Bilgi ve Kutsal

Bilgi ve Kutsal, Seyyid Hüseyin Nasrın en önemli eserlerinden biridir. Metnini, 1981 yılında verdiği Gifford Lectures oluşturmaktadır. Kendisi Batı dünyasının din hakkındaki bu en ünlü ve itibarlı konferansına katılan ilk Müslümandır. Eser, Almanca ve Fransızcaya da tercüme edilmiş ve geniş yankı uyandırmıştır. Bilgi ve Kutsal, yazarının Batı, Doğu ve İslam Geleneklerine vukûfiyetini kanıtlamakla kalmaz, onun aynı zamanda büyük bir mütefekkir olduğunu da ortaya koyar. Bilginin kutsal fikri ve tecrübesinden koparıldığı çağımızda, Nasr, bu sonucu doğuran zihnî serüveni başarıyla tasvir etmekte ve bu sürecin öncü fikirlerini derin bir eleştiriye tâbi tutmaktadır. Yazar göre Geleneğin çağlar boyu kalbinde yaşattığı Hikmet, modern insan için tam anlamıyla bir yitiktir. Bu yitiriş yahut unutuş onu bütün entelektüel çabanın temeli olabilecek hakiki bir metafizik öğretiden mahrum etmiştir. Yapılacak iş, Geleneği yani Perennial Hikmeti yeniden keşfetmek, böylece akıl, bilim ve hakikat tasavvurlarını sağlam esaslara dayandırmaktır. Bu da her şeyden önce İslâm tefekkür geleneğinde zevkî hikmet denilen sapiental bilgiye marifet kesbedip bilgi ile kutsal arasındaki ilişkinin bir kez daha farkına varmaktır.

Bilgi ve Kutsal, Seyyid Hüseyin Nasrın en önemli eserlerinden biridir. Metnini, 1981 yılında verdiği Gifford Lectures oluşturmaktadır. Kendisi Batı dünyasının din hakkındaki bu en ünlü ve itibarlı konferansına katılan ilk Müslümandır. Eser, Almanca ve Fransızcaya da tercüme edilmiş ve geniş yankı uyandırmıştır. Bilgi ve Kutsal, yazarının Batı, Doğu ve İslam Geleneklerine vukûfiyetini kanıtlamakla kalmaz, onun aynı zamanda büyük bir mütefekkir olduğunu da ortaya koyar. Bilginin kutsal fikri ve tecrübesinden koparıldığı çağımızda, Nasr, bu sonucu doğuran zihnî serüveni başarıyla tasvir etmekte ve bu sürecin öncü fikirlerini derin bir eleştiriye tâbi tutmaktadır. Yazar göre Geleneğin çağlar boyu kalbinde yaşattığı Hikmet, modern insan için tam anlamıyla bir yitiktir. Bu yitiriş yahut unutuş onu bütün entelektüel çabanın temeli olabilecek hakiki bir metafizik öğretiden mahrum etmiştir. Yapılacak iş, Geleneği yani Perennial Hikmeti yeniden keşfetmek, böylece akıl, bilim ve hakikat tasavvurlarını sağlam esaslara dayandırmaktır. Bu da her şeyden önce İslâm tefekkür geleneğinde zevkî hikmet denilen sapiental bilgiye marifet kesbedip bilgi ile kutsal arasındaki ilişkinin bir kez daha farkına varmaktır.


Değerlendirmeler

değerlendirme
7 puan

Kitabın yazarı olan Seyyid Hüseyin Nasr Gifford dersi verme şansına sahip olan ilk Müslüman Doğulu filozoflardan biri.

Nasr'ın ele aldığı mevzular oldukça derin, uslubu ise sofistike ve net, bunu okurken açıkça hissediyorsunuz, savunduğu fikri cesurca ifadelendirişini de net bir şekilde hissettiriyor. Bana göre zaman zaman komplike olan cümleler çeviri hatasından kaynaklanıyor.

Nasr bu kitapla moderniteye karşı tersten bir üslup geliştirmeye çalışmış, bunda da büyük oranda başarılı olmuştur. Kutsalın yeniden keşfi, geleneğin dirilişi gibi başlıklar taşıyan makaleler de başarılı.



Baskı Bilgileri



ISBN
975-355-160-6

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

mustisur eski takvim
2 kişi

Okumak İsteyenler

sbryc ehlifasil
2 kişi

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski