Kocan Kadar Konuş
"Türkiye'de kadınların DNA'larına kodlanmış olan evlenme saplantısı, ne yazık ki bizim ailede daha yoğun. Millete ailesinden genetik miras olarak mavi göz kalır, bize bu evlenme saplantısı kalmış. 'Sinek kadar eri olanın dağ kadar feri olurmuş' atasözü, anneannem Peyker'in lafıdır. Yani o sözü söyleyen ata, bizzat benim anneannem. Sözün özü, kocan varsa varsın, yoksa da geçmiş olsun. Hele ki bir de 30'una gelip de bekâr kaldıysan bu dünyada yatacak yerin yok!" Evli misin? Ya nişanlı? Sevgilin var mı? O da mı yok! Yaş kaç? Hmm. Anlaşıldı. Sen en iyisi bu kitabı bir oku. Yalnız değilsin Türk kızı! Senden çok var -ay bunu da yanlış anlayıp trip atarsın sen şimdi. Yok, öyle demek istemedik. Ailen, çevren, eşin-dostun-arkadaşınkankan, hepsi evlilik lafı ediyor değil mi? Ama zor iş. Koca bulmak ÇOK zor iş arkadaş…
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (200)Kitap hakkında görüşüm; http://gokichik.blogspot.com/2015/09/sebnem-burcuoglu-kocan-kadar-konus.html
Bridget Jones kuşağına pek de bir şey ifade edemeyen bir kitap. Bu "evrensel sorun!!" Türk adetlerine özgü bir kaç sos katınca ilk kez keşfedilmiş olmuyor. Belki yine çerezlik hafif bir kitap olarak okunabilirdi fakat en büyük eksisi alttan alta sözde eleştirdiği ne varsa hepsini bir güzel yutması, dahası zannedildiği gibi "başkası olma kendin ol böyle çok daha güzelsin" sonucuna çıkamaması. Halbuki fena başlamıyordu. Türk kadınının dünyasındaki kat kat çemberlerin "beklentileriyle" çizilmiş hayatına basit ama güzel eleştiriler vardı. Sonra öyle bir hızlı geçiş öyle ani bir dönüş oluyor ki e hani bu ülkede/topraklarda kadın olmanın zorluğu dedirtiyor. Hadi bu kadar büyük misyonlar yüklemeyelim desek teknik olarak da eksiklik fazla. Bu kitabı hediye olarak değil de al götür ne yaparsan yap diyerek veren arkadaşa hak verdim doğrusu.
Cok yaratici bir konusu var diyemem , yine de okunabilir bir kitap.
kafa dagıtmak için hızlıca bitecek tatil kitabı
Bu tarzda okuduğum ilk kitap... oldukça eğlenceliydi. Ardından filmini izlemek de ayrı keyif oldu. Yalnız, Kürk Mantolu Madonna'yı okuma düşüncesinde olanlar dikkat etsin. Sonunu açıklıyor.
Bir akşamda bitirdiğim, katıla katıla gülerek okuduğum bir kitaptır. Sabun köpüğü gibi görünse de ince ince tespitleri çok yerinde, detaylarda düşündürüyor.
Hiçbir derinliği olmadığı için 1 günde bitirdiğim kitap olmuştur.(Toplamda 2 saat kadar.) Pucca türü yazarlar epey çoğalmış. Klasik hikaye. Kadınları yerip erkekleri ayyuka çıkaran insanların ürünü. Tam bir popüler kültür ürünü. Üstelik bu kitaplar genelde komik olur fakat bu komik de değil. Kitapta bizden olan tek şey 30 yaşına gelmiş insanların evlilik telaşesi ve üzerlerindeki toplum baskısı. Gerisi hep Amerika efendim! "Güzel vücutlar, boş beyinler." Bu kitapta yazılanların ülkemizde var olmadığına kalıbımı basmak isterdim ama acı olan da bu basamıyorum! Var böyleleri. Çoğalıyorlar. Neyse kitap devamı geleceği için yarım bırakılmış. İçerisindeki espriler neredeyse 90'lardan kalma. 90 olmasa da 2014 - 2015 değil yani. Yeni bir kitapta neden bu kadar geyik olur anlamadım. Halbuki kitap kahramanı çok aklı başında, okuyan kültürlü bir kadın olarak tanıtılıyor. Gerçi o aptal çevresinin lafına uyup saçma sapan davranan bir insanın birkaç adım önce aklı başında bir insan olduğunu kimse iddia etmemeli ama yazar etmiş. 2.'sini okumadım ama eminim ki kızla oğlan evleneceklerdir. Sürpriz son değil mi? Evet. *Dün filmini izledim. Sanırım Ezgi Mola'dan dolayı filmi daha bizden hissettirdi kendini bana.
Güldüğüm yerler oldu. Kitabın sonu olmamış gibi. Tamam 2. kitabı da var da sanki kitabı sonlandırmış gibi değil de ortada bırakmış gibi hissettim. Zaten 200 sayfalık minik bir kitap. Akıcıydı. Bazı tabirler beni rahatsız etse de doğru bulduğum tasvirler de vardı. Güzeldi.
Okurken keyif veren, güldüren çıtır çerez kafa dağıtmak için okunabilecek bir kitap. Sadece yapılan bazı yazım hataları çok dikkatimi çekti. ( Kitapta ki dialoglar dışında gerçek yazım hatalarından bahsediyorum :) ) Ayrıca benim elimde ki basımda, kitap orjinal olmasına karşın son birkaç sayfasının yazı fontları hem farklı hem küçüktü. Bu benim için rahatsız edici bir detaydı. Ancak teknik konuları geçersek, Klasik bol kadınlı Türk ailesi temsilisi, tavsiye edilebilir.
çok güldüm...Tam Türk kızı tipi aktarılmış,Türk kızının sorunları yansıtılmış...tavsiye ederim...
Morali bozuk olana, canı sıkılana şiddetle tavsiyemdir. :))
Kitaba dün başlayıp 20 sayfa filan okudum bu sabah bi başladım elimden bırakamadım ya. Bi karaktere hem nasıl bu kadar gıcık olup hem de güldüğümü anlamış değilim. Kitabı okurken sinir krizinden ölüyodum. Kitabın kapağını kaç kez hışımla kapadım hatırlamıyorum. Kızımız Efsun çok şeker başlarda. Bir kitap kurdu, değişik bir mizah anlayışı ve hayal gücü... Ama gel gör ki o Saçma sapan koca bulma tavsiyeleriyle kızımız 360 derece değişiyor. Olay tam bir koca avına dönüşüyor. Lise aşkı Sinan'a karşı da bu taktikleri uygulayınca iş çığrından çıkıyor tabi. Kendi gibi davransa hiç bi sorun olmayacak. Ama sonunda aklı başına geliyor. Evet son... O ne biçim bir şeydir yahu bas bas ikinci kitabımı yayınlayın diye bağırıyor kitap. Umarım yazarımızın da böyle bir isteği vardır. Ayrıca kitabımızın bir de filmi var. Şu an vizyonda. Ben gitmek için kitabı bitirmeyi bekledim ve fragmandan anladığım kadarıyla bol bol gülücem. İkinci kitap çıkarsa filmini yaparlar mı acaba? Aklımda deli sorular. Neyse dileyenler gidebilir 😄.
Bu klişelerin nesi bu kadar komik acaba?! Gülmek bir yana o kadar saçmaydı ki tebessüm bile edemedim...
Amerikan ve Türk dizilerinin karışımı gibi okumaya değmez,zaman kaybı.
Pucca tarzında yazılmış bi kitaptı, daha az argolusu sadece :) Çerezlik bir kitap kafa dağıtmak için okunur :)
Harika eğlenceli bir kitap. Yazarın yorumlarına bayıldım. Arada böyle kitaplar okumak iyi geliyor bir nevi es oluyor.
Çok eğlendim :) çerezlik bir kitap. Kafa dağıtmak için bire bir.
okurken gülmekten gözümden yaş geldi.on numara beş yıldız :)
evde kalmış kız tradejisi :) komik yani..
Her ne kadar komik ve mantıklı başlasa da, orta ve sonlara doğru yazarın karar ve kişilik değişiminden memnun kalmadığım bir kitaptı.
Gülmek isteyen mutlaka ama mutlaka okumalı muhteşem=)
Sabahattin Ali olmasaydı bu kitap var olamazdı gibi geldi bana. (Ben çok önceden okuduğum için sorun etmedim, ama okumadıysanız öncelikle Kürk Mantolu Madonna'yı okuyun derim) Onunla konuşması, o gerçeküstücülük, çok hoşuma gitti. Böyle çıtır çerez bir kitaptan beklemediğim şekilde zevk almamı sağladı. Ayrıca kitap çok güncel geldi bana; nasıl desem, şarkıcılar, yazarlar, magazin… Sanki dün yazılmış bugün basılmış gibi hissettim okurken. Kitap akıcı, sürükleyici falan değil resmen koşucu! Efsun karşınıza oturuyor ‘’Bak şimdi sana hayatımı özetleyeyim’’ diyip anlatmaya başlıyor sanki ve hiç susmuyor! Benim 3,5 saatimi aldı okumak ve çok keyifliydi. Kezbanmış şuymuş buymuş laflarına, etiketlere takılmayın, 80-90 kuşağı kızlarının gayet severek okuyacakları bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Gerçekten çok komik be güzel bir kitap...







