama yazdiklari cok derin... "Satranc"dan sonra okudugum 2. kitabi... Orta yasi gecmis bir kadinin, kimselere anlatamadigi "bir gunu"nu okuyoruz... Genc ve kumara duskun bir gencin hayatini kurtarmakla baslayan 24 saat icinde yasadigi duygusal gelgitleri, beklemedigi bir anda yasadigi kalp carpintilarini okurken, bir kere daha Zweig"in ic dunyasina, dusuncelerinin griftligine hayran kaldim. Okurken, "kitabin basinda nerde iken, sonunda nereye baglandi" demekten alamadim kendimi... Bir kadinin hayatinda, bazen tek bir gun bile ne cok anlam tasir :)

Zzozkay· Bir Kadının Yirmi Dört Saati
8/1017.01.2018

toplumsal değer yargıları, ahlak anlayışı ve hayatın getirdiği süprizlerle hepsinin tepetaklak oluş hikayesi

Tthebookthief· Bir Kadının Yaşamından 24 Saat
10/1001.01.2018

Stefan Zweig duyguları öyle güzel yansıtıyor ki okurken adeta yaşıyorsunuz aynı duyguları. Zweig kısacık kitapların da insanın hayatında unutulmayacak etkiler bırakıyor. Bir kadının kumarhane de tanıştığı bir adamla yaşadıkları ve yaşamını bütünüyle değiştiren yirmi dört saatlik deneyimi anlatan güzel bir kitap. Okumanızı tavsiye ederim.

SSedaACKGZ· Bir Kadının Yaşamından 24 Saat
10/1027.08.2017

Bir solukta okuduğum kitap. Yaşlı bir kadının yıllarca içinde sakladığı bir sırrı adeta bir film havasında bize sunmuş yazar...

LLeylaa· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
10/1018.05.2017

olay örgüsü acısından yer yer zweig'ın satrancına benzettiğim harika kitap

KKARTALONA· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
7/1015.03.2017

Stefan Zweig'in psikolojik çözümlemelerinden birisi daha. Anlatım itibari ile akıcı bir kitap. Zweig ustayı sevenlerin seveceği ve okuyacağı bir kitap.

Ffizolof· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
9/1012.03.2017

o dama yardım etmicektin :)

Ssezitosh· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
6/1001.03.2017

Yazar kitabın kahramanı olan kadının duygularını ve kitapta bahsedilen diğer kişileri ruhsal olarak başarılı bir şekilde çözümlemiş ve anlatmış.Karakterlerin duygu dünyalarına inerek onlarnı daha iyi anlaşılmasını sağlamış. ''Bütün acılar korkaktır.''

CCansel1907· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
9/1028.02.2017

Bu kitap ile Stefan zweig kalemine bir kez daha hayran oldum. Novella kitaplarının kesinlikle 1 numaralı yazarı kendisi. Bu kadar kısa bir kitap da bu kadar etkileyici anlatımı yapmak gerçekten de büyük bir meziyet ister. Bir erkek tarafından bir kadının tüm egolarını bir kenara bırakıp erkekler olan bakış açısı, cesareti merhameti kadın bir yazar bile bu kadar naif anlatamaz sanırım. Stefan Zweig, kitabın ilk sayfasından son sayfasına kadar ilgiyi çok iyi ayakta tutuyor. Keşke intihar etmeseydi de daha çok kitap yazsaymış. yazarın tüm kitaplarını alıp okumak istiyorum. Bu yazdıklarımın Stefan Zweig'in ne kadar müthiş bir yazar olduğunu anlatmaya yeteceğini düşünmüyorum. kitap için puanım 10 üzerinden 10 kesinlikle.

Ddilarakeleser· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
10/1021.02.2017

Kısacık ve inanılmaz yoğun bir novella. Tekrar okunabilecek güzellikte.

Eefendi zibidi· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
6/1014.02.2017

Kısa olmasına rağmen sıkıcıydı bence.

Kkircaengin· Bir Kadının Yirmi Dört Saati
6/1008.02.2017

Zweig'ın ikinci kalite yapıtlarından biri.. Öyküde geçen "Size ve kendime söz verdim, tüm gerçeği en doğru şekilde anlatmaya.", "Bunu özellikle vurguluyorum, aksi halde sonradan anlatacaklarımın korkunçluğu anlaşılmaz." türünden sıkça kullanılan ifadelerle olayın başında okurun öyküye ilişkin beklentisi yükseltilmeye çalışılmış, ama duygu çıtası bir hayli yüksek olan günümüz okuru üzerinde, olayın kahramanı olan kadının yaşadıklarının beklenen etkiyi oluşturması çok zor. Yine de incelikli ruh tahlilleri ve elbette Zweig'ın kendine özgü akıcı anlatımı romanı okunur kılan ögeler..

Aasmunikal· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
8/1019.01.2017

Kitap iki hikayeden oluşuyor. Bir kadının geçen yaşamından 24 saati , kimsenin onun anlamayacağını düşündüğünden dolayı kimseye anlatmamıştır. Bir otelde tanıştı bir bayan ile yaşadığı olaylardan dolayı onu anlayacağını düşünerek ona bahsediyor.. Bastırdığımız duyguların gün yüzüne çıkmasıyla gelen hayal kırıklıklarını ve en yakınlarımızın isteklerini kendimizden parçalar vererek aldığımızın, farkındalığını okuyoruz aslında... Tavsiye ederim:KK200:

___giz__· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
8/1021.09.2016

Kitabın adından da anlaşıldığı gibi bu eserde 2 öykü bana kapılarını açtı. İlki ikincisine göre daha uzun ve de ayrıntılıydı. İlk öyküde yaşını almış bir kadının orta yaş döneminde hayatını çok etkileyen ve yıllar geçmesine rağmen unutamadığı bir 24 saat var. Yazar erkek olmasına rağmen bir kadının iç dünyasını, toplumdaki yerinden dolayı kaygılarını çok güzel betimlemiş, ruhsal tahlilleri ben çok sevdim, beni etkilemeyi başardı. İkinci öyküde de bir adamın ailesinden kendisini soyutlamasını görüyoruz, ailesinin yaşam tarzı kendisine ağır geliyor ve kendi çocukluğundakiyle kıyaslama içine giriyor ve bu ağır fark kendisini iyice dibe çekiyor. Biraz daha uzun tutulabilirmiş, ben o usançı, bıkkkınlığı daha çok iliklerimde hissedebilirmişim. Bir yüreğin yaşarken nasıl öldüğünü kelimelere dökmüş yazar. Ben beğendim, duygu ağırlıklı, betimlemeleri bol bir kitap.

Hhergene54· Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
9/1011.07.2016

Bir Yüreğin Ölümü'nü daha çok beğendim.Duyguyu aktarmakta çok başarılıydı.

Benzer Kitaplar