Uzak geçmişten süzülüp gelen Neşideler Neşidesiydi Gaye. Ben, eski, mutlu bir Amerikan filmi? Kahramanlarının aptallık derecesinde saf ve iyi niyetli oldukları o stüdyo filmlerinin sahte yağmurlu sokakları kadar içli, aşk dışında hiçbir seçeneğe yüz vermeden korkusuzca sigara içen jönleri kadar kararlıydım. Gözükaraydım. Aynaya baktığımda tanınmayacak kadar değişmiş olduğumu gördüm. Gaye bana baktığında ne görüyorsa o olmuştum. Başka insanlarla yaşarken varlığını hissettiğim kuşkuladan örülmüş o şeffaf duvarın eriyip gittiğini hissetmiştim. Kendimi... Şu evrende yapayalnız olmadığımı... Şu anlam veremediği hayatın içinde zavallı bir nokta olmadığımı... Hissetmiştim.Günahlar zamanaşımına uğrar mı? Suçlar belki... ama günahlar? Kendine biçtiği rolü oynadığı mutsuz evliliğini kendine rağmen sürdüren ve üçlü bir aşk ilişkisinde İzzet ile Gayenin yanında geçmişini arayan başarısız bir yazar: Önder; aynı mutsuz evlilikten geçerli bir yolla olmasa da sıyrılmaya çalışan Defne; dört kişinin yaşamını değiştiren garip bir intihar... Türkiyede, şehirde erkek olmanın alçaklığını ve yüceliğini baba figürüyle hesaplaşarak sorgulayan Murat Gülsoy, sıradan kötülüğün sırlarını arıyor.
Uzak geçmişten süzülüp gelen Neşideler Neşidesiydi Gaye. Ben, eski, mutlu bir Amerikan filmi? Kahramanlarının aptallık derecesinde saf ve iyi niyetli oldukları o stüdyo filmlerinin sahte yağmurlu sokakları kadar içli, aşk dışında hiçbir seçeneğe yüz vermeden korkusuzca sigara içen jönleri kadar kararlıydım. Gözükaraydım. Aynaya baktığımda tanınmayacak kadar değişmiş olduğumu gördüm. Gaye bana baktığında ne görüyorsa o olmuştum. Başka insanlarla yaşarken varlığını hissettiğim kuşkuladan örülmüş o şeffaf duvarın eriyip gittiğini hissetmiştim. Kendimi... Şu evrende yapayalnız olmadığımı... Şu anlam veremediği hayatın içinde zavallı bir nokta olmadığımı... Hissetmiştim.Günahlar zamanaşımına uğrar mı? Suçlar belki... ama günahlar? Kendine biçtiği rolü oynadığı mutsuz evliliğini kendine rağmen sürdüren ve üçlü bir aşk ilişkisinde İzzet ile Gayenin yanında geçmişini arayan başarısız bir yazar: Önder; aynı mutsuz evlilikten geçerli bir yolla olmasa da sıyrılmaya çalışan Defne; dört kişinin yaşamını değiştiren garip bir intihar... Türkiyede, şehirde erkek olmanın alçaklığını ve yüceliğini baba figürüyle hesaplaşarak sorgulayan Murat Gülsoy, sıradan kötülüğün sırlarını arıyor.
252 sayfa