Bu eserde; Kelam-ı İlahinin tabiatına dair sahih bir tasavvura nasıl sahip olunabileceği soruşturulup Kelam-ı İlahiyi Kelam-ı Beşeriden ayıran hususiyetler açık ve seçik olarak ortaya konulmaya çalışıldı. Allah Tealanın genelde kullarına, özelde peygamberlerine nasıl hitab ettiği, hitabını ve hitab tarzını hangi terimlerle ve ne maksatla tanımladığı, vahiy ve nübüvvet müessesinin Kuran Dili içerisinde nasıl tasvir edilmiş olduğu tedkik edilmek suretiyle bu kitapta öncelikli olarak Allah Teala ile peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.) arasındaki safhanın, yine Kuran ayetlerine istinaden aydınlatılması amaçlandı.Çünkü Allah Tealanın iradesini kullarına kelam vasıtasıyla bildirmesi, Onun iradesinin ancak kelam vasıtasıyla bilinebileceğine delalet ettiğinden, ilahi iradenin bir tecellisi olan Kuranı anlamanın ilke ve araçları da ancak Kelamullahın mahiyetine (Sözün Özüne) dair bir öntasavvura dayanılarak ortaya konulabilirdi.
Bu eserde; Kelam-ı İlahinin tabiatına dair sahih bir tasavvura nasıl sahip olunabileceği soruşturulup Kelam-ı İlahiyi Kelam-ı Beşeriden ayıran hususiyetler açık ve seçik olarak ortaya konulmaya çalışıldı. Allah Tealanın genelde kullarına, özelde peygamberlerine nasıl hitab ettiği, hitabını ve hitab tarzını hangi terimlerle ve ne maksatla tanımladığı, vahiy ve nübüvvet müessesinin Kuran Dili içerisinde nasıl tasvir edilmiş olduğu tedkik edilmek suretiyle bu kitapta öncelikli olarak Allah Teala ile peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.) arasındaki safhanın, yine Kuran ayetlerine istinaden aydınlatılması amaçlandı.Çünkü Allah Tealanın iradesini kullarına kelam vasıtasıyla bildirmesi, Onun iradesinin ancak kelam vasıtasıyla bilinebileceğine delalet ettiğinden, ilahi iradenin bir tecellisi olan Kuranı anlamanın ilke ve araçları da ancak Kelamullahın mahiyetine (Sözün Özüne) dair bir öntasavvura dayanılarak ortaya konulabilirdi.