Nietzschenin ölümüyle birlikte Batı metafiziğinin de sona erdiği savı, Vattimonun Nietzsche okumasındaki temel kalkış noktası olarak öne çıkıyor. Nietzschenin yapıtına salt filolojik, açınlayıcı bir noktadan yaklaşmanın mümkün olmadığını dile getiren Vattimo, yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren çoğalan Nietzsche yorumlarını, filozofun yapıtını türlü noktalardan irdeleyen hayli yeni tarihli incelemelere kadar uzanan bir çerçevede çözümlüyor. Nietzcheden sonra felsefenin ancak estetik bir uğraş olabileceği saptaması, yeni bir yüzyılın eşiğinde felsefe yapmanın olanaklılığını tartışmanın da yolunu açıyor. Nietzschenin güncelliğini hiç yitirmeyen düşünsel yörüngesi, bozguna uğramış bir iradenin, Batı geleneğinin dogmalarından kaçışın, öz ve varoluş arasındaki insancıl uzlaşının öyküsü aynı zamanda.
Nietzschenin ölümüyle birlikte Batı metafiziğinin de sona erdiği savı, Vattimonun Nietzsche okumasındaki temel kalkış noktası olarak öne çıkıyor. Nietzschenin yapıtına salt filolojik, açınlayıcı bir noktadan yaklaşmanın mümkün olmadığını dile getiren Vattimo, yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren çoğalan Nietzsche yorumlarını, filozofun yapıtını türlü noktalardan irdeleyen hayli yeni tarihli incelemelere kadar uzanan bir çerçevede çözümlüyor. Nietzcheden sonra felsefenin ancak estetik bir uğraş olabileceği saptaması, yeni bir yüzyılın eşiğinde felsefe yapmanın olanaklılığını tartışmanın da yolunu açıyor. Nietzschenin güncelliğini hiç yitirmeyen düşünsel yörüngesi, bozguna uğramış bir iradenin, Batı geleneğinin dogmalarından kaçışın, öz ve varoluş arasındaki insancıl uzlaşının öyküsü aynı zamanda.