Zaman, en azından kavramsal olarak, süreklidir ve hep aynı biçimde akıp gider. Buna karşın insan, çeşitli gereksinimilerini karşılaması için zamanın uzun ve kısa birimlerindeki akışını işaretlemek amacıyla pek çok takvim ve zaman parçaları yaratmıştır. Bu gereksinimler başlangıçta tamamen pratik nedenlere dayalıdır - toprağın ne zaman sürüleceği, ekileceği ve ürünlerin ne zaman toplanacağı, iyi mahsülün garantilenmesi, şeytanın ya da herhangi bir kötülüğün engellenmesi için tanrıların ne zaman yatıştırılması gerektiği gibi. İnsan daha sonraları ise, kullandığı zaman ölçülerini anlamak, hesaplamak ve geliştirmek için mantıksal nedenlere gereksinim duymuştur.Zaman ve Takvimler, meraklısına, bugün tamamen içselleştirmiş olarak ve sanki tarihin başlangıcından beri geçerliymiş gibi algılayarak kullandığımız, zamana ilişkin verilerin (gün, hafta, ay, yıl v.s.) ya da genel adlandırmalarıyla takvimlerin, bugünedek farklı bölgelerde ve farklı kültürlerde geçirdiği aşamalara yönelik ayrıntılı bir araştırma sunuyor.
Zaman, en azından kavramsal olarak, süreklidir ve hep aynı biçimde akıp gider. Buna karşın insan, çeşitli gereksinimilerini karşılaması için zamanın uzun ve kısa birimlerindeki akışını işaretlemek amacıyla pek çok takvim ve zaman parçaları yaratmıştır. Bu gereksinimler başlangıçta tamamen pratik nedenlere dayalıdır - toprağın ne zaman sürüleceği, ekileceği ve ürünlerin ne zaman toplanacağı, iyi mahsülün garantilenmesi, şeytanın ya da herhangi bir kötülüğün engellenmesi için tanrıların ne zaman yatıştırılması gerektiği gibi. İnsan daha sonraları ise, kullandığı zaman ölçülerini anlamak, hesaplamak ve geliştirmek için mantıksal nedenlere gereksinim duymuştur.Zaman ve Takvimler, meraklısına, bugün tamamen içselleştirmiş olarak ve sanki tarihin başlangıcından beri geçerliymiş gibi algılayarak kullandığımız, zamana ilişkin verilerin (gün, hafta, ay, yıl v.s.) ya da genel adlandırmalarıyla takvimlerin, bugünedek farklı bölgelerde ve farklı kültürlerde geçirdiği aşamalara yönelik ayrıntılı bir araştırma sunuyor.