Vian dille oynarken, onun dünyaya kazandırdığı sözde anlamı yıkmayı amaçlar.Yürek Sökende de, gözden kaçırılmaması gereken budur; yani sözcüklerin ardındaki yıkıcılık. Gülünç düşürülmeyen, alaşağı edilmeyen hiçbir şey yoktur yapıtlarında. Bu yüzden, Vian okurken, alaya alındığı duygusuna kapılabilir okur; ama bu duyguyla yetinmek ve ciddi yorumlardan kaçınmak yararlı da olabilir... Onun yapıtları, dünyaya anlam veren şeylerin şiirsellikten ne denli yoksun olduğunu gösterir.
Vian dille oynarken, onun dünyaya kazandırdığı sözde anlamı yıkmayı amaçlar.Yürek Sökende de, gözden kaçırılmaması gereken budur; yani sözcüklerin ardındaki yıkıcılık. Gülünç düşürülmeyen, alaşağı edilmeyen hiçbir şey yoktur yapıtlarında. Bu yüzden, Vian okurken, alaya alındığı duygusuna kapılabilir okur; ama bu duyguyla yetinmek ve ciddi yorumlardan kaçınmak yararlı da olabilir... Onun yapıtları, dünyaya anlam veren şeylerin şiirsellikten ne denli yoksun olduğunu gösterir.
Ah Boris! Bu yazara duyduğum hayranlık hiç bitmeyecek. Diğer kitaplarıyla kıyaslayacak olursak metaforu az (yine de belli ölçülerde mevcut) fakat gerçekliğiyle, insan psikolojisini ele alış biçimiyle takdire şayan bir kitap olmuş.
Dipnot: Kitabın ilk kısımlarında Citroen'in betimlenişine mest oldum. Dehşet verici güzellikte anlatılmış. Bebeğin annesine bakışı (ve sonraki tavırları) öylesine güzel ki, hayalimde çok net canlandırabildim.
Bir vian okuru için anlaşılması çok basit bir olay örgüsü mevcut. Ben çok beğenerek, uzun solukta okudum. Size de keyifli okumalar.
Boris Vian'ın cinselliğe karşı takındığı üslubunun farklılığını siz de okurken anlayacaksınız.Ancak benim pek de ilgimi çektiğini söyleyemem romanın.
Karton Cilt, roman, yabancı, 215 sayfa
2002 tarihinde, İthaki Yayınları tarafından yayınlandı