Çağdaşları arasında antik dünyanın felsefi mirasını İslam kültür ortamına taşımış bir düşünür olarak öne çıkan Farabi, Yeni Eflatuncu felsefe geleneğinin Aristocu tarafı ağır basan önemli bir temsilcisidir. Farabi'nin Doğu'da ve Batı'da Aristo'dan sonra "ikinci muallim" (magister secundus) olarak tanınması onun felsefe tarihindeki yerini göstermesi bakımından önemlidir. O, özgün bir sistemin kurucusu olarak, mensubu bulunduğu kültürün entelektüel problemlerini felsefenin kavramıyla çözümlemeye çalışan bir tarz geliştirmiştir. Bu tarz onun, sadece mantık, metafizik ve siyaset felsefesi alanlarındaki dehasını göstermekle kalmaz, aynı zamanda klasik dönem İslam felsefesi çalışmalarını mümkün kılan kavramsal zemini de içerir.
Elinizdeki çalışma Farabi'nin hayatı, eserleri ve felsefi sisteminin temel kavramlarını açık ve anlaşılır bir dille okuyucuya sunmayı amaçlamaktadır.
(Arka Kapak)
Çağdaşları arasında antik dünyanın felsefi mirasını İslam kültür ortamına taşımış bir düşünür olarak öne çıkan Farabi, Yeni Eflatuncu felsefe geleneğinin Aristocu tarafı ağır basan önemli bir temsilcisidir. Farabi'nin Doğu'da ve Batı'da Aristo'dan sonra "ikinci muallim" (magister secundus) olarak tanınması onun felsefe tarihindeki yerini göstermesi bakımından önemlidir. O, özgün bir sistemin kurucusu olarak, mensubu bulunduğu kültürün entelektüel problemlerini felsefenin kavramıyla çözümlemeye çalışan bir tarz geliştirmiştir. Bu tarz onun, sadece mantık, metafizik ve siyaset felsefesi alanlarındaki dehasını göstermekle kalmaz, aynı zamanda klasik dönem İslam felsefesi çalışmalarını mümkün kılan kavramsal zemini de içerir.
Elinizdeki çalışma Farabi'nin hayatı, eserleri ve felsefi sisteminin temel kavramlarını açık ve anlaşılır bir dille okuyucuya sunmayı amaçlamaktadır.
(Arka Kapak)
Ciltsiz
2010 tarihinde, İsam Yayınları / tarafından yayınlandı