İsmail Ertürk Perdeli Düşüncelerde seçme izlekler ve yönetmenler ışığında sinema üzerine düşünüyor.Peter Greenawayin sinemayı sanat tarihine eklemlendirme girişimleri, Buñuelin yerleşik ahlaki değerleri çarpıcı imgeler yaratarak sorgulaması, Tarkovskinin özenle kurduğu görsel imgeler ve ruhu derinden kavrayan bir ritimle aktardığı mistisizm kare kare inceleniyor. Godard ve Rohmerin 21. yüzyıl başındaki filmlerinde sayısal teknolojiyi, bilgisayar oyunu ötesinde, özgün bir sinema estetiği yaratmak için kullanmaları; Kubrickin sinema tarihindeki özel yeri; Coppolanın yaratıcılığını ve sinemayı kullanarak sinema endüstrisiyle hesaplaşması; Noénin şiddeti sinemada görselleştirmesinin estetik sınırları sinema tarihi bağlamında irdeleniyor. Sinema tarihindeki, müzik kullanımı, Alman dışavurumculuğu gibi yaşamsal dönüşümler; Michel Chion, Gilles Deleuze gibi düşünürlerin yapıtlarında ele alınan felsefi temelleri araştırılarak; önde gelen yönetmenler ve sinema eleştirmenlerinin, ses ve ışığın sinema sanatının gelişimindeki rolü üzerine söyledikleri inceleniyor.İsmail Ertürkün, doğduğu yer Sökenin sinema salonlarında tanıştığı büyü; İstanbul, Ankara, New York, Londra, Hong Kong, Paris ve daha nice başka şehirlerin sinema salonlarında, giderek keskinleşen eleştirel bir gözün ışığıyla bir perdeden diğerine taşınıyor.
İsmail Ertürk Perdeli Düşüncelerde seçme izlekler ve yönetmenler ışığında sinema üzerine düşünüyor.Peter Greenawayin sinemayı sanat tarihine eklemlendirme girişimleri, Buñuelin yerleşik ahlaki değerleri çarpıcı imgeler yaratarak sorgulaması, Tarkovskinin özenle kurduğu görsel imgeler ve ruhu derinden kavrayan bir ritimle aktardığı mistisizm kare kare inceleniyor. Godard ve Rohmerin 21. yüzyıl başındaki filmlerinde sayısal teknolojiyi, bilgisayar oyunu ötesinde, özgün bir sinema estetiği yaratmak için kullanmaları; Kubrickin sinema tarihindeki özel yeri; Coppolanın yaratıcılığını ve sinemayı kullanarak sinema endüstrisiyle hesaplaşması; Noénin şiddeti sinemada görselleştirmesinin estetik sınırları sinema tarihi bağlamında irdeleniyor. Sinema tarihindeki, müzik kullanımı, Alman dışavurumculuğu gibi yaşamsal dönüşümler; Michel Chion, Gilles Deleuze gibi düşünürlerin yapıtlarında ele alınan felsefi temelleri araştırılarak; önde gelen yönetmenler ve sinema eleştirmenlerinin, ses ve ışığın sinema sanatının gelişimindeki rolü üzerine söyledikleri inceleniyor.İsmail Ertürkün, doğduğu yer Sökenin sinema salonlarında tanıştığı büyü; İstanbul, Ankara, New York, Londra, Hong Kong, Paris ve daha nice başka şehirlerin sinema salonlarında, giderek keskinleşen eleştirel bir gözün ışığıyla bir perdeden diğerine taşınıyor.