Gustav Meyrink, fantastik olabilirliği bilimde arayan genç çağdaşı Wellsden farklı olarak, bu olabilirliği büyüde ve her tür mekanik ustalığı aşmakta aradı. Kardinal Napellusta Sihirli olmayan bir şey yapmamız mümkün değil der ve bu yargısıyla Novalisi onaylar. Bu görüşün başka bir sembolü, okuyucunun J.H. Obereitın Zaman Sülüklerini Ziyareti adlı öyküde bulacağı, gerçekdışı görünmesine karşın yalnızca estetik bakımdan değil, psikolojik bakımdan da gerçek olan mezar kitabesidir. Başlangıçta basit bir anlatı olan öykü, deneyimlerimiz ve gizil korkularımızla karışarak giderek şiddetlenir. Anlatıcı ilk satırdan itibaren bilinmeyen bir sona yazgılıdır.Jorge Luis Borges
Gustav Meyrink, fantastik olabilirliği bilimde arayan genç çağdaşı Wellsden farklı olarak, bu olabilirliği büyüde ve her tür mekanik ustalığı aşmakta aradı. Kardinal Napellusta Sihirli olmayan bir şey yapmamız mümkün değil der ve bu yargısıyla Novalisi onaylar. Bu görüşün başka bir sembolü, okuyucunun J.H. Obereitın Zaman Sülüklerini Ziyareti adlı öyküde bulacağı, gerçekdışı görünmesine karşın yalnızca estetik bakımdan değil, psikolojik bakımdan da gerçek olan mezar kitabesidir. Başlangıçta basit bir anlatı olan öykü, deneyimlerimiz ve gizil korkularımızla karışarak giderek şiddetlenir. Anlatıcı ilk satırdan itibaren bilinmeyen bir sona yazgılıdır.Jorge Luis Borges
Ciltsiz, 68 sayfa
1999 tarihinde, Dost Kitabevi tarafından yayınlandı