Anlama - yorumlama faaliyetinin subjektif karakteri gözönüne alındığında ve tefsir tarihinin ortaya koyduğu örnekler de elimizdeyken, Kur-anın herkesçe kabul görecek şekilde tek ve nihaî yorumunun yapılabilme imkânının bulunamayacağı aşikârdır. İlahî Vahyin bir noktaya kadar farklı okumaları olacaktır ve kanaatimizce bu tabii de karşılanmalıdır. Ancak okuduğumuz, anlamaya - yorumlamaya çalıştığımız metnin, tâbiri caizse karşımızda âdeta eli-kolu bağlı bir vaziyette duran ve kişisel ilgilerimize, heyecanlarımıza, indî ve spekülatif yaklaşımlarımıza ses çıkarmayan/çıkaramayan bir mahiyet taşıdığı sanılıyor, bu yüzden de her isteyenin istediği şekilde mânâlar istinbat edilebileceği sanılan böylesi bir kelâmdan çeşitli ilhamlar alınabileceği düşünülüyodrsa, tereddüt etmeden söyleyebiliriz ki bu zanlar fevkalâde yanlıştır ve Kuran-ı Kerimin rehberlik vasfına halel getirecek derecede cahilce yakıştırmalardır.
Anlama - yorumlama faaliyetinin subjektif karakteri gözönüne alındığında ve tefsir tarihinin ortaya koyduğu örnekler de elimizdeyken, Kur-anın herkesçe kabul görecek şekilde tek ve nihaî yorumunun yapılabilme imkânının bulunamayacağı aşikârdır. İlahî Vahyin bir noktaya kadar farklı okumaları olacaktır ve kanaatimizce bu tabii de karşılanmalıdır. Ancak okuduğumuz, anlamaya - yorumlamaya çalıştığımız metnin, tâbiri caizse karşımızda âdeta eli-kolu bağlı bir vaziyette duran ve kişisel ilgilerimize, heyecanlarımıza, indî ve spekülatif yaklaşımlarımıza ses çıkarmayan/çıkaramayan bir mahiyet taşıdığı sanılıyor, bu yüzden de her isteyenin istediği şekilde mânâlar istinbat edilebileceği sanılan böylesi bir kelâmdan çeşitli ilhamlar alınabileceği düşünülüyodrsa, tereddüt etmeden söyleyebiliriz ki bu zanlar fevkalâde yanlıştır ve Kuran-ı Kerimin rehberlik vasfına halel getirecek derecede cahilce yakıştırmalardır.
125 sayfa