ABDULKADİR GEYLANİ
Sırru'l Esrar / Sırların Sırrı
O halde, ey kardeşler! Kendinize gelin ve tövbe ile Rabbinizin bağışlanmasına koşun. Yola koyulun, bu ruhani kafileler ile birlikte Rabbinize dönün. Yakında yol sona erer ve o aleme gidecek arkadaş bulunamaz. Bizler, bu adi- harap arıtmak ve pis nefsani işlerden hoşnut olmak için gelmedik. Zira sizin için endişeli bir beklenti içinde olan Peygamberiniz şöyle buyurmuştur: “üzüntü ve endişem, kıyamete yakın zamanda yaşayacak ümmetim içindir.”
Bize ilim iki çeşittir; zahir ve batin. Yani şeriat ve marifet. Şeriat ile emir zahirimize, marifet ile ile emir de batınınımıza yöneliktir. Böylece ikisinin bir araya gelmesinden hakikat ilmi doğar. “O, birbirlerine kavuşup karışabilmeleri için iki büyük su kütlesini serbest bırakmıştır. (Ama) aralarında aşamayacakları bir engel var”(Rahman. 55/19-20) ayetinde ifade edildiği gibi . Yoksa mücerret zahir ile hakikat elde edilemez ve gayeye ulaşılamaz. Kamil ibadet , ikiyse de olandır, birbiriyle olan değil.”Ben cinleri ve insanları (yalnızca)beni tanımaları ve) bana kulluk etmeleri için yarattım” (Zariyat, 51/56) ayetinde belirtildiği gibi . Burada, “bana kulluk etmeleri için “ in anlamı .”beni tanımaları için”dir. O’nu tanımayan/ bilmeyen birisi kendisine nasıl kulluk edecektir?!
Arka Kapak Yazısıdır
ABDULKADİR GEYLANİ
Sırru'l Esrar / Sırların Sırrı
O halde, ey kardeşler! Kendinize gelin ve tövbe ile Rabbinizin bağışlanmasına koşun. Yola koyulun, bu ruhani kafileler ile birlikte Rabbinize dönün. Yakında yol sona erer ve o aleme gidecek arkadaş bulunamaz. Bizler, bu adi- harap arıtmak ve pis nefsani işlerden hoşnut olmak için gelmedik. Zira sizin için endişeli bir beklenti içinde olan Peygamberiniz şöyle buyurmuştur: “üzüntü ve endişem, kıyamete yakın zamanda yaşayacak ümmetim içindir.”
Bize ilim iki çeşittir; zahir ve batin. Yani şeriat ve marifet. Şeriat ile emir zahirimize, marifet ile ile emir de batınınımıza yöneliktir. Böylece ikisinin bir araya gelmesinden hakikat ilmi doğar. “O, birbirlerine kavuşup karışabilmeleri için iki büyük su kütlesini serbest bırakmıştır. (Ama) aralarında aşamayacakları bir engel var”(Rahman. 55/19-20) ayetinde ifade edildiği gibi . Yoksa mücerret zahir ile hakikat elde edilemez ve gayeye ulaşılamaz. Kamil ibadet , ikiyse de olandır, birbiriyle olan değil.”Ben cinleri ve insanları (yalnızca)beni tanımaları ve) bana kulluk etmeleri için yarattım” (Zariyat, 51/56) ayetinde belirtildiği gibi . Burada, “bana kulluk etmeleri için “ in anlamı .”beni tanımaları için”dir. O’nu tanımayan/ bilmeyen birisi kendisine nasıl kulluk edecektir?!
Arka Kapak Yazısıdır
112 sayfa
Gelenek Yayıncılık tarafından yayınlandı