Eser· Kitap

İskender

7.3/10(800)

Aşkı aramadan evvel, düşün bir, ya benden nasıl bir âşık olur? İnsanın sevdası karakterinin yansımasıdır. Sen kavgacı isen, ha bire öfkeli, aşkı da bir cenk gibi yaşarsın. Gönlü pak olanın sevgisi de saf olur. Şu hayatta insan en çok sevdiklerini acıtır. En derin yaralar ailede açılır, kabuk tutsa bile kanar hikâye, içten içe... Attığımız her adım, yaptığımız her işte kendimizi yansıtırız. Budur çözülmesi gereken bilmece...

Baskılar2

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

İskender

İskender

Doğan Kitabevi

448 sayfaISBN 97860509025182011-01-01
İskender

İskender

Doğan Kitap

448 sayfa2011-01-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

7.3/ 10
800 puan
10
121
9
122
8
172
7
154
6
100
5
56
4
29
3
21
2
11
1
14
RR.Selen· İskender
6/1003.12.2019

Fazla akıcı, sıkıldığınız an elinize alın ve zamanı unutun şayet benim için aynen böyle gelişti olaylar.

Bbirbenbirsen· İskender
10/1027.03.2018

Bu romani saniyorum okumus olan bir cok kisiden cok sonra okudum...MUTHIS....Tek kelime ile bir kere daha demeliyim ki: Elif Safak benim icin cok degerli bir yazardir. Bu kitap sevgi-sevgisizlik, aile baglari, gurbet, ask, sevda ve ikilemler uzerine oyle guzel kurgulanmis ki...her karakteri anliyor ve seviyorsun, bagrina basmak istiyorsun. Gozlemleri, tespitleri ne kadar dogru Safak in.. Bir romaninda daha, toplumun can damari olan konulara el atmis. Okumadiysaniz mutlaka okuyun derim...Fotografa koydugum "Love" sabunlari :) hem biraz ingiltere yi andiran motifleri iceriyor, hem de kitapda bahsi gecen her turlu sevgiyi temsil ediyor. Bu seramik bust ise (buyuk kizim Zoe nin eseridir aslinda), romanda adi gecen tum kadin karakterlerin ic dunyasini cok guzel yansitiyor bence....Ve Iskender, ahhhh O Iskender.....

Mmeruya· İskender
2/1004.12.2017

"Ee şimdi ne oldu yani?" Elif Şafak kitaplarının benim için özeti bu cümle olabilir.

Bbetfln· İskender
8/1013.07.2017

Okuduğum ilk Elif Şafak kitabıdır kendisi, o gazla tüm kitaplarını okumaya çalışmıştım ama bu kitabın dilini diğerlerinden daha çok sevdim, belki de daha hafif olduğundandır, bilemiyorum.

MMcf2hn· İskender
7/1014.05.2017

elif şafak sevdiğim bir yazar , yazarlarımı görüşlerine göre seçmiyorum kalemi kuvvetliyse okurum ve elif şafak güzel yazıyor iskenderide beğendim başarılı bir kitap

EElysion· İskender
8/1001.12.2016

Okuduğum ilk Elif Şafak kitabıydı ve son olmayacağından eminim. Kurgusu çok değişik diyemem ama anlatımı ile sıkmadan okuttu. Kitaba sadece "İskender" demek eksik kalıyor bence. Çünkü diğer tüm karakterlere de en az İskender kadar yer vermiş yazar. Hepsinin içimizde dokunduğu bir yerler var. Okumayanlara tavsiye edebilirim.

Ppink.midwife· İskender
8/1020.12.2015

Kitap İskender'in hayatını anlatıyor diye düşündürsede bence annesi Pembe 'nin hayatını anlatıyordu. Aslında kitapta herkesin hayatı tek tek anlatılmış, her pencereden hayata bakmış yazar, acaba kafa karıştırırmı derken okudukça onlardan biri olup çıktığını sonra farkediyor insan. Pembe ve Cemile ikiz kardeşler ailenin 6tane kızdan sonra erkek çocuk niyetiyle dünyaya gelen Kader ve Yeter adında iki kız çocuğu. Pembe, kardeşi Cemile nin sevdiği Adem ile evlenerek ingiltereye yerleşir. İskender, Esma ve Yunus adında üç çocuğu olur. Töre, aşk, gurbet ve kardeşlik bağı çok gerçekçi anlatılmış kitapta. Günümüzde halen devam eden kadınlara verilen değer, kadın ve erkek arasındaki eşitsizlik güzel anlatılmış. insanın okurken içi cız ediyor. Kitabın sonunda bir süprizide oluyor okurlara yazarın bence kaçırılmaması gereken bir kitap herkese tavsiye ederim...

Bbasicproblem· İskender
9/1025.10.2015

Olaylar ve tesadüfler... Birbirinden bağımsız ve bir o kadar birbirine dolanmış hayatlar. Çoğumuz film izlerken veya kitap okurken sonunu ve işleyişini tahmin ederiz. bu kitabın sonu baştan belli. Kurgusu ve işleyişi sizi alıp kültürel analizlere, farklı yaşamlara götürüyor.

Ttutankhom· İskender
4/1029.09.2015

gayet sıkıcı bir roman. spoiler vermek istemiyorum ama bazı kader mevzuları oldukça zorlama olmuş.. aşk kitabından hemen sonra okudum ama aynı sürükleyicilik yok maalesef. hatta bazı bölümlerde içim bile daraldı. bitirebilmiş olduğuma şükrediyorum.

Ssopianna· İskender
4/1024.09.2015

Elif Şafak'ın bi umut okuduğum kitabıydı.Ve son oldu.Hep farklı bir şeyler bekledim kurgu olarak.Ama kurgu,olaylar farklı görünse dahi aynıydı çoğu.Ayrıca Araf daha iyiydi mesela.Araftan sonra değişti Elif Şafak. Değişti derken popülist tavılar takındı.Anlatım biçimini de bozdu bu yüzden.

Hhasret_· İskender
8/1025.07.2015

Hikayeyi her karakterden ayrı okumak hem güzel ve bütünleyici hem yorucu. Elif Şafak ve yine iyi bir kitap..

EEzgot· İskender
1/1015.07.2015

Okuduğum en uyduruk romandı. Hikayesinin de çakma olduğunu öğrendikten sonra gözümde hiçbir değeri kalmadı. Daha az puan verebilsem puanım eksilerde olurdu..

Dduygu irem· İskender
7/1023.06.2015

Kurgusu çok güzeldi. Elif şafağın anlatım tarzını seviyorum merak uyandırdı bir anlatımı var.

Ookuyan· İskender
7/1011.05.2015

http://moonlightcat13.blogspot.com/2015/04/iskender-elif-safak-bahar-okuma-senligi.html

Mmhmtsydn· İskender
8/1027.04.2015

Önceleri çok itici gelen Elif Şafak okuduğum bu kitaptan sonra fikirlerimin tamamen değiştiği bir yazar.Bu kitaptan sonra okumadan hiçbir yazar hakkında yorum yapmamayı öğrendim diyebilirim.Benim gibi tereddütü olanlara rahatlıkla okumalarını tavsiye edebilirim.Özellikle finalde çok etkileneceklerini söylebilirim.

U· İskender
8/1019.02.2015

gözyaşlarımı tutamadıgım elif safak kitaplarından biridir

Ttugicet· İskender
9/1025.01.2015

Elif ŞAFAK'a olan önyargımı kıran müthiş akıcı roman !

NNesferatu· İskender
8/1027.12.2014

Elif Şafak'ın tarzını açıkçası daha tam olarak bilmiyorum ama bu kitabı çok hoşuma gitti.Bu kitapta da geçmiş gelecek ayrı ayrı anlatılıyor ve kitabın sonunda güzelce bağlanıyor.Kitabın en sevdiğim yanı ise çok gerçekçi anlatımı var,ayrıca okurken hiç sıkılmadım bu benim için çok önemli.Kitabın içeriğinden bahsetmeyi sevmiyorum ama sosyokültürel olarak dağlar kadar fark olan doğulu bir ailenin bu kadar farklı bir çevrede ayakta kalabilme çabaları ve tabi ki duygusal ve düşünceler çatışmaları ele almış yazar.Bu kitabın bana düşünsel manada da birçok şey kattığını düşünüyorum hani size sadece bir hikaye vermekten ötesine geçecektir üzerine biraz kafa yorarsanız.Herkese öneririm günümüzün okunmaya değer eserlerindendir.

KKİTAPFARELERİ· İskender
5/1024.11.2014

http://kitapfareleri.blogspot.com.tr/2014/10/iskender.html

Hhikmetmlt· İskender
8/1025.09.2014

Kalemine sağlık harika bir romandı. Töre cinayetini, toplumdaki sınıf farklılıklarını. Aile ilişkilerini be bir ailenin yok oluşunu harika anlatmış.

Kkitapokur· İskender
6/1010.08.2014

Yazarın okuduğum ikinci kitabı. Bence gayet güzel bir kitap. Satın aldığıma pişman olmadım :)

NNeees_· İskender
6/1004.07.2014

Elif Şafak okumayı sevmeyen biri olarak, Elif Şafak'ın beğendiğim tek kitabı İskender.

Zzombsome· İskender
10/1020.06.2014

Elif Şafağın yine yine ve yine harkulade kurgusu ve yine yine ve yine kitabın sonunda ağzı açık kalan ben. Bu kadının bütün kitapları böyle mi yaa? Daha maalesef iki kitabını okuyabildim ama kesinlikle Araf'ı almak istiyorum. Kitap harika. Bu arada gerçek hayattan alıntıymış.

Aashley· İskender
10/1002.05.2014

Ülkemizde neredeyse her gün sıkça duyduğumuz 'namus' 'töre cinayeti' gibi çok tanıdık kavramları anlatan bir kitap ama bize uzak olduğu için yüzeysel olarak geçiştirdiğimiz üzerinde hiç düşünmediğimiz bu konuyu tarafların hepsinin kendi ağzından anlatıyor. Bu da konunun özünün kavranmasına yardımcı oluyor. Dili ve akıcılığı için zaten söyleyecek bir şey yok. Elif Şafak'ın üslubunu sevenler için zaten okunması gereken bir kitap.

IIncicemözbek· İskender
10/1002.04.2014

Tek kelime ile mükemmel bir kitap..

Benzer Kitaplar