Eser· Kitap

Hikayem Paramparça

8.2/10(305)

Annemin öldüğünü anlatma, onun etkisi altında olduğum için kendisini sevdiğimi düşünmesin. Tamam Galip. Karanlıkta uyuyamadığım için gece lambasını açık bıraktığımı anlatma, beni ottan boktan korkan biri zannetmesin. Tamam Galip. İlk defa âşık olduğumu anlatma, beni bu konularda tecrübesiz biri zannetmesin. Tamam Galip. Geçen sene el frenini çekmeyi unutup Kartal`ı boklu dereye yuvarladığımızı anlatma. Malının kıymetini bilmeyen biri olduğumu düşünmesin. Tamam Galip. Babamın orospu çocuğu olduğunu anlatma. Onu bizzat ben anlatmak istiyorum. Tamam Galip. Gecenin ilk müşterisi olan, sabahçı kahvelerinde, çorbacılarda ayılan genç adamlar. Bazen en anlamsız yüzü yaşamanın ve bazen yel değirmenini arayan içli bir hatıra. Henüz ölmemişler ve ölümle tanışmamışlara yazılmış hikâyeler... Namluya sürülmüş küfür... Büyümemiş bir çocuk... Pati yapan arabalar, yutkuna yutkuna dinlenen şarkılar ve hayattan meseleler. Kutlanan yenilgiler, hayat kerpiçten bir gökdelen sevgili kardeşim, yanlış bir parantezde yaşıyoruz. Bırak konuşalım, iki çift laf edelim, yüz yüze bakıyoruz... Emrah Serbes, hayatı kendine katık eden, sokaktan çağlayan bir sesle yeraltının dumanını anlatıyor bize. Bitmez bir ergen öfkesiyle kuyuya düşmüş çocuklara sesleniyor. Emrah Serbes`ten parça parça anlar, parça parça anılar, paramparça hikayeler...

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Hikayem Paramparça

Hikayem Paramparça

İletişim

176 sayfaISBN 97897505111890212-11-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

8.2/ 10
305 puan
10
88
9
44
8
86
7
42
6
22
5
10
4
10
3
2
2
1
1
0
AAyşe Hümeyra Özer· Hikayem Paramparça
8/1003.10.2017

hikayeler güzel. okunası bi kitap.

ŞŞah-Rû· Hikayem Paramparça
6/1019.08.2017

Sondaki Galip İşhanı isimli yeni öyküsü hariç, yazarın Afili Filintalar ve Birikim Dergisi'nde yayınlanan yazılarından seçilip gözden geçirilmiş bir seçki. Öyküler bazen tek cümlelik bazen birkaç sayfa ve yazarın depresif tarzı kendini her satırda hissettiriyor. Bu aynı zamanda sokakları iyi bilen bir insanın dili. Dolayısıyla çocukluğunda ya da yetişkinliğinde hiç olmadı ergenliğin buhranında sokaklarla haşır neşir olmuşları bir şekilde yakalıyor. Hayatın sırrını vermiyor ya da yeni bir keşifte bulunmuyor ama birden karşındaki sandalyeye çöküveren mahalleden arkadaşın gibi samimiyetle ve dolaysız anlatıyor.

Ee_e· Hikayem Paramparça
9/1008.02.2016

Çok iyi..

Aadnantopcu· Hikayem Paramparça
4/1021.12.2015

Emrah Serbes, Hikayem Paramparça'da "Bir öğretmen arkadaşım var, okullarını depreme dayanıklı hale getirmek için yıkıp yeniden yapacaklarmış. Öğrenciler müdürün kapısına dayanmış, 'Biz yıkalım hocam!' diye. İşte okul sevgisi... Okul böyle bir yer, orada öğretilen her şeyi nefret ederek öğrendik. Milli eğitim bakanı olsam, bütün iyi yazarları müfredattan çıkarırdım. Edebiyat hocası kazma olduktan sonra ders kitabına Sait Faik koymanın anlamı yok. İyi yazar veli yarısıdır zaten. Bir hadise olmadıktan sonra okula gelmesine gerek yoktur." diyor. Ebeveynler çocuklarını okula göndermekten daha fazlasını yapmalı; onlara edebiyat sevgisini aşılamalı. Önce kendilerinden başlayarak!

Mmustafasahin· Hikayem Paramparça
6/1003.10.2015

Afili Filintalar'daki yazıların kitap olarak derlenmesine gerek var mıydı bilmiyorum. Kitabın sonundaki öykü (Galip İşhanı) sanki sırf bunun için, 'yeni bir şey' olsun diye, kitabın satılmasını sağlasın diye var. Halbuki güzel de bir hikaye. Sanırım ben de bir şeye taktım mı takıyorum.

Eefendi zibidi· Hikayem Paramparça
7/1016.04.2015

Fena değildi. Son öykü hoştu. Daha uzun hikayeler yer almış olsaydı daha çok beğenecektim.

VVorinace· Hikayem Paramparça
8/1029.03.2015

Emrah'ın sokağı iyi tanıması, sokak jargonunu çok iyi kullanması beni her zaman çok etkilemiştir. Hayata pesimist bakış açısı benim düşüncelerimle de fazlasıyla örtüştüğünden bu etki bir kat daha artıyor diyebilirim. Hikayem Paramparça hayatta yön bulmaya çalışan ve çıkış yolları arayan minik öyküler ve yaşanmışlıklarla yazılmış güzel bir kitap.

Ddanydarco· Hikayem Paramparça
7/1029.03.2015

Gerçekler üzerine düşler

Mmrs.lecter· Hikayem Paramparça
10/1016.02.2015

Tek kelimeyle HARİKA..

Yyolarkadaşı· Hikayem Paramparça
8/1012.02.2015

Bu tarz kitapları seviyorum diye beğenmiş de olabilirim, emin değilim ama ben ruh halime göre ara ara elime alırım bu kitabı hala...

Kkitapbuketi· Hikayem Paramparça
5/1005.09.2014

Kitap seviye olarak çok yukarılarda olmasa da güzel bir kitap.

Ggozde· Hikayem Paramparça
10/1025.08.2014

Benim hikayem de öyle .

EelifK.· Hikayem Paramparça
9/1021.08.2014

benimkine benzer iç dökmeli defter bulmuş gibiyim. Yazarın yaşını göz önünde bulundurmazsak benden bi 9 alıyor işte. :)

SScylla· Hikayem Paramparça
9/1021.08.2014

Sırf sondaki Galip İşhanı hikayesi için baştan sona okunur. Tam bir Emrah Serbes klasiğiydi, iyiydi güzeldi.

Ççomakhücresi· Hikayem Paramparça
8/1013.08.2014

her insanın kendinden birşeyler bulduğu filmler vardır. burdada hikayeler ve cümlelerde kendinizi bulabilirsiniz

KKahve· Hikayem Paramparça
4/1025.05.2014

bazı bolumlerı benı gercekten cok etkıledı hele o galıpı anlatan kısım cok fenaydı, ama gzel kıtap esasında

Bbarisim· Hikayem Paramparça
10/1001.05.2014

ne çok haklı

CCanerAlmaz· Hikayem Paramparça
6/1018.01.2014

Afili Filintalar'da dile getirilmiş olan yazıların matbu hali. Derleme gibi olmuş, o yüzden hayal kırıklığıdır.

SSeda Saygan· Hikayem Paramparça
10/1013.12.2013

başucu kitabım...

Ddeniz can· Hikayem Paramparça
4/1006.12.2013

içten yazılmış

Bbitterpeace· Hikayem Paramparça
6/1024.10.2013

Benim icin Erken Kaybedenler'in gölgesinde kaldı. Hikayeleri çok başarılı fakat kitapta denemelere yer vermemeliydi bence.

Sserkankynk· Hikayem Paramparça
8/1007.10.2013

diğer yazarlar kafanızda resimler çizer, o ise bi sandalye çekip dertleşir.

Mmavilikleredoğru· Hikayem Paramparça
10/1009.09.2013

galip, “ben âşık oldum kardeşim,” dedi. “farkındayım,” dedim. “ilk defa âşık oldum.” “onu da biliyorum.” “ne yapacağım?” “hiçbir şey,” dedim. “oturup çorbanı içeceksin.” “hayır,” dedi. “nuran hemşire için ne yapabilirim?” “hiçbir şey yapamazsın. belki şarkı sözlerine biraz daha dikkat edebilirsin bu aralar.” “başka?” galip’in muhabbetin ucunu bırakmaya niyeti yoktu. “başka?” dedi yine. duymamış gibi yaptım, çorbamı içmeye devam ettim. “başka?” “başka bir şey yok galip.” ertesi akşam kayalıkların orada oturuyorduk yine. galip, “nuran hemşire için ne yapabilirim?” diye sorup durmaya devam ediyordu. ben de önce duymuyormuş gibi yapıyor sonra elinden bir şey gelmeyeceğini anlatmaya çalışıyordum. en sonunda kayalıkların dibine işerken dayanamadım, “yapabileceğin tek şey var galip” diye seslendim. “o da oturup sessizce acı çekmek. bütün gerçek âşıklar gibi.” “tamam” dedi. der demez de alnındaki dikişleri söktü. yüzü gözü bir anda kan içinde kaldı. arabaya koştum, torpido gözünde petrol ofisi’nden eşantiyon verdikleri kâğıt mendil kutusu vardı. bütün tomarı çıkarıp yanına koştum, alnına bastırdım. “ne yaptın galip!” “acı çek dedin.” “soyut bir acıdan bahsediyordum.” anlamamış gibi baktı, “göğsünün ortasında hissedeceğin bir acıdan bahsediyordum galip,” dedim. “bütün kaderini bir insana bağlamanın kederinden bahsediyordum. kansız bir acıdan bahsediyordum. ruhunun kanayışından bahsediyordum. illa kanlı bir acı olması gerekiyorsa tabii.” galip anlamamış gibi bakıyordu. belki de maddi acıyla manevi acı arasındaki farktan haberi yoktu. tekrar hastaneye gittik.

Pparistap· Hikayem Paramparça
8/1029.08.2013

Oldukça iyi. Begenerek, notlar düserek okudum.

Ccandgny· Hikayem Paramparça
8/1024.08.2013

Erken Kaybedenler'den sonra okuduğum 2. kitabı. Hangi satırın altını çizsem bilemedim. Öyle güzel, öyle içten ki. Okuyan herkesin beni, bizi anlatıyor.dediği ya da diyebileceği bir kitap. Şükela.

Benzer Kitaplar